Etter at nyheten har fått sunket inn litt, konstaterer jeg at EBG holder i massevis - med mindre det er noen fordeler som enda ikke er annonsert for EBD. Joda, sikkert kjekt å gi bort et EBG-kort, men utover det var faktisk ikke EBD så veldig spesielt.
Så får det heller være at en EBD snapper en oppgradering foran nesen på meg ved fullt fly (regner ikke intraeuropeisk som oppgradering - kun IC), samt at jeg må bruke poengene mine innen fem år (aldri vært noe problem). Er godt fornøyd med utvidet bagasjekvote, samt at EBG ikke får noen synlig devaluering.
Når det er sagt, kan det hende at jeg likevel blir EBD grunnet hektisk reiseår, men det blir nok ikke investert i noen MR utelukkende med EBD som formål.
Uansett er det et positivt grep fra SAS. Gir nok DY m.fl. litt hodebry, så blir det spennende å se hva de kommer opp med av endringer for sitt Rewards.
Hva tenker dere andre?
Mangler selv 6-7000 poeng på Diamanten.
Går nok greit å klare det.
Men jeg lurer litt på hvor mange som kommer til å oppnå EBD? Noen som tør gjette?
Members who have reached 100 000 Basic Points or 100 segments with SK/WF within their qualification period ending 31JAN14, 28FEB14 or 31MAR14 will also receive Diamond-status.
A separate run will upgrade these members during APR14.
Men jeg lurer litt på hvor mange som kommer til å oppnå EBD? Noen som tør gjette?
Gjelder det bare EBD, eller vil jeg som ikke vil nå sølv med de gamle reglene, men med de nye, kunne nyte godt av samme ordning?
Som deg har jeg aldri hatt noe problem med at poeng utløper. For meg blir den største fordelen å kunne booke bonusreise IC uten å måtte bruke flere kvelder på å finne tilgjengelighet.
Burde vært inkludert for EBG spør du meg. Når du betaler såpass mye mer for en billett, bør den ekstra komforten blokkert midtsete gir være inkludert.En annen ting som EBD burde hatt, var garantert ledig midtsete i Plus. Dette hadde gitt de beste kundene en mindre grunn til å velge LH/LX biz neste gang de skal ut i Europa.
Merkostnad/tapte inntekter hadde kanskje ikke blitt allverden.
Burde vært inkludert for EBG spør du meg. Når du betaler såpass mye mer for en billett, bør den ekstra komforten blokkert midtsete gir være inkludert.
Når skal SAS bekrefte noe på sidene sine?? Jeg vil ha mer info!![]()
![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.