Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Snakket med de på chatten, de sa at de hadde tekniske problemer og at alt ville komme tilbake når de fikk løst det.

Avis gir seg etter litt masing. Jeg hadde noen leier med 5000 poeng kampanjen i sommer. De siste kom inn i desember. Jeg ar hatt store problemer med Thon-hoteller, men der var det et teknisk problem som de forklarte. Best Western er også notorisk elendig. Jeg har et ikke-kreditert opphold der, som de flere ganger har sagt de skal ordne opp i. Kredittkort og bakketransport (busser mm) er de som er best synes jeg.

Last edited:
Andre som opplever at det tar utrolig lang tid for SAS å registrere Eurobonus poengene?

Fløy Hong Kong - Stockholm - Oslo - Stavanger på mandag, noe som gjør at jeg nå får gullkort.

Men poengene kommer jo aldri inn, og det er utrolig surt med tanke på at jeg nå egentlig har gullkort, men ikke får det

Jeg mangler også!
Tror det er problemer, prøvde å etterregistrere igår - fikk bare opp at denne siden ikke finnes.

Mine flighter fra januar som ble borte har kommet tilbake nå, men turen sist mandag har ikke dukket opp enda. De har nok noes problemer fremdeles vil jeg tro

Hei! Kjapt spørsmål. Jeg fløy 46 flyvninger i min kvalifiseringsperiode. Fløy torsdag 28. jan og lørdag 30. jan. Kvalifiseringsperioden min var ferdig 31. jan. Det vil si at jeg har kvalifisert meg for EBG. Jeg har egentlig ikke fulgt med på hvor lang tid det har tatt for reisene mine å bli registrert, men ser inne på mine sider på sas.no at de ikke har blitt registrert, og nå er også telleren nullstilt (inne i en ny kvalifiseringsperiode). Hvor lang tid kan det ta for de to siste flyene å bli registrert? Tenker å reise snart, og hadde vært gøy å ha gullkort på neste reise :)

Jeg har ikke fått registrert mine SAS-flygninger fra mandag i forrige uke, men da er det tydeligvis noen større problemer ute og går?

Fikk akkurat poengene for mine to sas-flygninger sist tirsdag. Antall flights er ikke ajourført. Samboer som var med har fått to segmenter og poengene. Ser ut som de begynner å bli ajour.

Edit: Og der var også antall segmenter på plass sammen med en tur som jeg hadde på torsdag.

Last edited:
Jøss, noen ganger går til fort hos SAS også. Hjem fra ZRH i vinter ble ZRH-CPH-OSL flightene med SAS kansellert 2 dager før, og vi ble booket om til direkte flighten med Swiss. Tydeligvis i en 0% opptjeningsklasse for etter nesten to måneder uten poeng sendte jeg i går en mail til gullmailen og krevde og få poeng for opprinnelig flighter. Fire timer etter jeg sendte mailen fikk jeg bekreftelse fra SAS og både poeng og segmenter var så på konto :)

Dersom du har bestilt i GO, hva skjer med EB inntjening dersom du bruker EN til upgrade for pluss/biz? Vil du ta tjene kun for opprinnelig klasse, ny klasse eller miste opptjening? (EB altså, regner med segmentet er det samme... 4 og 6 flights de turene det er aktuelt)

Dersom du har bestilt i GO, hva skjer med EB inntjening dersom du bruker EN til upgrade for pluss/biz? Vil du ta tjene kun for opprinnelig klasse, ny klasse eller miste opptjening? (EB altså, regner med segmentet er det samme... 4 og 6 flights de turene det er aktuelt)

Uppgrade med Eurobonus gir ikke mer poeng....

Jøss, noen ganger går til fort hos SAS også. Hjem fra ZRH i vinter ble ZRH-CPH-OSL flightene med SAS kansellert 2 dager før, og vi ble booket om til direkte flighten med Swiss. Tydeligvis i en 0% opptjeningsklasse for etter nesten to måneder uten poeng sendte jeg i går en mail til gullmailen og krevde og få poeng for opprinnelig flighter. Fire timer etter jeg sendte mailen fikk jeg bekreftelse fra SAS og både poeng og segmenter var så på konto :)

Min erfaring er også at dette går veldig raskt når man kontakter gullmailen. Enten det er snakk om poeng for opprinnelig reise, feilregistrerte poeng eller trøstepoeng, så kommer de på konto bare noen få timer etter at gullmailen har vært på saken. Jeg tror forklaringen er så simpel at de som betjener gullmailen har adgang til å registrere poengene selv direkte, uten å måtte gå via EB-avdelingen eller hva det nå er.

Pleier SAS å godta å etterregistrere 25%-bonusen når man rykker opp til Gull?
(Om jeg kjøper 100 basispoeng blir jeg gull etter LAS-LAX med UA. Flyr deretter LAX-ARN-OSL og tar gjerne 25% ekstra her som mer enn dekker utgiften)

Pleier SAS å godta å etterregistrere 25%-bonusen når man rykker opp til Gull?
(Om jeg kjøper 100 basispoeng blir jeg gull etter LAS-LAX med UA. Flyr deretter LAX-ARN-OSL og tar gjerne 25% ekstra her som mer enn dekker utgiften)

Så lenge du formelt sett er EBG på reisetidspunktet, så skal du få etterregistrert de 25 % ja.

Re: Eurobonus 3.0

Sitter og etterregistrerer bonuspoeng. TOS-OSL-BKK-HKT. TOS-OSL i bookingklasse M, resten i Y. Får poeng for BKK-HKT, men ikke OSL-BKK, selvom det er samme selskap og bookingklasse. Why?

Back