EuroBonus 2.0

Noen her kan sikkert finne linken til deg, merk at det er mulig å kjøpe både extra og grunnpoeng. Grunnpoeng kna kun kjøpes for poeng.

Noen her kan sikkert finne linken til deg, merk at det er mulig å kjøpe både extra og grunnpoeng. Grunnpoeng kna kun kjøpes for poeng.

Sludder. Jeg kjøpte 1000 grunnpoeng jeg manglet, og da kunne jeg velge. Betalte med poeng og kr jeg...

Da har jeg kjøpt grunnpoeng for poeng, skal være på konto innen ett døgn og da skal det være i orden.

Gikk jo noen poeng på dette stuntet, men jeg har forsåvidt alltid vært lat / dum nok til å ikke bruke poeng på reiser osv så de hadde vel trolig bare utløpt før eller siden uansett... :-/

Takk for hjelpen!

Mvh
Trond

Spørmålet er vel også når trenden med mer omsettningsbaserte bonusprogram kommer til Europa. Man ser jo nå i USA hvordan flyselskapene etterhvert delvis går over til det og det heller ikke hjelper fly partnere. F.eks Delta hvor man både må fly X antall miles og bruke Y antall $ for og oppnå status, så tjenes man ikke lenger status $ med alliansepartnere, men kun på Deltabilletter, og selv mange alliansepartnere gir stort sett bare extrapoeng

http://loyaltylobby.com/2014/12/06/...to-75-lowers-most-medallion-bonuses-up-to-40/
Delta Air Lines has categorized its partner airlines into 4 groups based on how close relationship they have and this is extremely confusing.

You can even find one SkyTeam airline on Group 4 (Korean Air) that doesn’t earn any Medallion Qualifying Miles regardless of the fare class.

Skulle det spre seg til Europa vil det i hvertfall være negativt for Nordmenn, med mindre man er av typen som liker fly omveier og tilbringe mye tid på steder som LHR, AMS, CDG eller FRA

Tror someone er inne på det som fort blir utviklingen. Dette kan dog være første spiker i kisten på alliansene slik vi kjenner dem i dag.

Tror someone er inne på det som fort blir utviklingen. Dette kan dog være første spiker i kisten på alliansene slik vi kjenner dem i dag.

Her tror jeg du har et meget godt poeng. Jeg synes vel imidlertid at en slik "own metal" policy står i en aldri så liten kontrast til en del av de utvidede metal neutral joint ventures som en del selskap jobber med (og har dels innført).

Har det vært noen ytterligere signaler fra SAS om nye Diamond fordeler i 2015? Har forstått at det jobbes med å få på plass selve statusen (EBD) i ulike systemer, slik at det ikke står EBG overalt, men kan vi forvente et ytteligere skille mellom EBG og EBD i 2015?

Har det vært noen ytterligere signaler fra SAS om nye Diamond fordeler i 2015? Har forstått at det jobbes med å få på plass selve statusen (EBD) i ulike systemer, slik at det ikke står EBG overalt, men kan vi forvente et ytteligere skille mellom EBG og EBD i 2015?

Ja dette er etterlengtet informasjon - til nå er jo Diamant nivået nesten bare tull og tøys. Ihvertfall hvis en tar med i betraktningen alle gullkortene tilkommer ekstra. Det gjør det jo bare til lengre køer i "fast track" og masete i gullstua på flyplassen.

Nei - nivået burde kanskje økes til 150.000 poeng isteden for å redusere til 90.000 samt sikre fordelene og gjenkjenneligheten av kortet hos andre Star Alliance selskaper

Kjør Debatt….

Jeg syns det er helt greit at *A bare gjenkjenner hverandres kort opp til gull. Det betyr at SAS med Eurobonus kan konkurrere litt med de andre *A-selskapene, ved å gi fordeler til sine beste kunder, dvs. EBD og EBP. Lufthansa kan likedan gi fordeler til sine beste kunder. Jeg vil tro det er en viss konkurranse innad i *A om de beste kundene også, og hvis selskapene ønsker å "sloss" litt om disse så kan det jo tjene kundene som oppnår en slik status. Hvis vi tenker etter så betyr faktisk *A gull ganske så mye hvis man reiser en del rundt i verden (med fly).

