• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Euro LoCo...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Burde vi ikke snart få et livstegn eler bilde fra KOG og KGL på tur???

jeg fikk nettopp inn en samtale fra The Romper (puben ved rullebanen på Manchster for dere uinnvidde) - Herrene Larsen og Granlund hadde det topp, og Hr. Larsen (som har ordnet seg sjåfør) hadde allerede tatt sin andre pint!

Og nå skal jeg - etter å ha blitt svett i øret etter å ha snakket med en flink og tålmodig sjel på Telenors support - sette meg på verandaen med en iskald Carlsberg! Thalliho!

Nå kom det inn en sms fra gutta i dårlig vær - men med billig øl og vin...

Og nå er de tilbake i Oslo og snart i Hurum.

Det har vært meget vellykket.

En kort terningkastrunde når det gjelder flyselskapene:

Germanwings 5
Air Berlin 6
bmibaby 2/3 (en mer amatørmessig ombordstiging enn den vi hadde på BHX skal man lete lenge og vel etter)
Transavia 4/5 - etter mykje om og men fikk KGL lov til å ta med fotoutstyret sitt ombord i flyet.

Da dama i innsjekkingen fikk øye på hans noget omfangsrike ryggsekk ble han kalt tilbake for å få den veid. Jeg tok da bena fatt og løp siden min fotobag er minst like tung. MEN legg merke til følgende: Fotobager veier ikke like mye som fotoryggsekker - i følge innsjekkingspersonalet på RTM.

Vi kommer tilbake med mer senere, men det var en bra tur. I går hadde vi dårlig vær, ellers var det bra. Øl og vin fikk vi også - pluss litt G&T og oude jenever...

Gleder meg til rapporten... Den kommer kanskje i form av en lunsj i morgen med KGL og CK - før dere rekker å få den ut på nettet!

Originally posted by EB
Gleder meg til rapporten... Den kommer kanskje i form av en lunsj i morgen med KGL og CK - før dere rekker å få den ut på nettet!

Jada, vi har husket å ta med ønsket materiale...
:thumbup

Og lunsjen er åpen for flere... Blir på Skøyen i morgen 12:00 ved rundkjøringen mellom Harald A Møller og Hilmers Hus. Enten "Fine Foods" eller "Amfytrion"...

Nå er min 11,3 kg fotosekk pakket ut - det hjalp å true dama i skranken med at selskapet måtte ta helt og fullt ansvar for fotoutstyr for 10.000+ EUR :naughty:

Vil støtte KOG med poengene som han har gitt til selskapene med 6 som best mulig karakter.

Har begynt så smått å kopiere over filene fra X-Driven til harddisken, og her et bilde fra Düsseldorf som ikke det er så mange som har :p

YR-SBB.jpg

Düsseldorf er forøvrig en flyplass som kan sterkt anbefales :up:

Så et par bilder fra Manchester - første uttesting av det polariserte filteret kjøpt på Jessop

G-CELH_1.jpg

G-CELH_2.jpg

Edit: Legger på et MadDog bilde også fra den vestre delen av den nye rullebanen
I-DATK.jpg

Og så rosinen i pølsa fra MAN - litt mye motsol men skitt au
G-CPEM.jpg

Men på OSL ble det også en fangst - en ekstremt lett Korean 744F tatt fra rampen ved innland
HL-7466.jpg

En taxfree-pose fra Rotterdam er nå ladet med fire Inflight-magasiner og Larsen er klar for lunsj i morgen noon.

Må slenge med et foto til fra Düsseldorf som kanskje en av våre langt vest nikker gjenkjennende til ;)
D-ABBN.jpg

Og for LN-REF kommer dette
D-ABAS.jpg

Det blåste også uten å blåse
I-LING.jpg

Fikk en irsk italiener også
EI-DFH.jpg

Og det ble mange forskjellige tyrkere i løpet av dagen siden Onur hadde fått forbud mot å lande
TC-OGF.jpg

Legg spesielt merke til registreringsnummeret til denne ATR42-500 fra Contact Air
D-BQQQ.jpg

For lange-tynne-elskere - her er en 753 fra Condor
D-ABOJ.jpg

ahhh - det rykker i spotterfoten! Kanskje man skulle ta seg en tur til MAN i sommer...

Mesteparten av bildene foran er tatt i Düsseldorf, og også denne flyplassen er et veldig godt alternativ til MAN og AMS. Det finnes en fantastisk besøksterrasse uten forstyrrende høy gjerder/innglassing, og da blir det slik:
Turkish.jpg

Dessuten finnes det en tilsvarende terrasse på taket jernbanestasjonen som er faktisk nærmere rullebanene.

Back