EuroBonus 2.0

Min kvalifiseringsperiode slutter 30. September. Jeg hadde i slutten av September 2013 opptjent over 100.000 poeng, men jeg fikk nettopp beskjed om jeg fortsatt var gullkunde. Burde ikke jeg bli Diamond?

Og som Sølvmedlem får man tilgang til lounger (inkl. maks. 4 gjester) og Fast Track om sommeren (1/7-31/8) og julen (15/12-15/1) når man reiser SAS og Widerøe.
Kilde: www.sas.no/Bedriftsprogram/Corporate-news/

Regner med at det i så fall gjelder EBG og EBD også. Egentlig en veldig hyggelig perk, men må jo bli enormt med folk i loungene med 25000 ekstra EBG delt ut av EBD, 60000 EBS delt ut av EBG, lavere krav til å opptjene EBS og i tillegg +4 i stedet for +1...

Regner med at det i så fall gjelder EBG og EBD også. Egentlig en veldig hyggelig perk, men må jo bli enormt med folk i loungene med 25000 ekstra EBG delt ut av EBD, 60000 EBS delt ut av EBG, lavere krav til å opptjene EBS og i tillegg +4 i stedet for +1...

4+ er bare dersom de fire er familie. Det er familieregel i dag også.

Forstår ikke dette helt…

Har opptjeningsperiode September - sist periode godt over 100.000 - har nå ca 70.000 så langt i denne perioden. Får jeg EBD status i April, eller må jeg være over 100.000 i April for å oppnå dette ?

I tillegg syns jeg fordelene med tilleggskort og lettere å få bonusbilletter er bra, men at det åpnes opp for at flere skal få fast track, og plass i loungen tror jeg kan bli en utfordring. Tror de som reiser ganske mye vil være mere tjent med fordeler som gjør de resiende mere avhengig av bonusprogrammet som blokkert mitt sete, og enklere oppgradering på poeng hos SAS og Partnere

Så jeg blir det kun NÅR jeg passerer i f.eks Mai - ikke automatisk siden jeg var over sist år

Så jeg blir det kun NÅR jeg passerer i f.eks Mai - ikke automatisk siden jeg var over sist år

Jepp, det er sånn jeg har forstått infoen til nå. Alle de som startet ny periode 1.oktober må tjene opp til 100k før man får noe.

Det er mye her som er litt uklart, men det blir vel prøvd ut etterhvert....
La oss si at jeg er EBG, i april kan jeg gi en av ungene EBS.
I mai blir jeg EBD, gir samboer EBG, og hun gir igjen unge #2 EBS.
Dette burde vel fungere slik som reglene er lagt fram?
Mange som har avsluttet periode 31.01. klager på at de faller utenfor nye regler.
Har all mulig forståelse for dette, men en plass må jo brytningspunktet gå?
EuroBonus 2.0 ble jo introdusert i februar 2014, så noen MÅ jo falle utenom.

Det er mye her som er litt uklart, men det blir vel prøvd ut etterhvert....
La oss si at jeg er EBG, i april kan jeg gi en av ungene EBS.
I mai blir jeg EBD, gir samboer EBG, og hun gir igjen unge #2 EBS.
Dette burde vel fungere slik som reglene er lagt fram?
Mange som har avsluttet periode 31.01. klager på at de faller utenfor nye regler.
Har all mulig forståelse for dette, men en plass må jo brytningspunktet gå?
EuroBonus 2.0 ble jo introdusert i februar 2014, så noen MÅ jo falle utenom.

De som avsluttet periode 31.01 faller ikke utenfor nye regler. Jeg begynte på ny periode for 4 dager siden og fikk nettopp mail om at jeg blir diamant i april.
Tipper det ligger inne en blokk på at de som får EBG-vennekort ikke kan gi bort kort videre, men man vet jo aldri.

De som avsluttet periode 31.01 faller ikke utenfor nye regler. Jeg begynte på ny periode for 4 dager siden og fikk nettopp mail om at jeg blir diamant i april.
Tipper det ligger inne en blokk på at de som får EBG-vennekort ikke kan gi bort kort videre, men man vet jo aldri.

Kanskje alle månedene med forsinkelse kom på grunn av arbeid med å få inn denne blokken :p

Min kvalifiseringsperiode slutter 30. September. Jeg hadde i slutten av September 2013 opptjent over 100.000 poeng, men jeg fikk nettopp beskjed om jeg fortsatt var gullkunde. Burde ikke jeg bli Diamond?

Hei,
Hvor fikk du den beskjeden ?
Mail

Noen som kjenner hva de gjør med årskort sør Norge ?

Er det travel pass årskort skal det gi diamond, Fra Sas SalesInfo:

Tier levels for Travel Pass holders
In addition, from 01APR14 Silver, Gold and Diamond status will be offered to EuroBonus members buying Travel Pass (see table below).
The Travel Pass Multiple does not give a higher EuroBonus status.

Note: Members who have bought any of these Travel Pass products during 2014 (from 01JAN14 and onwards) will receive status levels as stated in table below.

Travel Pass product EuroBonus level
20-punches Silver
40-punches Silver
60-punches Gold
6 months card Gold
12 months card Diamond

Når EB 2.0 implementeres i April, vil det da si at mine 70 000 poeng på det tidspunktet nulles og jeg må begynne på nytt i August, eller "bygger jeg bare på" de siste 30 000 innen utløp juli og blir EBD right away?

Det er vel ingenting som nulles før opptjeningsperiodens utløp.

Har vi fått dato på når dette nye Eurobonus systemet igangsettes ? 31 Mars eller i løpet av April ?

Jeg undres over hvorfor ikke SAS vurderer å premiere kunder som har vist lang og tro tjeneste - hva med å tilføre kunder som har vært på gull nivå i mere enn 10 år, eller hva med å gjeninnføre RVC status for kunder som har vært gull medlemmer siden RVC tiden på begynnelsen av 1990 tallet - eller rett og slett la disse globetrotterne få Pandion et år hvert 10 år de bevarer gull eller diamant statusen

Back