Det er helt sant. Men man flyr jo to legs, så det burde jo gitt 2x250p
Ja men det er en transittrute. Du sitter i flyet under mellomlandingen.
Kan noen fortelle meg hva dette er for noe??
"Double points youth 2014"
Ellers var det ikke så fryktelig mye poeng å hente på turen til og fra Stuttgart, men bilettene kostet next to nothing, så jeg klager ikke.![]()
Tar ingen sjangser så jeg har 3 rundturer med United i år før endringene slår til. Greit å nå gullkravet 3 måneder uti opptjeningsperioden.Vurderer en siste milage run med UA, men det vil jo komme endringer her også snart. Noen som har en ide om UA også vil devalueres i Eurobonus. Vurderer en tur i midten av mars. De endrer jo for partnere fra 1. Mars, så frykter at eb også endrer ua opptjening fra denne dagen.
Tar ingen sjangser så jeg har 3 rundturer med United i år før endringene slår til. Greit å nå gullkravet 3 måneder uti opptjeningsperioden.
Har allerede fått inn de første poengene fra UA-flighter og det er fortsatt 100% opptjening.
Nei, kun SAS og Widerøe. (og sas group som blue1 etc?)
Ja jeg tenkte på "kvalifiserende flygninger" aka segment-opptjening, trodde først det vr det du lurte på![]()
Vurderer en siste milage run med UA, men det vil jo komme endringer her også snart. Noen som har en ide om UA også vil devalueres i Eurobonus. Vurderer en tur i midten av mars. De endrer jo for partnere fra 1. Mars, så frykter at eb også endrer ua opptjening fra denne dagen.
Jeg har også lurt på dette. Mye spekulasjoner men ingen som har noe håndfast å vise til.Står det noe mer om denne endringen noen plass, en plass jeg ikke finner?
Vil det si at turer bestilt med UA før 1. Mars har like god opptjening som vi ellers ville vært vandt til?
Har tydeligvis ikke følgt med i UA-timen...
Historien har vist at hverken SAS eller operating carrier tar ansvar for plutselige endringer i partneropptjeningen, selv om billettene ble bestilt før endringene ble annonsert, så jeg ville vært forsiktig med å legge for mange egg i samme kurv og satse alt på at billige UA-billetter skal gi full opptjening fremover.
Det er for øvrig ikke overraskende når man ser hvordan f. eks. EuroBonus behandlet egne medlemmer i forbindelse med "novemberslakten". Da fikk vi knappe to døgns varsel for booking av fremtidige reiser - uten å informere medlemmene per epost før seks dager etter at fristen var utløpt.
En opptreden som EuroBonus-sjef Nils Lindhe for øvrig synes var aldeles strålende service på et nettmøte tidligere i uken...![]()
Akkurat dette jeg har i minne ved min bekymring ved UA.Helt enig. Jeg ble utsatt for dette med LX, da de EB endret opptjeningen i Z fra 200 til 100%. Spilte ingen rolle om det var 200 % når jeg bestillte.
Forsøkte å ta dette med Forbrukerrådet, men siden dette var "poeng" ville de ikke ta saken videre, da vilkårende tilsier at de kan gjøre endring når de passer de.
Flott service dette også![]()
Interessant å sitte og lese denne tråden. Vi har alle forskjellige grunner for å fly, og har ulik motivasjon i forhold til bonusprogrammet. For meg er ikke bonuspoengene "en del av avtalen", avtalen min mellom SAS og meg går ut på at de flytter mellom avtalte flyplasser til avtalt dag og tid. Det er det jeg trenger for å kunne gjøre jobben min. Så får jeg bonuspoeng av SAS, det er jeg glad for. Når jeg får nok bonuspoeng så får jeg en status som forenkler reisehverdagen min betraktelig, som sparer meg for en del tid og som reduserer litt risikoen ved reisinga (ikke det å falle ned men det å faktisk kunne være på ankomststedet mitt nærmest mulig planlagt tid). Ved å endre på bonuspoengopptjening og -uttak så føler jeg ikke at SAS på noen som helst måte bryter noen avtaler oss i mellom. Greit nok med reiser man har bestilt, men at SAS endrer på dette for reiser jeg kommer til å bestille, helt greit for meg. Men som jeg skrev, vi har alle våre grunner, dette var basert på mine grunner.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.