Ikke meningsløst da det generer inntekter fra andre aktiviteter
Programmet er ikke meningsløst så lenge vedkommende flyr med sas..
Jeg tjener også mest poeng på andre ting enn vanlig flybonus, kredittkort og bonus challenge.
Har uansett godt over 50 segmenter inneværende periode og får nok EBD før den er over..
Jeg tror nok det funker,men det er på god vei til å bli mer enn bare et lojalitetsprogram for fly, det vil antakeligvis få effekt på flere valg av tjenester en bare transport.
Kreditkort er et eksempel valg av strømleverandør, nettbutikker osv et andre.
Så lenge jeg har status hos SAS er jeg nok fristet til å fly med SAS for å hente ut noen av fordelene med fast track og lounge, men når statusen er borte om knappe 2 år så betyr nok det at helt andre faktorer vil være bestemmende for valg av flyselskap (noe som var mitt klare inntrykk fra omtrent alle mine venner og kollegaer i 25%-tiden). Da feiler EB som lojalitetsprogram for et flyselskap etter min mening.
Jeg er litt usikker på i hvilken grad jeg blir mer lojal mot SAS av at jeg får bonuspoeng fra kredittkort, strømleverandører etc. Jeg kommer garantert til å fortsette å bruke Amex bl.a. pga CT, men med smuler av poeng på en del destinasjoner så vil ikke det være spesielt viktig i valg av flyselskap. Det er imidlertid godt mulig at SAS tjener mer på å selge bonuspoeng til eksterne selskaper enn å fly passasjerer.
Så lenge jeg har status hos SAS er jeg nok fristet til å fly med SAS for å hente ut noen av fordelene med fast track og lounge, men når statusen er borte om knappe 2 år så betyr nok det at helt andre faktorer vil være bestemmende for valg av flyselskap (noe som var mitt klare inntrykk fra omtrent alle mine venner og kollegaer i 25%-tiden). Da feiler EB som lojalitetsprogram for et flyselskap etter min mening.
Helt enig. Tror det hadde vært lettere å opprettholde lojalitet med mer poeng for turer med SAS kontra bruk av kort i mange andre sammenhenger. Jeg mener for eks det hadde vært mye bedre for EB som program å opprettholde dagens poeng på flyturer, og for eks redusere antall poeng på for eks bruk av kredittkort til det halve.
Hvis ekstrapoeng brukes hos SAS, blir det jo dessuten dyrere for SAS da de får bare "kostnaden" uten å ha fått del av inntekten. Jeg ville derfor prioritert dette. Vet ikke hvilken deal SAS har med for eks kredittkortselskapene, men det de event får av provisjon er jo langt fra den inntekten de får ved salg av biletter. Det er dessuten litt merkelig at man skal få like mye peong fra kredittkort selskapet som for biletten. Det eneste forskjellen er stautus. Dette er egentlig å underminere eget program etter mitt syn.
Bankene kjøper poeng fra SAS. Jeg har ved én anledning fått refundert kontanter av DNB tilsvarende hva det vil koste å kjøpe poengene hos SAS, så det er nærliggende å tro at prisen bankene betaler for poeng er ganske nær hva vi dødelige kan kjøpe for. SAS tjener SVÆRT godt på kredittkortbruk.
Om DNB ville gitt 100EB-poeng pr. 100,- ville det neppe vært noe problem for SAS.
Helt enig. Tror det hadde vært lettere å opprettholde lojalitet med mer poeng for turer med SAS kontra bruk av kort i mange andre sammenhenger. Jeg mener for eks det hadde vært mye bedre for EB som program å opprettholde dagens poeng på flyturer, og for eks redusere antall poeng på for eks bruk av kredittkort til det halve.
Poeng fra kredittkort, og de fleste andre ekstrapoeng som f.eks fra hoteller, leiebil etc, bestemmes først og fremst utifra hva tilbyder er villig til og gi for poengene fra flyselskapet og ikke hva flyselskapet ønsker gi. Derfor seran f.eks på kredittkort at det er stor forskjell på opptjening på forskjellige kort
Virker som det er flere her med tips og triks, og generelt god peiling.
Jeg mangler 5300 poeng for å bli gullmedlem, og perioden min utløper 31.12.14.
Hva vil være den enkleste og greieste måten å få de siste 5300 poengene?
Trenger heller ikke koste skjorta, men enkleste, greieste og billigste lar seg vel sjelden kombinere... ;-)
En liten shopping tur før jul til en by i mellom eller syd Europa for eks ? Da får du jo litt eksta nytte. Om du booker plus, og reiser for eks via CPH vil du fort nå +5000 poeng flere steder. Jo lenger syd jo flere poeng enn så lenge. Skjekk på priser og velg den billigste byen som gir deg det du ønsker, dvs både poeng og et ok sted å reise. Det er mange byer du kan reise t/r på dagen
Takk for svar, slettes ikke dumt, det blir jo forsåvidt to fluer i en smekk og.
Er inne og kikker litt nå, men ser at det feltet som viser antall poeng som vil bli opptjent ikke er der lenger. Stemmer det eller er den bare flyttet?
Om du har mye poeng liggende kan du også kjøpe basispoeng, koster ganske mye poeng men er verdt om du bare mangler "litt" for å komme imål.
Totalt opptjente grunnpoeng i 2014 ja.Det er jo kanonenkelt, og poeng har jeg. Jeg synker da til under 50 000 poeng på kontoen, men det er vel totalt opptjent i 2014 som gjelder, ikke va jeg "fysisk" har på kontoen?