EuroBonus 2.0

Har vært soft-block for EBG i Plus lenge

Både i Plus og Go.
Har hatt ledig midtsete over 90% av flightene med SAS siste år.
Ser også ut som SAS setter av flere rader til Plus enn nødvendig, slik at midtsetene blir tatt i Go før i Plus. I mine øyne er denne forbedringen av Plus meget bra i forhold til hvordan produktet for fleksible billetter var innenriks tidligere.

Fungerer soft Block for EBG enda altså?

Både i Plus og Go.
Har hatt ledig midtsete over 90% av flightene med SAS siste år.
Ser også ut som SAS setter av flere rader til Plus enn nødvendig, slik at midtsetene blir tatt i Go før i Plus. I mine øyne er denne forbedringen av Plus meget bra i forhold til hvordan produktet for fleksible billetter var innenriks tidligere.

Har også relativt bra erfaring med dette i det siste, men det er ikke alltid det ser ut til å fungere. Har opplevd et par ganger at den raden jeg sitter på har vært en av de få med 3 pax på. Har litt vanskelig å tro at alt alle de som da har hatt 3 seter alene alle er EBG.

Men som sagt, stort sett bra erfaring med dette

Fra BC:
I loungen på OSL kunne de fortelle at de får briefing om EB2.0 mandag, og at de brosjyrene de allerede har i skapet kunne deles ut da.

Frågan er om det kun er info som kommer på mandag, eller om vi som har passert 100k får opprykk også.

Venter spent her jeg også!

Hjemreise fra Malta til Trondheim i Business og Plus i morgen, og kanskje første tur med Diamond tirsdag formiddag til Oslo??

Venter spent, og om noen kan ta springfart på vei ut av loungen og rive med seg en brosjyre de legger ut her nå, blir jeg glad. Evt lure bort dragene med å "skal vise deg noe" og ha en kompis som kan hoppe inn og hente en...

Kim

Det kan godt hende at endringene annonseres nå, men da tipper jeg implementeringen datofestes til f. eks. 1. mai. Dette gjelder særlig de økte uttaksprisene for bonusreiser, som jeg tror står på trappene.

Last edited:
Det kan godt hende at endringene annonseres nå, men da tipper jeg implementeringen datofestes til f. eks. 1. mai. Dette gjelder særlig de økte uttaksprisene for bonusreiser, som jeg tror står på trappene.

Noe spesiell grunn til at du tror prisene øker?

Opptjeningen gikk vel ganske kraftig opp da de satte lik opptjening uavhengig av bookingklasse, så det har vel kanskje sammenheng med det.

Opptjeningen gikk vel ganske kraftig opp da de satte lik opptjening uavhengig av bookingklasse, så det har vel kanskje sammenheng med det.

Minner om at Eurobonus i samme endring justerte ned opptjening på strekninger og poengkrav i sonene. Det skal i alle fall ikke være etterslep fra siste justering av programmet.

Noe spesiell grunn til at du tror prisene øker?
Jeg tenker mest på at SAS nå gir ut flere poeng enn tidligere. Riktignok har uttakprisene økt noe (stand-by upgrade, *A awards), men mistenker at vi får en større justering med EuroBonus 2.0. Selvsagt skjult bort mellom en del - forhåpentligvis - gode nyheter, men likevel nok til at jeg forbereder meg på å svi av en slump poeng fremover.

Det har jo vært kommunisert at selve implementeringen av EB 2.0 først skal skje på vårparten, så at de annonserer det allerede nå, kan være en indikasjon på at de forhåndsvarsler programendringer (les: dårlige nyheter) med noen måneders varsel. EuroBonus har nok forhåpentligvis lært av Miles & More, som ble saksøkt grunnet manglende forhåndsvarsel av en stor poengdevaluering for en tid tilbake. Den saken endte for øvrig i forlik, samt lovnad om at M&M i fremtiden skulle gi minst tre (eller fire) måneders varsel ved lignende endringer.

Ellers tror jeg at en del MR-fanatikere, som har gratulert seg selv med Diamond-status etter å ha passert 100.000 grunnpoeng, fort kan få seg en lei overraskelse, da det har kommet meg for øre at SAS vurderer å sette krav om SK-metall for Diamond-statusen. Et tiltak som i mine øyne er fornuftig, fordi Diamond da blir en synlig belønning for gode SK-kunder. Det gjør det også enklere å gi ekstra fordeler til den kundegruppen, fordi antallet blir en god del lavere enn hvis alle med 100.000 grunnpoeng skulle får Diamond.

Igjen, jeg har ikke hørt at SAS har tatt en beslutning om dette, men det var definitivt på tegnebrettet.

...det forklarer også hvorfor jeg har satt all MR på vent inntil vi har fått bekreftet hva som gjelder ;)

Dagens Aftenposten: 100 k grunnpoeng for EBD. EBD kan gi bort ett G eller to S. EBG kan gi bort ett S. EBD får lengre varighet på poeng. Nye partnere kommer. 5 t/r for EBS.

y5y6ygyd.jpg

Back