EuroBonus 2.0

Om EBS får tilgang til lounge er det en nedgradering av EBG, de har jo ingen kontroll mellom *G delen og resten ov loungen på OSL, tipper og at det er minst 3 x så mange sølvmedlemmer som gullmedlemmer så loungen vil jo bli det minst rolige stedet på OSL om dette er tilfellet. Håper LH eller noen andre *A selskaper bygger egen lounge for *G på OSL etter utbyggingen er ferdig.

Nå sto det vel også at dette var for en begrenset periode, 21. desember 2013 og 12. januar 2014 skulle det være åpent for EBS. Og angående gullstuen er det jo enkelt løst ved at man gjeninnfører adgangskontroll der.

Nye lounger hvor den ene er for gull/sølv og den ene kun for gull - Sånn som Lufthansa opererer i forhold til sine egne lounger, er mitt tips =)

Nye lounger hvor den ene er for gull/sølv og den ene kun for gull - Sånn som Lufthansa opererer i forhold til sine egne lounger, er mitt tips =)

Nå er det en vesentlig differanse i LH S/G 45000/100000 i forhold til EB 20000/50000
Å så fult som det er i loungene til LH til tider så kan man jo bare tenke seg hvordan det blir i SK loungene.

Nå er det en vesentlig differanse i LH S/G 45000/100000 i forhold til EB 20000/50000
Å så fult som det er i loungene til LH til tider så kan man jo bare tenke seg hvordan det blir i SK loungene.

Ja, naturligvis, men basert på antall medlemmer, belegg og gjennomstrømning i EB + OSL/ARN/CPH i motsetning til M&M + FRA/MUC så utjevner dette seg ganske greit spørr du meg.

LH FTL, som er LH Sølv, har vel 35000 som grense, så det gjør jo differansen enda større...

Jeg antar at folk har fått med seg nedjusteringene LH gjør fra 01/14 på Y billetter? Man må kjøpe enda dyrere LH billetter for å tjene poeng som per i dag. Det er kun de øverste booking-klassene som vil ha samme opptjening...

LH FTL, som er LH Sølv, har vel 35000 som grense, så det gjør jo differansen enda større...

Jeg antar at folk har fått med seg nedjusteringene LH gjør fra 01/14 på Y billetter?

Differansen blir mindre. Justeringene på økonomi-billetten gjelder for S,W,T og i tillegg Q,V, E, K, L på intercont. T blir jumboklassen.

I et intervju hos Businessclass.se med Eivind Roald så letter de litt på sløret og kommer med noen smakebiter.

• Lansering Januar 2014
  • Sølv - vil kreve 10 enkeltrurer
  • Sølv - får tilgang til lounge og fast track i lavsesongen (sommer- og juleferien) så sant forsøket på å gi dette nå til jul blir en suksess
  • Gull - ingen store forandringer med "noe attraktivt kommer"
  • Diamond - Foreløpig arbeidsnavn på nivået over gull, trolig krav 100.000 poeng. Høyere prioritet ved booking av bonusreiser. Foreløpig lite info om annet
  • Pandion - Skal forsterkes ytterligere
  • Status skal ha innvirkning på tilgangen til bonusseter
  • SAS skal bli the membership airline - med fordeler når det kommer til hele reisekjeden fra parkering til forsikring og betaling
  • Mål å øke antallet Eurobonusmedlemmer fra 3,2 millioner i dag til 5 millioner i 2015
  • Nytt kortdesign, men det henger sammen med et større intern varemerkeprogram som også ser på menyer, flyinnredning etc

Så må nok vente til nyåret får man faktisk ser hva som kommer

"Eivind:
Du kan hitta en bonusbiljett till NYC i Business Class imorgon. Du ska alltid kunna hitta en poängbiljett. Men det är svårt att hitta på hemsidan, den är förfärligt dålig men ska byggas om. "

Akkurat...så de fins, men er vanskelig å finne. Mkay.

"En Basic medlem kommer inte ha lika lätt att boka en resa i Business Class till New York för 100 000 poäng som en Gold eller Diamond medlem."

Dette er ihvertfall positivt, de mest lojale kundene skal ha bedre tilgang. Det synes jeg er logisk.

Det er et fornuftig tiltak å differensiere tilgjengeligheten på bonusseter etter status. Belønner de som flyr mye, fremfor de som bare hanker inn poeng på co-brand.

Du kan hitta en bonusbiljett till NYC i Business Class imorgon. Du ska alltid kunna hitta en poängbiljett. Men det är svårt att hitta på hemsidan, den är förfärligt dålig men ska byggas om.
Jeg tror Roald sikter til muligheten for å betale med cash+points, men jeg må nok skuffe han hvis han lever i den villfarelsen om at det er sidens utforming som gjør at produktet blir lite benyttet; det er prisen ;)

Jag tror det här är rätt "vapen" mot Norwegian. Man blir väldigt trogen som EuroBonus Guld…åtta år i rad nu!

Tydelig at man ønsker å konkurrere om de som flyr bare litt/middels jfr. senkede krav til sølvkort.

Personlig liker jeg at man får enda et nivå, men misliker samtidig dårlige navn som diamond osv. Dagens ordning er egentlig veldig fin mtp. navn. Hadde vært bedre med et nivå i bunn, feks bronse i tillegg til sølv og gull, men samtidig ville det vært meningsløst mtp. tilsvarende nivåer i Star Alliance. EB Sølv som SA GULL blir liksom feil.

Tydelig at man ønsker å konkurrere om de som flyr bare litt/middels jfr. senkede krav til sølvkort.

Her vil nok SAS kunne skaffe seg noen ekstra reisende som velger å ta weekendturen med SAS heller enn Norwegian. Jobber selv et sted der veldig få reiser mye, men en god del ansatte har gjerne 2-3 t/r til kurs og lignende i løpet av året. Har man i tillegg en weekendtur eller to så er sølvkortet i boks. Blir fort gjort å velge SAS selv om en kan spare noen hundrelapper hos konkurrenten da.

Den oppgraderingen av Sølv, inkl lavere terskel tror jeg er et sjakktrekk.

Enig med Bjornstromsbråten der.

Virker jo også som den mye varslede devalueringa av EBG heller ikke kommer til å skje. Lojaliteten fra gullmedlemmer er mer verdt enn det gullmedlemmene koster tydeligvis, og godt er det.

Blir spennende å se hva de legger i diffrensiering på bonusbilletter. Hvis Diamond skal ha best tilgjengelighet så må jo det bety at gull har dårligere. Om det likevel betyr bedre i dag gjenstår jo å se. Er jo egentlig bare biz-tilgjengelighet på langdistanse som betyr noe, håper det vil bli lettere med gull. Så får kanskje Diamond partner-setene på sas.no?

Back