Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Fikk selv også hjelp av chat til å etterregistrere poengene, ifb med billetter bestilt før de nye reglene tredde i kraft. Gikk lekende lett :)

Rerouting og krav på poeng i etterkant

Sitter i London nå etter en ufrivillig routing med Virgin via London fra Johannesburg. Skulle egentlig fly med Turkish via Istanbul, men på grunn av alt uværet der så ville de ikke fly meg den opprinnelige ruten.

Utover to timers venting og kasteball-problematikk mellom ulike flyselskaper, der jeg altså fikk Virgin i siste liten, hva skjer med poengene jeg egentlig skulle fått for den opprinnelige ruten? Virgin er ikke i Star Alliance, og jeg skulle gjerne hatt poengene fra Turkish for å opprettholde statusen min hos Eurobonus.

Kjapt regnet taper jeg over 9000 poeng dersom det ikke blir poeng som opprinnelig bestilt.

Om det er relevant så er alt booket i business.

Re: Rerouting og krav på poeng i etterkant

Mener du skal ha poeng for opprinnelig rute om du ufrivillig blir ombooket. Det fikk jeg da Lufthansa sente meg med et annet selskap grunnet kanselering.
Du må nok sende en mail da poengene neppe kommer automatisk.

Ta det med gull/diamant mailen til SAS, har aldri vært noe problem for meg å få poengene på plass med deres hjelp.

Jeg har fått igjennom forespørsel på poeng opptjent hos andre partnere også. Har lagt ved opprinnelig booking og forklart tilfellet.

Takk for gode svar. Sjekket nettopp EB-saldoen, og så at poeng for siste leg hjem med SAS var kommet inn. Sendt en forespørsel til Turkish for å se hva de kan gjøre med det. Sekundært kan jeg gjøre som foreslått og prøve kundeservice hos EBG. Ordner seg forhåpentligvis..

WoW.Raske Eurobonus Poeng

Har handlet en del online gjennon sas-eurobonus shoppen.
Må bare si...^_^
:up: WoW Utrolig rask service hos lensstore.no
De gir nå 438 poeng pr kjøp.
Bestillte 30 dagslinser (129kr).
I dag 19.03.2015.Kl 14:29.
Fikk mail fra sas om at kjøbet dit har gitt deg 438 poeng Kl 15:14
Fikk mail fra sas om at du har fått ekstra poengene dine. Kl 16:14.
Nesten GØY å handle,når man slipper å vente 1-4 mnd på poengene.
Blir nok en 30pk endagslinser,neste uke også,de holder jo i ca 3-4 år.
---
Noe å lære her "Kodan" :angry:

Re: WoW.Raske Eurobonus Poeng

Har brukt denne shoppen to ganger. En gang tok det tre mnd før poengene dukket opp, og den andre gangen kom det ikke noen poeng i det hele tatt. Fint at det funker hos en sjappe ihvertfall.

Har handlet en del online gjennon sas-eurobonus shoppen.
Må bare si...^_^
:up: WoW Utrolig rask service hos lensstore.no
De gir nå 438 poeng pr kjøp.
Bestillte 30 dagslinser (129kr).
I dag 19.03.2015.Kl 14:29.
Fikk mail fra sas om at kjøbet dit har gitt deg 438 poeng Kl 15:14
Fikk mail fra sas om at du har fått ekstra poengene dine. Kl 16:14.
Nesten GØY å handle,når man slipper å vente 1-4 mnd på poengene.
Blir nok en 30pk endagslinser,neste uke også,de holder jo i ca 3-4 år.
---
Noe å lære her "Kodan" :angry:

Hvis du tror en 30pk endagslinser holder i 3-4 år, så tror jeg virkelig du burde bestille en time til optiker (antakeligvis også øyelege) så snart som om overhodet mulig hvis du ikke vil våkne uten hornhinner...

Hvis du tror en 30pk endagslinser holder i 3-4 år, så tror jeg virkelig du burde bestille en time til optiker (antakeligvis også øyelege) så snart som om overhodet mulig hvis du ikke vil våkne uten hornhinner...

Det kommer an på hvor ofte man bruker linser. Det er mange som bruker briller til vanlig, og bruker linser nå og da :old

Det kommer an på hvor ofte man bruker linser. Det er mange som bruker briller til vanlig, og bruker linser nå og da :old
LoL.Stemmer.
Bruker linser stort sett bare på ferie.
Jeg mente å si at "Used By" date på pakken er ca 3-4 år into tha future;). Ikke at 30 linser holder til et forbruk på 3-4 år.
Sorry if i was unclear.
Trikset er jo å ikke bestille mange pakker i en bestilling,men EN pakke i hver bestilling,så får du 438 poeng,hver gang.
Så da blir det sikkert en 4-5 stk 30stk/pr pakning enkelt bestillinger de kommende ukene. btw,porto er 45kr i tilegg.

