Fredrik KH
ScanFlyer Blue
Hei. Hvor lang tid bruker sas på å behandle slike etterregistreringer av flyreiser? Tar det lang tid fra du sender inn etterregistreringskjemaet på nett til poengene er inne på EB kontoen? Var med SK/TG.
Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 7 weeks for points to be credited into your account.
Veldig varierende - jeg har opplevd over to måneder med en Air Baltic flight
-Jepp -det fungerte ikkje. Fekk beskjed om å vente til det hadde gått minst 21 dager. Forsøkte etter det, og då gjekk det 1 dag så var poenga på plass.Ifølge SAS sin hjemmeside så kan en tidligst etterregistrere poeng 21 dager etter at reisen er avsluttet. Er det noen som har prøvd å etterregistrere poeng før 21 dager har passert?
-Jepp -det fungerte ikkje. Fekk beskjed om å vente til det hadde gått minst 21 dager. Forsøkte etter det, og då gjekk det 1 dag så var poenga på plass.
Kan godt tenkast. Når eg etterregistrerte poeng for samboeren på 2 flighter gjort med TAP, var det retroclaim. Ettersom eg ikkje vedla boardingpassa, fekk eg etter 8 veker melding om at TAP hadde bekrefta at ho ikkjeOk, det kanskje ikke tar så lang tid å etterregistrere hvis det er en SK-flight. Fikk bruke manuell etterregistrering for segmentet FRA-DBV med OU som jeg fløy i juli 2011, og da tok det ca 8 uker før poengene kom inn på kontoen. Men da fikk jeg å en annen side hele 2800 poeng, langt mer enn hva jeg egentlig skulle ha siden det var i en bookingsklasse som kun gir 25 %![]()
Har noen forsøkt å etterregistrere EB-poeng for en flygning man har avbestilt i siste liten (men har boarding pass)? Eller sjekker SAS om man faktisk fløy på flyet i samtlige tilfeller ved etterregistrering?
Jeg mistenker nemlig at de antar at folk som sender inn retroskjemaet har flydd, og legger inn poeng basert på informasjon fra boarding-kort og/eller eticket.
Ergo sjekker kanskje ikke den SAS-ansatte om billetten er flown.
Billetten din må være "FLOWN", og det blir gjort av sjekkinnsystemet for alle som er boardet og en viss tid etter at flyet har reist. For andre selskaper, så må SAS ta kontakt med de for å få denne informasjonen.
Går etterregistrering med SAS-flighter automatisk nå?
Jeg logget meg inn for en manglende flight (codeshare med LX) som ikke var kommet inn, og med en gang jeg hadde lagt inn dataene og trykket send fikk jeg opp melding om at poengene var registrert på konto og poengsaldoen min var oppdatert.
Rent imponert jeg.