Ethiopian starter Addis Adeba - Oslo

Re: Ethiopian starter Addis Abeba - Oslo 26MAR17

Men fremdeles ikke på det afrikanske kontinentet, som jb1 så fint spesifiserte i posten sin ;)

Nja... sånt er vanskelig å vite helt 100%. Noen ganger er det her og noen ganger er det der.

Men hadde vært stas med en direkte direkterute

Jeg må si at jeg er litt overrasket over at de har fått lov til å selge billetter mellom ARN og OSL. Det volder en del problemer for personer som reiser på single-entry visum og som ikke er klar over at dette er en non-Schengen-maskin.

Jeg må si at jeg er litt overrasket over at de har fått lov til å selge billetter mellom ARN og OSL. Det volder en del problemer for personer som reiser på single-entry visum og som ikke er klar over at dette er en non-Schengen-maskin.

En svak men legitim avsporing - Jeg skal til Stockholm neste uke og finner meget billige billetter med 787en i monkey, men det er svært dyrt i business. Er det noen måte å fa hyggeligere priser i C? Kan turen bestilles med SAS codeshare i Plus? Kan man bestille tur/retur billett hvor returen er SAS?

Fra 31.1-31.3 blir ruten operert av 777-200LR.

Vet ikke om det skyldes skoleferien i Sverige og Norge som fører til høyere etterspørsel, men den siste drøye uken har ET kommet med enten 787-9 eller 777-200LR, i stedet for den vanlige 787-8

Var det ikke noe snakk om at denne ruten skulle begynne åp gå direkte OSL. Addis Abeba?

Ethiopian øker til daglig ADD-ARN-OSL fra 25. juni

Tror du virkelig på faktisk.no? Du vet hvem som står bak siden?

Tja .. uansett hvem som står bak, er det nok ikke 70 påstigende i Oslo (gjennomgående til ADD) et usannsynlig tall. Men inkludert i dette er det mange som skal videre til steder som f.eks Kenya og Sør-Afrika og til og med destinasjoner i Asia.

Så det er nok ikke NAV som 'finansierer' ruta ... Tipper det er flere av dem på Sunclass til Lanzarote ...

Tok den Osl - Arn ifjor. Effektivitetsmessig svært underlegen Air Leap :D

Leser litt på dokumentene i forbindelse med refusjon og ser noe spesielt:

ISSUING AGENT Ethiopian Airlines/DSD
ISSUING AGENT LOCATION NARVIK, NORWAY

Hei, sitter fremdeles og booker Dubai turer. Påsketuren er fremdeles uten fly..

Rimeligste alternativ nå er Ethiopian med type 5-6 timer mer reisetid enn Turkish og LH. Det er da type 15.000 NOK rimeligere.

Er det verdt 15.000 NOK å fly dem? Er det litt "artig" og en opplevelse eller bare mas? Er det noen hyggelig lounge og mellomlanding i AA? Vi har to gull og en diamant så adgang til lounge skulle jo være i mål.

Hei, sitter fremdeles og booker Dubai turer. Påsketuren er fremdeles uten fly..

Rimeligste alternativ nå er Ethiopian med type 5-6 timer mer reisetid enn Turkish og LH. Det er da type 15.000 NOK rimeligere.

Er det verdt 15.000 NOK å fly dem? Er det litt "artig" og en opplevelse eller bare mas? Er det noen hyggelig lounge og mellomlanding i AA? Vi har to gull og en diamant så adgang til lounge skulle jo være i mål.

Med det ferske reiserådet til UD for Etiopia er det kanskje ikke det mest ideelle stedet å fly via?

https://www.regjeringen.no/no/tema/...info_etiopia/id2414712/?expand=factbox2858472

Var sist innom der i 2018, og det bar litt preg av å være underdimensjonert afrikansk flyplass, til tider rimelig trangt og kaotisk. Usikker på hvordan det er nå, som utvidelsen er ferdig slik jeg har skjønt.
Verdt å nevne at stoppet i ARN på veien hjem er greit kjipt

Jeg ville ventet med aa bestille via Addis med den interne konflikten i Etiopia. Vi faar inderlig haape at det blir en fredelig loesning. Flyplassen er grei nok om det ikke er for mye trafikk, litt kaos i sikkerhetskontrollen maa paaregnes. Loungene er saann passe, med "aapen loesning" mot resten av terminalen (om de ikke ombygget siden jeg var i 2015). I luften er Ethiopian helt kurant og staar ikke tilbake for mange konkurrenter.

Back