• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Enveispriser på SAS

kristian

ScanFlyer Blue
Enveispriser på SAS

Noen som vet noe mer om når det blir mulig å booke rimelig enveis billetter til London på SAS.

SAS hadde også et tilbud for et par år siden med billige billetter for lørdagsshopping i London. Det var veldig ok. Kommer det tilbake tro?

:up:

Re: Enveispriser på SAS

med enveispriser kan du jo reiser frem og tilbake på dagen...
Forresten en morsom greie å gjøre en lørdag - jeg gjorde det en lørdag i desember for noen år siden sammen med kona og et vennepar. Moro! Det var utrolig hva vi rakk når vi tok taxi rett til Harrod's!

Det finnes enveis lavpris billetter til London, men fra London så er det værre hvis du ikke vil fly business.

Originally posted by kristian
Noen som vet noe mer om når det blir mulig å booke rimelig enveis billetter til London på SAS.
Ikke for at træde i det, men du kan faktisk godt købe envejs economy priser på SAS, blot ikke på SASBU:
https://ibp2.scandinavian.net/ibp/planandbook/CampaignWhereView.aspx?MKT=DK&lng=da

Originally posted by jens
Originally posted by kristian
Ikke for at træde i det, men du kan faktisk godt købe envejs economy priser på SAS, blot ikke på SASBU:
https://ibp2.scandinavian.net/ibp/planandbook/CampaignWhereView.aspx?MKT=DK&lng=da
Ja det var dette med "annerledes" da.......:)

Originally posted by Superhai
Det finnes enveis lavpris billetter til London, men fra London så er det værre hvis du ikke vil fly business.

Hva er grunnen til at man kun kan kjøpe økonomibilletter ut av Norge (til London), men ikke fra London...?

det er et norsk produkt, som ikke selges i UK (se, der - SAS Braathens diskriminerer utlendinger også). De fleste som kjøper sin reise i Norge skal jo gjerne tilbake igjen fra LON også...

Likevel, dette er tilnærmet juks når man både reklamerer med enveispriser og du skal alltid hjem, mens det ikke er mulig å kjøpe enveisbillett hjem igjen.

:pissed

hvorfor skal du kjøpe en enveisbillett tilbake igjen?? Du skal hjem? Da kjøper du jo tur/retur, ikke sant? Enveisbilletten og tur/returbilletten er nemlig kombinerbar. No problemo

Originally posted by CK
det er et norsk produkt, som ikke selges i UK (se, der - SAS Braathens diskriminerer utlendinger også). De fleste som kjøper sin reise i Norge skal jo gjerne tilbake igjen fra LON også...

Det er selvsagt riktig at de fleste skal hjem igjen også, men i likhet med TG923 her så undres jeg litt over hvorfor man later som at man har enveispriser til f.eks. London (jeg vet ikke om dette også gjelder de andre destinasjonene i Europa hvor man har enveispriser). Har jeg forstått det riktig dersom jeg påstår at skal man ha en billig reise til London så må man altså kjøpe en tradisjonell t/r-billett..? Ikke det et det plager meg nevneverdig - jeg har lenge syntes at SAS har svært konkurransedyktige priser på f.eks. London for meg som likevel må reise et leg innenlands.

jy

Ikke nødvendigvis fra samme sted, og kanskje heller ikke til rådyre flex/businesspriser hvis man endrer planer.

Du får billig enveisbillett til London og andre direktedestinasjoner, men ikke hjem igjen.

Originally posted by TG923
Ikke nødvendigvis fra samme sted, og kanskje heller ikke til rådyre flex/businesspriser hvis man endrer planer.

Det er mulig å kjøpe billett til f.eks. London med retur fra et annet sted i Storbritannia og likevel få en relativt billig billett. Jeg reiser (relativt) ofte til London med retur fra Manchester.

Joda, greit nok det, men synes fortsatt ikke det rimer med reklame for enveispriser og du skal alltid hjem når det ikke er mulig å kjøpe enveis lavpris hjem igjen.
Er ingen selvfølge at man skal hjem fra samme land heller.

At det er mange andre muligheter er forsåvidt en annen sak.

Vanligvis er jeg glad i SAS og flyr helst med selskaper i Star-alliansen, men her synes jeg reklamen ikke holder hva den gir inntrykk av.

Hva gjør man hvis man ønsker å fly til Paris, ta toget til London og fly hjem. Kan man ikke da ha behov for enveispriser på begge strekninger?

En enveisbillett er en enveisbillett. Selges ikke disse fra London til Oslo er det juks og villedende markedsføring. Å påstå noe annet er tøys.

Originally posted by EB
Hva gjør man hvis man ønsker å fly til Paris, ta toget til London og fly hjem. Kan man ikke da ha behov for enveispriser på begge strekninger?
Det samme tenkte jeg på....hørtes merkelig ut...dette er jo ofte pakker i kataloger etc. Men dem bruker kanskje andre flyselskaper da....
Noen som vet?

Back