EuroBonus 2.0

Vet ikke helt om dette er riktig tråd, men prøver.

Litt dum opplevelse på Værnes i dag. Tror kanskje det kan ha vært noe teknisk krøll. Jeg hadde en Widerøe-billett til Tromsø. Eurobonus-nummer var lagt inn ved bestilling, og jeg registrerte også kortet på automat. Som sølvmedlem skal en jo ha to kolli, men fikk bare ett av automaten - det medførte en tjue minutter lang kø.

I tillegg fungerte selvsagt ikke fast tracken, sjøl om jeg spurte i og fikk "ja" i bagasje-leveringa. Så noe rart må ha skjedd. Men heldigvis fikk jeg tilgang til café loungen - veldig bra.

Har flydd Widerøe ofte som EBS det siste året, og i kanske 1/3 av tilfellene har det ikke kommet opp en ekstra bagasje. Veit ikke hvorfor, og SAS-skranken har aldri kunnet gi meg et konkret svar, men det har alltid ordnet seg uten problemer. Har ikke skjedd med SAS, såvidt jeg kan huske.

Also: På Fast Track på Værnes for ei uke siden kuttet Fast Track rett inn i den "vanlige" køen, mens det før har vært en separat sluse. Virket litt ineffektivt siden jeg følte jeg måtte stå i kø for å komme inn i resten av køen. Er dette en ny patent, eller bare en engangsløsning?

Som EBG/EBD så kan en ta med en venn gjennom fast-track. Men noen som EBS, har jeg da samme privilegier? Er to voksne og to barn som reiser nå i juli, og begge de voksne er EBS men ungene er EBB.

Som EBG/EBD så kan en ta med en venn gjennom fast-track. Men noen som EBS, har jeg da samme privilegier? Er to voksne og to barn som reiser nå i juli, og begge de voksne er EBS men ungene er EBB.

Du må nok gå i den vanlige sikkerhetskontrollen:cry:

Tror det fint skal gå ann å ta med 2 gjester (barn) både i fasttrack og lounge gitt at dere voksne har ebs..

SAS skriver at gjester ikke er tillatt i fast track for EBS, men så lenge det er snakk om barn, så kan man vel prøve fast track-dragenes godvilje. Merk at dere på OSL høyst sannsynlig ikke slipper gjennom; der får man ikke engang det man har krav på som EBG eller EBD.

Dere har derimot adgang til lounge.

En større innenrikslounge på OSL er vel lite innhold for å kunne kalle det Eurobonus 3.0.
De kommer nok med noe mer.
Jeg håper virkelig de frastår fra å gå over til USA metodene med opptjening etter billettpris istedenfor bookingklasse...
Og at segmentopptjeningen opprettholdes...

Jeg hadde EBB med kvalifiseringsperiode :01 sep 2014 - 31 aug 2015.
Fikk nettopp en sølvoppgradering ifm "gi bort sølvkort" fra min far. Ser nå at kvalifiseringsperioden er den samme og ut i fra det jeg ser så mister jeg min rykende ferske sølvstatus allerede den 31. aug 2015?
Stemmer dette eller vil det påløpe neste periode?

(Måtte finne en halvveis fornuftig tråd å henge spørsmålet på)

Opptjeningsperioden din endrer seg ikke, men hvis du får sølvkortet i dag, så er det gyldig ut November 2016. Så du har det ut denne perioden, den neste og 3 måneder ekstra.

Last edited:
Fikk en positiv overraskelse når jeg booket min sønn som UM på en bonusreise OSL-AES-OSL i dag.

Når man bestiller EB-reise, enten via barnets egne konto eller en foreldres konto, tilkommer det ingen avgift for UM (normalt 250,- pr vei). Det er kun skatter og avgifter man må betale for. I følge agenten var dette en "hemmelig" gode til EB-kunder.

Skal en tur til Hong Kong får nok poeng på veien til Hong Kong til å bli EB Sølv. Får jeg da fordelene på veien hjemover etter en uke?, hovedsakelig interessert i ett ekstra kolli innsjekket bagasje.

Skal en tur til Hong Kong får nok poeng på veien til Hong Kong til å bli EB Sølv. Får jeg da fordelene på veien hjemover etter en uke?, hovedsakelig interessert i ett ekstra kolli innsjekket bagasje.

Hvis statusen din blir oppdatert til sølv i tide skal du få fordelene ja. Da ville jeg enten kontaktet SAS på chatten og bedt dem om å oppdatere bookingen med EBS-nr, eller hatt oppdatert status i SAS app som du kan vise innsjekk på returen.

Bruk appen så skal det fungere. Sikkert også lurt å få EB-nr i bookingen endret til EBS før innsjekk, om mulig.

Back