Last edited:
Noen som har fått poeng for Viaplay-tilbudet som kom i januar?

Skulle være to måneder gratis abonnement, men for meg var det bare de siste par dagene i januar og februar som var gratis. Måtte betale fra begynnelsen av mars allerede som da skal gi 700 poeng.

Noen som har erfaringer med registrering av Thon poeng. Thon sier at Eurobonusnummeret var registrert og alt er iorden, men poengene har ikke dukket opp ca. 4 uker etter oppholdet.

Jeg lurer også på Euroflorist. Jeg fikk en automatisk mail fra Euroflorist om at poengopptjening var registrert, men det har ikke kommet inn ennå etter en snau måned. Jeg vet ting kan ta tid, men det er ikke imponerende.

Noen som har erfaringer med registrering av Thon poeng. Thon sier at Eurobonusnummeret var registrert og alt er iorden, men poengene har ikke dukket opp ca. 4 uker etter oppholdet.

Jeg lurer også på Euroflorist. Jeg fikk en automatisk mail fra Euroflorist om at poengopptjening var registrert, men det har ikke kommet inn ennå etter en snau måned. Jeg vet ting kan ta tid, men det er ikke imponerende.

Har gitt opp THon og poeng, Hilton derimot.

Finner du ut hvordan du får Thon poengene gi lyd.

Hei,

Jeg har store problemer med å etterregistrere poenger med SAS.
04.01.2015 fløy jeg fra Chicago til Bergen via København.
Jeg fløy i SAS Plus og hadde oppgradert billetten til Biz. Det er så lenge siden at jeg husker ikke om jeg gjorde det med poeng eller optiontown.
Poengene på København til Bergen kom få dager etter reisen.

Jeg har prøvd følgende for å få poengene på Chicago:

Jeg har prøvd online på retro claim siden, men den funker ikke.
Jeg har prøvd å ringe SAS.
Jeg har skrevet mail til retro claim adressen.
Jeg har skrevet mail til SAS gold i Sverige, Norge og Danmark.
Jeg har skrevet mail til SAS Diamond.
Jeg har til og med dratt god-kunde-strofen siden jeg har vært Gold i 10 år.

SAS påstod først at billetten var en award billett og de kunne derfor ikke gi meg poenger.
Jeg informerte om at jeg hadde betalt billett og fått poeng da jeg fløy outbound, så det stemmer ikke.
SAS påstod at de ikke kunne se hvilken booking klasse jeg brukte, siden det var en oppgradert billett.
Jeg tok kontakt med reisebyrået og har fått de til å sende en bråte med papirer av invoicer og e-tickets med intinerary.
Jeg har enda ikke fått svar på dette, og nå er det snart 5 måneder.

Enten så har SAS blitt vanskelig på dette av grunner jeg ikke forstår, eller så har de folk som går på permanent tomgang til å jobbe med dette. Jeg forstår bare ikke problemet med å overføre de poengene når det er så åpenbart som det er…

Noen råd eller lignende erfaringer ?

Jeg fløy i SAS Plus og hadde oppgradert billetten til Biz. Det er så lenge siden at jeg husker ikke om jeg gjorde det med poeng eller optiontown.

Det er vel bare sjekke EB historikken.

Jeg har prøvd online på retro claim siden, men den funker ikke.

Hva er det som ikke funker? Feilmelding? Litt vanskelig å hjelpe uten mer info.

Det er vel bare sjekke EB historikken.

Hva er det som ikke funker? Feilmelding? Litt vanskelig å hjelpe uten mer info.

Hei,
Jeg sjekket akkurat historikken, og det var en upgrade med SAS poeng. Ikke at dette spiller noen rolle.

Feilmeldingen jeg fikk var at den ikke godtok den booking klassen jeg prøvde å legge inn da jeg skulle fylle ut online skjema for claim. Jeg prøvde med både S og C, men den godtok ikke noen av de. Jeg har informert SAS om dette.

Hei,
Jeg sjekket akkurat historikken, og det var en upgrade med SAS poeng. Ikke at dette spiller noen rolle.

Feilmeldingen jeg fikk var at den ikke godtok den booking klassen jeg prøvde å legge inn da jeg skulle fylle ut online skjema for claim. Jeg prøvde med både S og C, men den godtok ikke noen av de. Jeg har informert SAS om dette.

Jeg ville da prøvd resten av bookingklasse i SAS Plus; Y,B, P og A.

Jeg ville da prøvd resten av bookingklasse i SAS Plus; Y,B, P og A.

Siden det ikke virket med den klassen jeg fløy, så tok jeg kontakt med SAS for å unngå krøll med mengden poeng som ble ført over…

I tillegg så trodde jeg at det kom til å gå smidigere og enklere med mail… Tok feil der gitt!

Back