EuroBonus 2.0

Nå vet jeg ikke om det finnes noen god statistikk på dette, men for alle oss som reiser (for mye) gjennom jobben, hvor viktig er det med Eurobonus, etter at man har oppnådd gullstatus? Ingen av de jeg kjenner, som reiser mye, snakker om EBD, det viktige er gullstatus, da kan man benytte loungene og fast-track, om man får bagasjelapper med plast- eller lærremmer, kulepenner, hodetelefoner ++, det er ikke viktig. Og for de som reiser sånn noenlunde fast gjennom jobben, i SAS Plus, så er veien til gull ikke lang. Jeg har hatt en reise i 2015, og er allerede 6835/45000-deler på vei til gull. Så om jeg tjener 1250 eller 940 poeng til København er ikke det viktigste.

Det bør være statistikk på dette.
Jeg har også en del kolleger som reiser mye og alltid i billigste klasse. Med ny opptjening blir det litt mer styr å holde på gullet for enkelte. Noen ukependler og får følgelig status på segment, og selv om det ikke er så mye snakk om EBD er det ikke slik at man ikke kjenner til det og slik SAS ønsker er det nok også enkelte som tar noen grep for å komme seg helt til topps. EBP derimot tror jeg det er få som kjører MR for å oppnå :-)

Nå vet jeg ikke om det finnes noen god statistikk på dette, men for alle oss som reiser (for mye) gjennom jobben, hvor viktig er det med Eurobonus, etter at man har oppnådd gullstatus? Ingen av de jeg kjenner, som reiser mye, snakker om EBD, det viktige er gullstatus, da kan man benytte loungene og fast-track, om man får bagasjelapper med plast- eller lærremmer, kulepenner, hodetelefoner ++, det er ikke viktig. Og for de som reiser sånn noenlunde fast gjennom jobben, i SAS Plus, så er veien til gull ikke lang. Jeg har hatt en reise i 2015, og er allerede 6835/45000-deler på vei til gull. Så om jeg tjener 1250 eller 940 poeng til København er ikke det viktigste.

Slik Eurobonus 02 fortoner seg i dag så er det gull som gjelder - jeg reiser endel - ikke nok til Pandoin, men ca 2 x Diamant.

Opplever bugs ukentlig med plassering i flyet +++ Forstår egentlig ikke hvorfor det ikke kan lages et Diamant nivå som er tydeligere. Vil anta at det er mange som jobber seg opp til EBG - det er viktig for å få Lounge men så stopper det helt opp. Burde da være ganske enkelt å lage til noen perks som hjalp til med å øke EBD statusen litt.

Med den nye inntjeningen vil jeg fortsatt være EBD og vel så det, men får litt mindre poeng å bruke. Får forøvrig aldri brukt poengene mine på tilbud, men jeg forsøker å bruke litt innimellom på fullpris. Hva med å etablere noen EBD tilbud på Eurobonus som var oppnåelige ?

Ingen av de jeg kjenner, som reiser mye, snakker om EBD, det viktige er gullstatus, da kan man benytte loungene og fast-track, om man får bagasjelapper med plast- eller lærremmer, kulepenner, hodetelefoner ++, det er ikke viktig.
Jeg ser kun 2 grunner til å ønske seg EBD:

1) Man kan gi bort gull og ikke bare sølv.
2) Rett til å skryte på flyprat/bonusfeber, klage på hvor mange som kun har gull og irritere dem med forslag om hvilke fordeler man skal frata EBG.

Ligger ann til å klare gullkravet innen de 3 første månedene av denne opptjeningsperioden og ser at gull har verdi for meg, men ser ingen gode grunner til å la mulighet til EBD påvirke reieplanene for resten av perioden.

2) Rett til å skryte på flyprat/bonusfeber, klage på hvor mange som kun har gull og irritere dem med forslag om hvilke fordeler man skal frata EBG.

Ligger ann til å klare gullkravet innen de 3 første månedene av denne opptjeningsperioden og ser at gull har verdi for meg, men ser ingen gode grunner til å la mulighet til EBD påvirke reieplanene for resten av perioden.

Jeg må innrømme at oppsummeringen din er ganske treffende, For meg når jeg fint gull på segmenter. Kunne kanskje klart Diamant om noen videomøter ble byttet ut med fysiske møter. Men For å være ærlig så er det ingen perks som trigger at jeg ønsker å jobbe hardt for oppnå EBD når jeg fint safer inn gull.

Hehehe, mulig du er inne på noe der.

Selv har jeg mer en godt nok førnøyd om jeg går fra går ned til EBG i neste perioden. Dette var det jeg konkluderte etter siste EB devaluering. EBG er must have, EBD er nice to have, når man reiser mye.

