Er dette en flydel?

tormodel

Newcomer
Hei,
Jeg fant dette i en rekved-bukt på Nordmøre. Jeg vet ikke hva det er, men det kan på et vis minne om innsiden av et flyskrog.

Jeg trenger hjelp av noen kyndige øyne til å bekrefte eller avkrefte at dette har vært en del av et fly.

På "Locked"-skiltet står det også "GMS290560-41".

To bilder vedlagt.

Attachments

• KanskjeFlydel-2-SMALLEST.jpg
    KanskjeFlydel-2-SMALLEST.jpg
    121 KB · Views: 895
  • KanskjeFlydel-1-SMALLEST.jpg
    KanskjeFlydel-1-SMALLEST.jpg
    399.9 KB · Views: 901
Last edited:
Ved første øyekast, og etter hva jeg husker fra mine turer offshore fikk jeg følelsen av at det kunne høre til framre nødutgang på venstre side av en S-92.
Etter og ha sett bilder på nett fra interiøret er jeg enda mer overbevist.

Sikorsky s-92 interior.jpg

Som man kan se på bildet, så ligner delen din veldig på dekselet som er bak hendelen til høyre for første rad.

Edit:
Etter søk på nett, så er vel eneste havari i "nærheten" styrten utenfor New Foundland i 2009. Kan det være deler derifra som har drevet over havet?

Last edited:
Det Sikorsky-sporet ser sannsynlig ut, ja. Takk så masse for det. Jeg sender bildene til Sikorsky og hører med dem.

Jeg har søkt litt selv nå og ser den ulykken ved New Foundland som eneste reelle mulighet også. Svært usannsynlig om noe skulle kommet hit fra Stillehavet...

Jeg skal oppdatere tråden hvis jeg får respons fra Sikorsky.

Sikorsky var ikke spesielt interessert i å informere mer og henviser meg til norske myndigheter... Så, jeg har sendt en ny henvendelse til havarikommisjonen. Oppdaterer hvis det kommer noe endelig svar. Det er jo sikkert noen her som er litt nysgjerrige på hvor dette stammer fra.

Får håpe jeg finner svar på det en gang.

Vet ikke om dere har fått med dere diskusjonen om delene fra MH370. Noen sier at nye funn ikke kan ha ligget i vannet særlig lenge fordi de mangler marin forurensing (skjell, alger osv.). Hvis disse delene stammer fra en ulykke i 2009 så er de veldig rene og pene.

Hvis de er fra 2009 så kan det tyde på at marine organismer ikke er særlig glade i moderne flydeler :-)

Hvis du skal få noe gang på denne saken må pressen ta tak i den.

http://www.nrk.no/urix/xl/flere-spor-etter-mh370-dukker-opp_-men-ogsa-mange-sporsmal-1.12875672

Hvis det omtalte havariet er oppklart og ingen savner noe annet helikopter, så er det kanskje ikke så rart ingen er interessert i vrakgodset? Hvorfor skal man lage store overskrifter i VG av det?

Hvis det omtalte havariet er oppklart og ingen savner noe annet helikopter, så er det kanskje ikke så rart ingen er interessert i vrakgodset? Hvorfor skal man lage store overskrifter i VG av det?

Jeg synses det er litt rart, det er mye en kan laere om hvor delere har havnet, som kan vaere nyttig i senere undersoekelser.

Back