EuroBonus 2.0

Spørsmål ang EBD.

Vil jeg kunne gifte sølv/gull i hver opptjeningsperiode?

Om jeg gifter bort EBG i juni, vil jeg kunne gifte nytt EBG i september iom at ny opptjeningsperiode starter 1.sept?

Hva tror dere?

Etter at nyheten har fått sunket inn litt, konstaterer jeg at EBG holder i massevis - med mindre det er noen fordeler som enda ikke er annonsert for EBD. Joda, sikkert kjekt å gi bort et EBG-kort, men utover det var faktisk ikke EBD så veldig spesielt.

Så får det heller være at en EBD snapper en oppgradering foran nesen på meg ved fullt fly (regner ikke intraeuropeisk som oppgradering - kun IC), samt at jeg må bruke poengene mine innen fem år (aldri vært noe problem). Er godt fornøyd med utvidet bagasjekvote, samt at EBG ikke får noen synlig devaluering.

Når det er sagt, kan det hende at jeg likevel blir EBD grunnet hektisk reiseår, men det blir nok ikke investert i noen MR utelukkende med EBD som formål.

Uansett er det et positivt grep fra SAS. Gir nok DY m.fl. litt hodebry, så blir det spennende å se hva de kommer opp med av endringer for sitt Rewards.

Hva tenker dere andre?

Etter at nyheten har fått sunket inn litt, konstaterer jeg at EBG holder i massevis - med mindre det er noen fordeler som enda ikke er annonsert for EBD. Joda, sikkert kjekt å gi bort et EBG-kort, men utover det var faktisk ikke EBD så veldig spesielt.

Så får det heller være at en EBD snapper en oppgradering foran nesen på meg ved fullt fly (regner ikke intraeuropeisk som oppgradering - kun IC), samt at jeg må bruke poengene mine innen fem år (aldri vært noe problem). Er godt fornøyd med utvidet bagasjekvote, samt at EBG ikke får noen synlig devaluering.

Når det er sagt, kan det hende at jeg likevel blir EBD grunnet hektisk reiseår, men det blir nok ikke investert i noen MR utelukkende med EBD som formål.

Uansett er det et positivt grep fra SAS. Gir nok DY m.fl. litt hodebry, så blir det spennende å se hva de kommer opp med av endringer for sitt Rewards.

Hva tenker dere andre?

Jeg mangler 15K for å bli EBD, så med ny jobb med en del reisevirksomhet så fikser jeg det lett. Da kan det også bli greit med høy pri dersom jeg ønsker å endre på en billett så jeg kommer meg hjem til Oslo med et tidligere fly.

Som deg har jeg aldri hatt noe problem med at poeng utløper. For meg blir den største fordelen å kunne booke bonusreise IC uten å måtte bruke flere kvelder på å finne tilgjengelighet.

EBG ser fortsatt ut til å være en god deal, men i starten blir det sikkert stas å kunne skryte av EBD og ikke minst se om noen vil kjøpe vennskap med meg for å få et gullkort :lol:

Last edited:
Mangler selv 6-7000 poeng på Diamanten.
Går nok greit å klare det.

Men jeg lurer litt på hvor mange som kommer til å oppnå EBD? Noen som tør gjette?

Members who have reached 100 000 Basic Points or 100 segments with SK/WF within their qualification period ending 31JAN14, 28FEB14 or 31MAR14 will also receive Diamond-status.
A separate run will upgrade these members during APR14.

Gjelder det bare EBD, eller vil jeg som ikke vil nå sølv med de gamle reglene, men med de nye, kunne nyte godt av samme ordning?

Som deg har jeg aldri hatt noe problem med at poeng utløper. For meg blir den største fordelen å kunne booke bonusreise IC uten å måtte bruke flere kvelder på å finne tilgjengelighet.

Hetl konkret, hva tilbyr de når det gjelder tilgjengelighet på bonusreiser?

En annen ting som EBD burde hatt, var garantert ledig midtsete i Plus. Dette hadde gitt de beste kundene en mindre grunn til å velge LH/LX biz neste gang de skal ut i Europa.
Merkostnad/tapte inntekter hadde kanskje ikke blitt allverden.

En annen ting som EBD burde hatt, var garantert ledig midtsete i Plus. Dette hadde gitt de beste kundene en mindre grunn til å velge LH/LX biz neste gang de skal ut i Europa.
Merkostnad/tapte inntekter hadde kanskje ikke blitt allverden.
Burde vært inkludert for EBG spør du meg. Når du betaler såpass mye mer for en billett, bør den ekstra komforten blokkert midtsete gir være inkludert.

Burde vært inkludert for EBG spør du meg. Når du betaler såpass mye mer for en billett, bør den ekstra komforten blokkert midtsete gir være inkludert.

Prisen på billetten avhenger vel ikke av EB status. Burde være ledig midtsete i plus er vel mer rimelig med tanke på pris.

Positivt at det ser ut til at EBG ikke "devalueres". Men vil tilgjengelighet på bonusreiser bli enda dårligere for oss andre når EBD får nærmest ubegrenset tilgang? Genererer vanligvis 50 - 70 k poeng pr år og regner med å forbli EBG...

Syns dette ser spennende ut - det jeg skulle ønske var at SAS forbedret systemet sitt for oppgradering. EBD kunne forhånd registrert seg for oppgradering slik at en unngikk at noen ankom flyplassen tidlig for å komme først i poeng oppgradering køen. Som eksempel kan jeg nevne: Jeg reiser endel til US - da fly jeg via HUB i US så ut til destinasjonen som for eksempel Houston. Når en skal hjem er det ingen som er kjent med oppgraderingssystemet til SAS i Houston. Hvis en da ikke kommer tidlig inn til US - HUB så er det en eller annen som har vært først i køen og poeng kjøper plassen. Hadde vært fantastisk hvis det var andre enn Pandion som hadde blitt gjenkjent på forhand.

Back