Ja dette er etterlengtet informasjon - til nå er jo Diamant nivået nesten bare tull og tøys. Ihvertfall hvis en tar med i betraktningen alle gullkortene tilkommer ekstra. Det gjør det jo bare til lengre køer i "fast track" og masete i gullstua på flyplassen.

Nei - nivået burde kanskje økes til 150.000 poeng isteden for å redusere til 90.000 samt sikre fordelene og gjenkjenneligheten av kortet hos andre Star Alliance selskaper

Kjør Debatt….

Tja, tror nok at antall gullkort reduseres betraktelig med den nye opptjeningen, så jeg tror ikke lengere køer i fast track og masete gullstuer vil være et problem lenge.

Basert på egen erfaring, som primært reiser på billigste billett i Norden, må jeg nå finne en del andre kvalifiserende reiser for å beholde gullkortet neste periode. Føles jo litt rart at man da ikke lenger er "god nok kunde for gull" med for eks 40 reiser pr år. Dette gir jo kun 12.500 inkl gullbonus, som jo er langt ifra kravet på 45.000, for ikke å snakke om event nytt diamant krav på 150000 som foreslås her. Da er jo status hos SAS ensbetydene med å måtte reise IC, og det er jo litt merkelig når SAS primært er et nordisk og Europeisk selskap. Synes det nå er for stor forskjell mellom mulighet for antall legs og antall poeng for å kvaifisere. Tidligere greide jeg i alle fall en av delene, men om jeg bommer på antall legs er jeg fortsatt svært langt unna på poeng.

Har på en eller annen måte greid å få meg et gullkort 14 år på rad nå, og snart nummmer 15 i rad, men hvordan jeg skal få til det i neste periode er jeg usikker på. Det er litt skremmende å tenke på å reise uten de fordelene man har med *G etter alle disse årene.

Jeg tror også at dette med antallet reiser godt kan ligge på samme nivå da reiseprisen er justert etter kabinfaktoren. Så hva syns vi om:

Bort med gavegull.
Behold samme antallet reiser til diamant/gull nivå
ØK poengkravet til Diamant
Få opp "perks" nivået for Diamant kunder på et skikkelig nivå.

Høres helt kurrant ut for meg (er EBD selv).

Hovedpoenget er at perksene for EBD er latterlig dårlige i dag. Flyr dobbelt av en med gull, får gavekort på tusenfryd og et kort jeg kan gi til noen andre enn meg selv.. Say what?!

Jeg tror også at dette med antallet reiser godt kan ligge på samme nivå da reiseprisen er justert etter kabinfaktoren. Så hva syns vi om:

Bort med gavegull.

Behold samme antallet reiser til diamant/gull nivå

ØK poengkravet til Diamant

Få opp "perks" nivået for Diamant kunder på et skikkelig nivå.

Er helt enig at gavegull bør vekk. EBD er per nå omtrent bare å opptjent to gullkort, et til deg og et til noen andre, passe latterlig.

Ellers så synes jeg at poenggrensene bør bli stående, det blir mye vanskeligere å opptjent poeng nå. Så det vil redusere tallet EBD kraftig. Jeg bruker omtrent 100K i omsetning hos SAS i året og har regnet meg frem til at kryper meg såvidt over diamant kravet også i neste periode. 3-4 IC turer i C, 10 intro EU og 10 innenriks i Pluss.

Økes poengkravet til Diamant ytterligere til eks 150.000 så risikerer en fort at de som kun reiser IC business nesten er Pandion før diamantkortet faller ned i posten.

Klart det må bli flere fordeler med det "kravet" det blir til EBD nå. Mitt reisemønster har tidligere kvalifisert til M&M Sen status, så jeg er veldig fristet til å flytte tilbake. SAS legger seg nå på LH opptjening men er langt i fra og kunne tilby de samme fordelene for dem som når status.

Btw, flere som sliter med eurobonus bookinger i kveld? Blir kastet ut hele tiden når jeg prøver å booke.....
Jepp. SAS har lagt ut en statusmelding om dette på sidene sine.

"There are long response times for booking EuroBonus flights. We are working to resolve this."

Back