• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ethiopian 737MAX8 styrtet i Ethiopia ET302 10MAR19

Det er slett ikke min mening å diskreditere Wahoo, men ulykker med så store økonomiske konsekvenser og tresifret antall døde bør etter mitt syn ikke være noe spekulasjonsobjekt basert på usikre kilder.
Her bør vi avvente offisielle konklusjoner.
Ei fjær har blitt til fire høns - også på dette forum.
 
....basert på usikre kilder.

Dette er ikke usikre kilder, dette er FDR data hentet fra flyet i rapporten til EAIB.
Sikrere kilder finnes ikke for øyeblikket - med mindre du mener EAIB har tuklet med dataene
og betalt Frankrike som hente ut dataene for dem om å holde munn om det...?

Kort fortalt så er videoen en visualisering av det du ser nedenfor (første halvdel), hverken mer eller mindre.
Ta det for det det er, mindre feil kan forekomme.

For min egen del så fikk jeg i hvertfall et litt annet bilde og forståelse av dette nå enn det jeg hadde i mitt eget hode før videoen.
Faktum er jo at jo mer fakta som kommer på bordet jo mindre rom for spekulasjoner blir det og forståelsen
av hva som har skjedd større.
Det ser vi jo også her i forumet. Det er rett etter en ulykke - når vi vet minst - at de villeste teoriene kommer...

W
 

Attachments

  • Skjermbilde 2020-01-20 kl. 06.28.50.jpg
    Skjermbilde 2020-01-20 kl. 06.28.50.jpg
    169.4 KB · Views: 920
  • Skjermbilde 2020-01-20 kl. 16.05.22.jpg
    Skjermbilde 2020-01-20 kl. 16.05.22.jpg
    176.5 KB · Views: 696
Last edited:
Verken amerikanske eller franske granskningsmyndigheter er helt enige med den etiopiske rapporten, som mer eller mindre legger all skyld på flyet og frikjenner pilotene

https://www.ainonline.com/aviation-...qJHXbHKLp-I9i-DMfdaRhHPfFPEnD9jeOytEoczTk2BoY

France’s Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA) on Tuesday followed the U.S. National Transportation Safety Board (NTSB) in calling for Ethiopian authorities to amend the final report on the March 10, 2019, crash of an Ethiopian Airlines Boeing 737 Max 8 to reflect human factors considerations and flight crew shortcomings.
 
Back
Top