MartinL ScanFlyer Dusty 22 Aug 2005 #1 Estonian starter i oktober opp til dubai med vinter rute. Klarer 737-500 deres hele dette strekket uten refuel? http://boarding.no/art.asp?id=17786
Estonian starter i oktober opp til dubai med vinter rute. Klarer 737-500 deres hele dette strekket uten refuel? http://boarding.no/art.asp?id=17786
HMWK ScanFlyer Gold 22 Aug 2005 #2 Når tar et flyselskap opp ruten fra Norge til Dubai? Flere og flere turister reiser dit.
F FBU ScanFlyer Silver 22 Aug 2005 #4 Sas med A321 hadde vært noe på OSL-DXB! :up: (hvis den har rekkevidden da?)
LN-REF ScanFlyer Gold Medlem 22 Aug 2005 #5 Synest det var helt greitt da eg fløy BA B777 til Dubai fra London!
EB ScanFlyer Inventory Medlem 22 Aug 2005 #6 747 med BA gikk også fint til DXB... Hva med 737 fra DY - de er jo nytenkende...
HMWK ScanFlyer Gold 22 Aug 2005 #8 Originally posted by EB 747 med BA gikk også fint til DXB... Hva med 737 fra DY - de er jo nytenkende... Click to expand... har DY's 733 rekkevidde til det?
Originally posted by EB 747 med BA gikk også fint til DXB... Hva med 737 fra DY - de er jo nytenkende... Click to expand... har DY's 733 rekkevidde til det?
EB ScanFlyer Inventory Medlem 22 Aug 2005 #9 Tviler på det... 737 er vel ikke bygget for slike ruter og iallefall ikke med seteavstanden til LCC`ene
Tviler på det... 737 er vel ikke bygget for slike ruter og iallefall ikke med seteavstanden til LCC`ene
LN-REF ScanFlyer Gold Medlem 22 Aug 2005 #10 Originally posted by EB 747 med BA gikk også fint til DXB... Hva med 737 fra DY - de er jo nytenkende... Click to expand... Returen vår gjekk med BA B747
Originally posted by EB 747 med BA gikk også fint til DXB... Hva med 737 fra DY - de er jo nytenkende... Click to expand... Returen vår gjekk med BA B747
HMWK ScanFlyer Gold 22 Aug 2005 #11 Originally posted by EB Tviler på det... 737 er vel ikke bygget for slike ruter og iallefall ikke med seteavstanden til LCC`ene Click to expand... Hvorfor skal da Estonian fly med 737?
Originally posted by EB Tviler på det... 737 er vel ikke bygget for slike ruter og iallefall ikke med seteavstanden til LCC`ene Click to expand... Hvorfor skal da Estonian fly med 737?
Trety ScanFlyer Rusty 23 Aug 2005 #12 Originally posted by HMWK Originally posted by EB Tviler på det... 737 er vel ikke bygget for slike ruter og iallefall ikke med seteavstanden til LCC`ene Click to expand... Hvorfor skal da Estonian fly med 737? Click to expand... For det første har vel Estonian noe bedre seteavstand enn DY, dessuten er det en del kortere fra Tallinn enn fra Oslo.
Originally posted by HMWK Originally posted by EB Tviler på det... 737 er vel ikke bygget for slike ruter og iallefall ikke med seteavstanden til LCC`ene Click to expand... Hvorfor skal da Estonian fly med 737? Click to expand... For det første har vel Estonian noe bedre seteavstand enn DY, dessuten er det en del kortere fra Tallinn enn fra Oslo.
Farmer ScanFlyer Crusty 23 Aug 2005 #13 Tallin-Dubai er jo bare littegrann lenger enn Oslo-Las Palmas -- hhv 2788 miles og 2551 miles .. så en 737-500 bør klare dette hoppet .. evt med litt vektbegrensning
Tallin-Dubai er jo bare littegrann lenger enn Oslo-Las Palmas -- hhv 2788 miles og 2551 miles .. så en 737-500 bør klare dette hoppet .. evt med litt vektbegrensning