Eurobonus 3.0

70% høres helt sprøtt ut, men hvis´det faktisk er sant er jo dette en nødvendig justering.

Tja om alle gjør som meg og booker et par tre returer, så bli statistikken fort høy. Men om man får 5000 på vært legg i stedet for 6000 så kompenserer det jo litt. Men nå er jo jeg en notorisk justincase booker. Om det er mange av oss så skjønner jeg sas godt

Gjelder dette staffegebyret bare poengreiser med SAS eller også *A partnere? Vet ikke om det har kommet helt tydelig frem.

Nei, men det koster kr 450 å bestille SA billetter, både på nett og telefon.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har vært inne på dette temaet tidligere, men tiden går og kanskje har noen nye muligheter åpnet seg...?

Så vidt jeg har forstått opererer Eurobonus med tre poengkategorier:
1) Statuspoeng: Opptjening teller mot status, men kan ikke brukes til reise/kjøp
2) Grunnpoeng: Opptjening teller mot status, og kan brukes til reise/kjøp
3) Ekstrapoeng: Opptjening teller ikke mot status, men poeng kan brukes til reise/kjøp

Har jeg forstått dette riktig? Og hvis ja: Er det noen som har forsøkt / lyktes i å få SAS til å "omregistrere" grunnpoeng til statuspoeng? Min tanke med dette er å unngå å blande poeng fra jobbreiser inn på konto og dermed slippe styret med å rapportere til arbeidsgiver når man benytter bonuspoeng til private reiser.Det burde være vinn-vinn for alle parter tenker jeg... Men jeg tenker kanskje for enkelt :-)

* Du opptjener grunnpoeng når du flyr med SAS, Widerøe og flyselskaper i Star Alliance. Merk at enkelte flynumre, ruter og bestillingsklasser ikke kvalifiserer for opptjening av poeng.
* Du opptjener ekstrapoeng fra våre partnere som ikke er flyselskaper. Du opptjener også ekstrapoeng hos visse flyselskaper eller i visse bestillingsklasser med våre Star Alliance-partnere. Ekstrapoeng gjør ikke deg kvalifisert til å nå neste medlemsnivå.
* Du får Statuspoeng når du søker om utvalgte kredittkort. Statuspoeng hjelper deg med å nå et høyere medlemsnivå, akkurat som grunnpoeng. Statuspoeng kan ikke brukes til å kjøpe bonusreiser eller andre produkter eller tjenester.

Kilde: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/typer/

Jæklar! Der ryker bonusturen!

Attachments

• 42FACADC-58DB-4A5D-AD90-42C38CDA89E8.jpg
    42FACADC-58DB-4A5D-AD90-42C38CDA89E8.jpg
    167.2 KB · Views: 588
Ser ut som de som er Diamond nå får en reell forbedring med kostnadsfri ombooking innenfor samme dag på samme strekning

Dette høres jo ut som en skikkelig god nyhet da. Og smart utført, så den kanskje kan forbli.

Jeg mistenker man indirekte kan takke Norwegian for dette, da de har tatt et brukbart jafs av SAS markedsandel innen forretningssegmentet siden pandemien, og SAS nå ser seg nødt til å svare

Og meg for en uke siden på OSL.

FQTV

Jeg fikk være med et tidligere fly når jeg kom til Gaten.
Ser at de skriver at forandring ikke kan gjøres når du står ved Gate. Det er jo faktisk en nedskalering. Snakk om å gi i ene sekundet og samtidig ta i fra goder i samme sekund.

FQTV

Jeg fikk være med et tidligere fly når jeg kom til Gaten.
Ser at de skriver at forandring ikke kan gjøres når du står ved Gate. Det er jo faktisk en nedskalering. Snakk om å gi i ene sekundet og samtidig ta i fra goder i samme sekund.

FQTV

Har fått nei et par ganger ved gate med J billett og EBD. Måtte ha C billett. Latterlig i mine øyne

Back