EuroBonus 2.0

Innenriks går vel under The Nordics, som jeg har forstått. Da blir det alt fra 250 til 1000 pr strekning, avhengig av bookingklasse.

Blir rart om prispressede innenriksbiletter beholder den lukrative opptjeningen. Så det går nok under the nordics ja

Har 39.350 poeng. Nå fikk jeg akkurat mail fra SAS om at jeg mangler 10.650 poeng på å fornye mitt EBG. Trodde den nye grensa var 45.000 poeng, eller gjelder dette først fra neste opptjeningsperiode? Eller er det bare den ene hånden som ikke vet hva den andre driver med?

Har 39.350 poeng. Nå fikk jeg akkurat mail fra SAS om at jeg mangler 10.650 poeng på å fornye mitt EBG. Trodde den nye grensa var 45.000 poeng, eller gjelder dette først fra neste opptjeningsperiode? Eller er det bare den ene hånden som ikke vet hva den andre driver med?

Etterså 45 000 poeng gjelder fra 1.1 2015 så vil jeg tro
at det ikke gjelder før neste opptjeningsperiode

Etterså 45 000 poeng gjelder fra 1.1 2015 så vil jeg tro
at det ikke gjelder før neste opptjeningsperiode

Hvis det er tilfelle at nye poenggrenser ikke gjelder fra 1.1.2015, men fra neste opptjeningsperiode etter den datoen. Da nekter jeg å godta den nye poengopotjeningen før jeg er i min neste periode.

Har vanskelig for å tro noe annet enn at nye grenser gjelder for alle fra 1.1.

Hvis det er tilfelle at nye poenggrenser ikke gjelder fra 1.1.2015, men fra neste opptjeningsperiode etter den datoen. Da nekter jeg å godta den nye poengopotjeningen før jeg er i min neste periode.

Har vanskelig for å tro noe annet enn at nye grenser gjelder for alle fra 1.1.

Pleier å ordne seg om man krangler litt med gullmailen.

Pleier å ordne seg om man krangler litt med gullmailen.
Min periode går ut 28.2.2015.

Måtte krangle med Gullmailen i fjor også. Da var det overgangsordningen med at norske medlemmer med opptjeningsperiode som starta før 1.10. skulle kvalifisere til gull med 45.000 poeng i stedet for 50.000 de ikke takla. Kan vel ikke si at de har blitt bedre til å takle overgangsordninger det siste året. Er de uklare med vilje, eller.........

Det var mye kluss i fjor også, men alle som ba om gull på gamle regler fikk det vel? (meg inkludert).
Årets nye regler gir meg EBD noe tidligere så det er praktisk, håper bare det øker bonusopptjening for EBG/EBD så er jeg relativt tilfreds, gitt de endringene som er iverksatt..

Synd dette at det går å krangle seg til status med gull mailen - dette burde vært superstrengt. De som klarer å få gull/diamant ved å reise fortjener det. 1.1.15 er datoen som er satt, og bestilling etter gammelt system var en dato i desember - mao billetter bestilt før denne dato vil fungere etter gammel opptjenings tabell.

Generelt mener jeg det er alt for mange gull kort. Det deles ut i hytt og pine. Hørte forleden at ledere for reisebyråer får gratis gull - kredittkort selskaper tilbyr både gull og diamant til kundene sine. Kapasiteten og muligheten til å gi status service forsvinner jo helt….Denne debatten har etter min mening en tendens til å dreise seg om hvordan få ut litt ekstra fra SAS

Kan man bestille multicity på en bonusbillett? Jeg ville gjerne hatt et stopp i Tromsø på vei til Svalbard. Må dette isåfall bestilles på telefon? Eller må dette splittes opp i 3 enkeltreiser? Hadde håpet på at det var en måte hvor dette lot seg gjøre for 10000 poeng og ikke 18000, som 3 enkeltreiser vil koste.....?

Kan man bestille multicity på en bonusbillett? Jeg ville gjerne hatt et stopp i Tromsø på vei til Svalbard. Må dette isåfall bestilles på telefon? Eller må dette splittes opp i 3 enkeltreiser? Hadde håpet på at det var en måte hvor dette lot seg gjøre for 10000 poeng og ikke 18000, som 3 enkeltreiser vil koste.....?

Stop-over er ikke tillatt på Eurobonus reiser.

Stemmer. Er du EBS eller høyere er det ingen gebyr for dette. Er du EBB går det jo an å argumentere med at reisen ikke er bookbar på nett, og at gebyr derfor ikke bør tilkomme.

Open jaw er tillatt så i verste fall ville du betalt 16000 poeng.

Back