EuroBonus 2.0

• Status skal ha innvirkning på tilgangen til bonusseter

Grøss og gru for oss som har status andre steder enn SK, men som likevel soper inn poeng og bruker disse hos SK. Dersom tilgangen til bonusseter for basic blir enda dårligere enn den er i dag, blir det vel umulig å ta ut en AmEx CT med SK i C på IC i fremtiden.

Takk og lov for at det derfor ser ut som AmEx platinum (kanskje) igjen får bruke AmEx CT med *A partner i fremtiden...

Last edited:
Grøss og gru for oss som har status andre steder enn SK, men som likevel soper inn poeng. Dersom tilgangen til bonusseter for basic blir enda dårligere enn den er i dag, blir det vel umulig å ta ut en AmEx CT med SK i C på IC i fremtiden...

Men det er slik det bør være da det er mer lønnsomt at SAS har kundene hos seg selv og hindrer dem i å "statusshoppe"

Man ser jo Lufthansa/Miles&More gjør mye av det samme

Men det er slik det bør være da det er mer lønnsomt at SAS har kundene hos seg selv og hindrer dem i å "statusshoppe"

Man ser jo Lufthansa/Miles&More gjør mye av det samme

Sant det; lurt for SK, men crap for oss som er SK basic og har status andre steder, men som likevel tar ut en masse bonusreiser med EB...

Jeg ville ikke vært så bekymret, etterregistrerte poeng på torsdag og ble gullmedlem med en gang automatisk. Da hadde jeg også kjøpe grunnpoeng siste dag i opptjeningsperioden min for å kvalifisere (30 sep).
:)

Tja. Da var jeg godskrevet med 36 flygninger (opptjening juni-mai), men noe EBS-->EBG skjedde ikke. Knurr.

Jeg ringte på mandags morgen, de fikset det med en gang. i går fikk jeg Gull kort og bag tag i posten.

Lurer på om de 50k non redeemable points jeg fikk ved fasttrack til gold teller ved Diamond kvalifisering. Hvis ikke skulle jeg greie 100k grunnpoeng lett da jeg fasttracket til gold tidlig i kvalifiseringsperioden min som går fra 1.8-31.7.

Trodde det var lansering i januar?

Lurer på om de 50k non redeemable points jeg fikk ved fasttrack til gold teller ved Diamond kvalifisering. Hvis ikke skulle jeg greie 100k grunnpoeng lett da jeg fasttracket til gold tidlig i kvalifiseringsperioden min som går fra 1.8-31.7.

Har også tenkt på dette, har kvalifiseringsperiode fra 01.07 og bikker snart 100k med fast track...

Se der ja..

Er det lov å spekulere i at fast track var en gimmick for å booste flest mulig opp mot EBD, for at vi skal få en smakebit på hvor euforisk det er, og sørge for at vi MR'er oss til 100k kommende år? :)

Det som jeg synes er mest spennende er garantert bonusbillett-tilgjengelighet, noe som nærmer seg det Pandion har hatt lenge. Men ettersom jeg forstår er ikke alle detaljene klare ennå. Det kan iallefall ikke bli verre enn nå med så dårlig tilgjengelighet på SAS IC-flighter. Spesielt med C-klasse på de nye flyene som kommer i 2015 blir det en bra fordel å ha.

Se der ja..

Er det lov å spekulere i at fast track var en gimmick for å booste flest mulig opp mot EBD, for at vi skal få en smakebit på hvor euforisk det er, og sørge for at vi MR'er oss til 100k kommende år? :)

Tja hehe meget mulig. Man kjører jo ikke kampanjer uten grunn og ihvertfall ikke sånne kampanjer. Usikkert hvor mange som benyttet seg av den kampanjen dog, vi som flypratere er vel bare en liten promille av SAS sin kundemasse og sykelig opptatt av sånne fordeler et gullkort gir.

Back