EuroBonus 2.0

Hva med de kampanjene (julekalender) som har gitt basic point-boost o.l? Basic point er vel basic point? Selv ble jeg litt overrasket over at jeg fikk 50K EB basic poeng etter FTTG. Men det var vel den smarteste IT-løsningen de hadde da

Jeg hadde også trodd de ville valgt å løse statusoppgraderingen etter FTTG på en annen måte enn å gi grunnpoeng. Men når de gjorde det på denne måten så åpnet de jo opp for jaget mot neste milepæl. Og SAS har tross alt fått inn noen kroner på den reisingen som er gjennomført på veien mot 100K-grensen også.

Last edited:
Hva med de kampanjene (julekalender) som har gitt basic point-boost o.l? Basic point er vel basic point? Selv ble jeg litt overrasket over at jeg fikk 50K EB basic poeng etter FTTG. Men det var vel den smarteste IT-løsningen de hadde da

Ja, det er nok en konsekvens av det :D

Jeg synes det dog er forskjell på å få dobbelt med basispoeng på en tur (trippel har jeg bare sett for ekstrapoeng) og å få 50.000 for 2 t/r i Europa til ca 3 lapper. Var det forresten noe basic-boost på julekalenderen, synes de fleste kampanjene de siste par årene har vært for ekstrapoeng.

Ja, det er nok en konsekvens av det :D

Jeg synes det dog er forskjell på å få dobbelt med basispoeng på en tur (trippel har jeg bare sett for ekstrapoeng) og å få 50.000 for 2 t/r i Europa til ca 3 lapper. Var det forresten noe basic-boost på julekalenderen, synes de fleste kampanjene de siste par årene har vært for ekstrapoeng.

Jeg ble gull på en trippel basis poeng kampanje i fjor.

At du tolker april som 1. april er vel mer ditt problem ;) Hadde SAS sagt 1. april hadde jeg støttet deg 110%. Om man ikke har status får man kjøpe seg en billett som gir loungeadgang.

Mye masing og kravmentalitet på folk i denne tråden. Tror faktisk at SAS skulle gått for 100K opptjening på SAS group som krav, og ikke tatt med FFTG-gjengen, det hadde truffet de SAS lojale bedre.

Poenget er ikke hva jeg tolker, men hvordan jeg blir snakket til på telefonen. Dessuten hadde jeg noen runder med SAS i forkant hvor de sa at alt skulle være i orden 1 April. Joda jeg reiser vanligvis med billetter som har adgang dit jeg ønsker å være, men denne gangen var ikke det mulig for hele familien.

Det som irriterer er at en sitter med en underlig følelse av at en er til bryderi når en ringer SAS som kunde.

Jeg ble silver i løpet av natten. Min kvalifiseringsperiode gikk ut 31.mars. Og hadde min 10 flight den dagen. Så når poengene dukket opp i natt, da kom også statusen.

Og da var også min status oppdatert. Sto at Diamant-kunder skulle få kort, SMS-greier og velkomstpakke innen 30 April på hjemmesiden..

Tok en råsjans og bestilte litt ekstra bagasjetags også med det samme jeeg.. Spent på hvordan de nye der er...

Kim

Er det noen som er EBG eller EBD som har fått bedre tilgang til bonusreiser? Er dette systemet på plass?

Er det noen som er EBG eller EBD som har fått bedre tilgang til bonusreiser? Er dette systemet på plass?

Nei, det er ikke på plass ennå, men man kan registrere seg med mobilnr. på sas.no for å få varsel når det iverksettes.

Sto at Diamant-kunder skulle få kort, SMS-greier og velkomstpakke innen 30 April på hjemmesiden..

Where? Hvor finner man slik info og info om å melde på sms-nummeret for å få info om når bedre tilgjengelighet på bonusreiser slippes?

Det irriterer meg en smule at pandion-nivået tydeligvis ikke kvalifiserer til den slags.

Jeg fikk ikke et eneste slikt tillbud / tips / varsel i fjor, og regner ikke med å få det dette året heller...

Det irriterer meg en smule at pandion-nivået tydeligvis ikke kvalifiserer til den slags.

Jeg fikk ikke et eneste slikt tillbud / tips / varsel i fjor, og regner ikke med å få det dette året heller...
Pandion har vel allerede vesentlig bedre tilgjengelighet enn alle andre - og dette uten ekstra kostnad (basert på rapporter på diverse forum), så hvorfor du har behov for varsel om en tilgjengelighet du allerede har (bedre og rimeligere) tilgang på, vet jeg ikke ;)

Pandion har vel allerede vesentlig bedre tilgjengelighet enn alle andre - og dette uten ekstra kostnad (basert på rapporter på diverse forum), så hvorfor du har behov for varsel om en tilgjengelighet du allerede har (bedre og rimeligere) tilgang på, vet jeg ikke ;)

Mye vil ha mer. ;)

Slik jeg har forstått det kan du som pandion ringe inn ønske om billetter, så sjekker de om vanlige billetter kan frigis til bonusbilletter om det er ikke er ledige.

Slik jeg har forstått det kan du som pandion ringe inn ønske om billetter, så sjekker de om vanlige billetter kan frigis til bonusbilletter om det er ikke er ledige.

Joda - jeg har gjort dette et par ganger i år allerede. På kort varsel ville vi ta en helgetur til CPH i februar måned, og dette gikk greit. Har brukt litt tid på å finne bonusseter i C-klasse med SAS på ruten TRD-CPH-NRT-CPH-TRD nå i påsken, men dét ser også ut til å gå greit mht. de dagene vi ønsker å reise (mangler i skrivende stund bekreftede bonusbilletter på retur CPH-TRD mandag 20. april - men dét regner jeg med ordner seg).

Det jeg er litt spent på, er om SAS klarer å få ordnet systemene sine slik at det faktisk blir bedre tilgjengelighet på bonusseter for gull, diamant og pandion når man ønsker å booke via www.sas.no...

SMS-varsel om f.eks. bonusseter som slippes, hvis jeg forstod et innlegg tidligere i tråden her, er dog noe jeg gjerne kunne tenkt meg.

SMS-varsel om f.eks. bonusseter som slippes, hvis jeg forstod et innlegg tidligere i tråden her, er dog noe jeg gjerne kunne tenkt meg.

SMS varslingen nevnt er for å få vite når SAS har bestemt seg for hvordan økt tilgjengelighet for Gull/Diamant skal virke :)

Søkte akkurat på Cash & Points og det virker å ha blitt endret.

Før var 1 poeng ca 5-6 øre ift til cash pris, men nå får jeg fast pris.

Enveis til EWR fra Oslo er prisen 70 / 90 / 110 for henholdsvis M / Y / C.

Er EBG.

Har "appen" eller "min side" blitt oppdatert med nye level hos dere? (ikke hos meg vertfall)

Søkte akkurat på Cash & Points og det virker å ha blitt endret.

Før var 1 poeng ca 5-6 øre ift til cash pris, men nå får jeg fast pris.

Enveis til EWR fra Oslo er prisen 70 / 90 / 110 for henholdsvis M / Y / C.

Er EBG.

Og det er 48 til 88 til SFO i høst

Back