Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Re: SAS hevder jeg ikke var på flyet, hva gjør jeg

Det er altså Flyklagenemnda jeg skal klage til? Det er ikke krystallklart på nettsidene at de kan behandle en sak som handler om et bonusprogram, men kanskje verd et forsøk.

De håndterer saker som angår prising og bestilling, så jeg tror dette burde være innenfor.

SAS hevder jeg ikke var på et fly med et samarbeidende selskap tidligere i år og vil ikke registrere poeng. Har mailet med Ebretro.

De sier at selskapet hevder jeg ikke var på flyet. Det var jeg jo og jeg tok en connecting flight fra CPH-OSL.

Det som kan ha skjedd er selvsagt at det på en eller annen måte står feil navn i selskapets oversikt over passasjerer, jeg vet ikke, men uansett.

Har ikke noen annen dokumentasjon enn billetter og det faktum at jeg var på connecting flight som SAS har registrert. Er snakk om sannsynligvis 5.000-6.000 poeng, så jeg synes dette er litt kjipt. Kan jeg klage noe sted?

Var det i det hele taget et STAR selskab du connectede med ???

Var det i det hele taget et STAR selskab du connectede med ???

??? Hva i all verden får deg til å stille et så idiotisk spørsmål? Selvsagt var det et Star Alliance selskap. En del av en round trip hvor den siste var i øvre bookingklasse. Registrert på vei ned, ikke hjem. Jeg er 99% sikker på at selskapet i STAR Alliance har skylden her, men SAS gidder tydeligvis ikke sjekke noe ytterligere. Merkelig praksis.

Det var ellers samme sak i påske, men da fikk jeg poengene etterregistrert uten problemer. Denne gangen krevde EBRETRO kvittering av billett, noe jeg sendte i første mail.

Hvis noen har noen ide om dokumentasjon jeg kan sende Ebretro utover boardingkort som jeg selvsagt ikke har tatt vare på er jeg lutter øre. Hvis ikke blir det flyklagenemnda på mandag.

Eurobonus poeng ved opphold hos Scandic

Hei,

Jeg bodde en uke på Scandic i Harstad i forrige uke.
Jeg var ikke klar over at en kan få Eurobonus poeng med de.

Vet dere om det er noen måte å claime disse poengene nå i etterkant ?

Takk !

Hei!

I løpet av det siste året når jeg har reist med SAS ungdomsbillett har jeg ikke fått Eurobonuspoeng på reisene mine. Reisende har vært innenfor Skandinavia. Er det noen her som kanskje vet hvorfor dette er tilfelle?

- Kortet har ikke vært registrert
- Feil EB-nummer registrert
- Mismatch navn/eurobonuskonto ....

For eksempel ..

Heisann! Har prøvd å google litt uten hell. Jeg har tre legs i august som jeg ikke har mottatt grunnpoeng for eller tellende "legs" opp mot neste nivå. Jeg har mottatt vanlige poeng for disse flightene og de kommer opp på min akativitetsliste. Prøvde å etterregistrere disse flightene, men kommer en beskjed om at disse allerede er registrert.

Alle tre flightene var i bookingklasse O og innenlands med SAS. En av de tre var med ATR, resten med 737 om det har noe å si. Er det slik at O ikke gir grunnpoeng? Trodde alle klasser ga grunnpoeng, eller? :)

Heisann! Har prøvd å google litt uten hell. Jeg har tre legs i august som jeg ikke har mottatt grunnpoeng for eller tellende "legs" opp mot neste nivå. Jeg har mottatt vanlige poeng for disse flightene og de kommer opp på min akativitetsliste. Prøvde å etterregistrere disse flightene, men kommer en beskjed om at disse allerede er registrert.

Alle tre flightene var i bookingklasse O og innenlands med SAS. En av de tre var med ATR, resten med 737 om det har noe å si. Er det slik at O ikke gir grunnpoeng? Trodde alle klasser ga grunnpoeng, eller? :)

Virker som du har begynt en ny opptjeningsperiode siden august. Stemmer det?

Avis (leiebil) og etterregistrering av EB-poeng

Er det bare jeg som har særdeles dårlige erfaringer med registrering (og forsøk på etterregistrering) av Eurobonus-poeng fra Avis?

Kort fortalt fra forrige Avis-leie under et Canadaopphold i høst:

Bestilte via linken på Eurobonus-siden for å få ekstrapoengene. Oppga for sikkerhets skyld EB-nummeret da vi hentet bilen i Toronto. I desember fortsatt ingen Avis-poeng på EB-kontoen. Brukte etterregistreringsskjemaet til Avis og fikk bekreftelse på at poengene ville bli overført.

