EuroBonus 2.0

T/R ser ut til å være billigere. 176k poeng for en poengtjenende tur synes jeg er bra pris.

Jeg så 160 t/r i biz (saver) som jeg egentlig syntes var ok, gitt at det normalt er så vanskelig å finne slike billetter. Skjekket i grunnen ikke bare en veg.

Er det da også slik at man får poeng i tillegg selv om hele turen er tatt på poeng? Det er jo litt t/r SFO.

Frem til 31. mars fikk du iallfall ikke poeng på cash&points. Tror ikke det er endret?

Det fikk jeg i fjor sommer, dvs hele turen var betalt med cash, men på bestillingen sto det cash&points

http://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/sas/spendpoints/all-seats/

Enjoy the simplicity of buying any ticket for points or a mix of points and cash online in all service classes, on all flights when you fly with SAS and Wideroe. Earn points at the same time!

Last edited:
Det fikk jeg i fjor sommer, dvs hele turen var betalt med cash, men på bestillingen sto det cash&points

http://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/sas/spendpoints/all-seats/

Interesant. Det betyr at t/r SFO = 160.000 på biz saver. Samtidig gir denne (1.000+11.000)*2*1.25 = 30.000 inkl EBG bonus, så netto er 130.000. Dvs et tillegg på 30 % i forhold til en standard bonusreise. Fortsatt + 30 %, men egentlig ikke så ille. Et annet aspekt er bare et tillegg på 20.000 i forhold til *A, som jo tildels har mye høyere avgifter.

Det kan jeg ikke gi sikkert svar på, men er nokså overbevist på at dette ses på som en ordinær billett og at derfor den som reiser får poengene.

Det står jo:
* Eventuelle skatter og avgifter må betales av den reisende. Det er ingen poengopptjening på skatter og avgifter

* Du opptjener poeng på billetter som er kjøpt, i sin helhet eller delvis, med poeng. Ved kansellering på ikke-refunderbare billetter tilbakeføres ikke poeng

Jeg tolker dette til at billetter bestilt med cash+poeng gir uttelling som vanlig billett. Har en da tenkt å bestille en EB-billett, må det smarteste være å betale eks 10kr med cash og resten med poeng, da får en brukt de EB-poengene en hadde tenkt og en får opptjening som vanlig billett. Alternativet med å bruke bare EB-poeng gir ca samme trekk av poeng men ingen EB-opptjening, men da har en fordel at en kan avbestille helt fram til avreise.

Billetter betalt poeng +kr koster vel betraktelig mer enn kjøpt kun på poeng ?

Det virker som at betaling kun med poeng er det beste alternativet. Det blir for relativt store beløp med redusering av poeng andelen. Men regnestykket det er vel også avhengig av hvilken alternativ bruk du har av poengene, og hvor mye de har kostet å anskaffe.

Arbeidsgiver gjorde en booking gjennom reisebyrå med mitt EBG nr på bestilling. På samtlige flighter får jeg ikke valgt seter. SAS Kundeservice er ikke helt på høyden og kan tydeligvis ikke reglene. Så, noen andre som har dette problemet? Pga omlegging til 2.0 eller bare IT glitch?

Arbeidsgiver gjorde en booking gjennom reisebyrå med mitt EBG nr på bestilling. På samtlige flighter får jeg ikke valgt seter. SAS Kundeservice er ikke helt på høyden og kan tydeligvis ikke reglene. Så, noen andre som har dette problemet? Pga omlegging til 2.0 eller bare IT glitch?

Mistet også denne funksjonen for en stund siden. På reiser bestilt gjennom reisebyrå må seter velges på siden til reisebyrå. Dette gjelder for plus/go og EGB, ingen forskjell.

Lot.com snagger når jeg skal legge inn EBS på dama. Hun har hatt det siden 1.4, men mulig systemene ikke er oppe og nikker enda..

Mistet også denne funksjonen for en stund siden. På reiser bestilt gjennom reisebyrå må seter velges på siden til reisebyrå. Dette gjelder for plus/go og EGB, ingen forskjell.

Dette gjelder også for reiser bestilt på wf.no

Back