Er Diamant selv, og allerede 5 mnd ut i neste periode var jeg igjen kvalifisert for neste periode som EBD.

Enig med mange her, EBG er must, EBD pr i dag er bare tull egentlig...

Kim

Denne er en kommentar til mange tidligere poster generelt:

Jeg vil bare minne om at BA har gjort mye av det samme nå med sitt program. Ingen ting kan sammenlignes, men de har også blitt tvunget til å justere seg til markedet. Da SAS kom med sin devaluering trakk man frem Exutive Club hos BA som et av de gode programmene.

Er redd vi bare må ta inn over oss dette som en ny hverdag som mer eller mindre gjelder alle program etter hvert.

Så er jeg glad for noen nye fordeler for EBD som kom frem i nettmøte med Eurobonus sjefen tidligere i uken. Det er i allefall noe å ta med seg. Også flere innenrikslounger gjør at Eurobonus er atraktive for meg som en som flyr ut fra og i SAS sitt hjemmemarkedet.

Last edited:
Nettmøte med Eurobonussjefen og nye EBD fordeler det må du fylle oss inn på.

Du kan lese om det på http://bonusfeber.no/spennende-nyheter-fra-sas-eurobonus/ Men det kan nok være lurt å ta det med en klype salt inntil videre.

- Diamantmedlemmer vil få en gratis drikke om bord når de flyr i SAS Go. (På innenriksruter vil den være alkoholfri.)
– Diamantmedlemmer vil få tilgang til loungene også ved ankomst, ved SAS sine hub’er.
– Det utvikles verktøy for å forbedre besetningens muligheter til å anerkjenne Diamantmedlemmer om bord.
– Diamantmedlemmer vil få større utvalg av gaver å velge mellom i løpet av året.
– Det vil komme generelt flere fordeler for Diamantmedlemmer.
– Det vil bli mulig å bestille Companion Ticket på SAS sine nettsider om kun få uker.
– Det jobbes med en plattform som tillater EuroBonus-medlemmer å bestille bonusseter for hele Star Alliace-nettverket på internettsidene til SAS.
– Det vil snart komme en mobil løsning som vil gjøre det mulig å kjøpe oppgraderinger nært opp til avgang.
– SAS EuroBonus har nylig signert en avtale med Dantaxi, som vil gi danske EuroBonus-medlemmer flere muligheter til å opptjene bonuspoeng.
– Senking av drivstofftillegg på bonusseter i andre Star Alliance-selskaper er under evaluering.

Når forventer vi at gratis drikke og av EBD vil bli gjennomført ?

Regner med at det skjer etter at "
Det utvikles verktøy for å forbedre besetningens muligheter til å anerkjenne Diamantmedlemmer om bord."
Så kanskje til sommeren :-) (wild guess)

Regner med at det skjer etter at "
Det utvikles verktøy for å forbedre besetningens muligheter til å anerkjenne Diamantmedlemmer om bord."
Så kanskje til sommeren :-) (wild guess)

Dette var vinterens beste SAS nyhet - hvis dette er tonen fremover så tror jeg jaggu at EBD nivået var smart. Vil understreka at det haster da det virker på meg at mange som sutrer har begynt å velge andre alternativer. Var selv på andre tanker, men en har alltid en viss backlog på flybestillinger fra før jul.

Skal se at jeg fortsetter med SAS oversjøisk like vel

Du verden, generelt flere fordeler og en gratis drikke i go. Kanskje blir jeg også hilst på med navn av crewet. Nå må jeg sannelig anstrenge meg for å beholde EDB.

Du verden, generelt flere fordeler og en gratis drikke i go. Kanskje blir jeg også hilst på med navn av crewet. Nå må jeg sannelig anstrenge meg for å beholde EDB.

Ja uten EDB blir det vrient å følge med her på forumet også ;)

Nå er vel ikke jeg den første som har trykket litt feil på tastaturet, men sikkert artig for deg å kommentere.

Jøøøssss!!! Så imponert jeg ble. En gratis cola innenriks til Diamond medlemmer mens i de fleste nettverksselskaper får alle pax den gratis.

Jøøøssss!!! Så imponert jeg ble. En gratis cola innenriks til Diamond medlemmer mens i de fleste nettverksselskaper får alle pax den gratis.

Joda det er mange som har dette som standard, men uansett er dette et steg i rett retning. En blir jo verdsatt - Nok engang må jeg si at dette blir nok bra.

I tillegg sies det :

– Det vil komme generelt flere fordeler for Diamantmedlemmer.

Heia SAS

Lounge ved ankomst synes jeg er kjekt. Typisk om man skal møte en kollega som kommer inn noe senere så kan man heller sitte der enn i ankomsthallen. Bare synd det kun gjelder ved internasjonale reiser..

Back