To dager senere så jeg at poengene hadde blitt satt inn på min Avis Preferred-konto. En e-post til Avis sin kundeservice kom bare tilbake med "We apologize, however you will not receive frequent travel points for this rental as you received loyalty points through Avis."

Er dette et gjennomgående problem med Avis og EB? Dette er andre gang jeg ikke har fått ekstrapoengene fra Avis, så det ble Hertz på neste reise om et par uker.

(En moderator må gjerne flytte posten hvis den heller hører til i EB-tråden om etterregistrering. Jeg fant ingen tilsvarende tråder/poster om Avis og EB)

Når SAS kansellerer

Hei, jeg hadde billett i bookingklasse C fra PVG til BGO via CPH. Avgangen (PVG-CPH) ble kansellert, og jeg ble booket om til KLM. Er det noen som har erfart at de IKKE får bonuspoeng for en flight kansellert av SAS? Disse poengene skulle være de som gjør at gullkortet fornyes. Har sendt mail til SAS og har fått svar om 3 ukers behandlingstid. Kvalifieringsperioden utløper 31. Januar.

Re: Når SAS kansellerer

Du skal ha krav på bonuspoeng som den opprinnelige flighten. Så du skal få det, selv om det i blant innebærer litt papirarbeid

Re: Avis (leiebil) og etterregistrering av EB-poeng

Føles selv det er en gjennomgående problem, men ikke nødvendigvis at Avis er noe værre enn andre.

Er det bare jeg som har særdeles dårlige erfaringer med registrering (og forsøk på etterregistrering) av Eurobonus-poeng fra Avis?

Kort fortalt fra forrige Avis-leie under et Canadaopphold i høst:

Bestilte via linken på Eurobonus-siden for å få ekstrapoengene. Oppga for sikkerhets skyld EB-nummeret da vi hentet bilen i Toronto. I desember fortsatt ingen Avis-poeng på EB-kontoen. Brukte etterregistreringsskjemaet til Avis og fikk bekreftelse på at poengene ville bli overført.

To dager senere så jeg at poengene hadde blitt satt inn på min Avis Preferred-konto. En e-post til Avis sin kundeservice kom bare tilbake med "We apologize, however you will not receive frequent travel points for this rental as you received loyalty points through Avis."

Er dette et gjennomgående problem med Avis og EB? Dette er andre gang jeg ikke har fått ekstrapoengene fra Avis, så det ble Hertz på neste reise om et par uker.

(En moderator må gjerne flytte posten hvis den heller hører til i EB-tråden om etterregistrering. Jeg fant ingen tilsvarende tråder/poster om Avis og EB)
Jag hade en hyrbil från Avis i Florida för 3 veckor sedan, beställde också via EB länken, ingen poäng på kontot ännu... [emoji34]

Däremot när jag bodde på hotell på Stavanger airport, tror det var Radisson eller Scandic, då kom poängen blixtsnabbt, redan dagen efter. [emoji1] [emoji106]

Beställde elabbonemang från Fortum, gick snabbt, 3-4 dagar efter avtal så kom poängen.

Avis är det enda jag har haft problem med att poängen inte kommit...

JA. Hatt et lite helvete to ganger. Etterlyste poengene og fikk, etter å ha vært kasteball rundt i systemet i noen måneder, halvparten av poengene jeg hadde krav på. Gav meg ikke og fikk til slutt resten, fire måneder og flere krasse klager senere.

Lite imponert, for å si det mildt.

Oppdaget noe merkelig, jeg fløy tre flights med SAS og Jettime på vegne av SAS i forrige uke. Alt var normalt, fikk opptjent poeng og legs, men nå en uke senere er alle tre flyvning forsvunnet fra historikken min og poeng og legs er borte som om reisen aldri har funnet sted.

Jeg har sendt mail til SAS og bedt de fikse det, men kan jo være flere enn meg som dette har skjedd med. Om noen vet hva dette skyldes så er det bare å skrike ut.

Oppdaget noe merkelig, jeg fløy tre flights med SAS og Jettime på vegne av SAS i forrige uke. Alt var normalt, fikk opptjent poeng og legs, men nå en uke senere er alle tre flyvning forsvunnet fra historikken min og poeng og legs er borte som om reisen aldri har funnet sted.

Jeg har sendt mail til SAS og bedt de fikse det, men kan jo være flere enn meg som dette har skjedd med. Om noen vet hva dette skyldes så er det bare å skrike ut.

Les litt her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86326&page=60

Back