Endringer i servicekonspet (og andre endringer) hos British Airways

Ikke noe skikkelig mat på BA770 i går. Var 1 kald reke på en bitteliten salathaug. Så har det kommet tilbake en liten sjokoladepudding og blåmuggost.

Alternativt en panini med ost og tomat. Jeg prøvde Ingen av delene. Mia prøvde begge og mente rekke var god men paninien kjip.

Vi var begge enige i at Lufthansa economy var like bra når man er to.

Var flere åpenbare frequent flyers som takket nei til mat.

Dog bare jeg som bestilte mat fra economy

NOTE: Det er nå helt slutt på småflaskene med champis og vin.

Høres ikke bra ut 😢🤕 Jeg har snakket med noen som mener å ha hørt at varmmat kan komme tilbake, men det er jo bare rykter.

Vil du nå anbefale Lufthansa Business foran BA Club World også?

Høres ikke bra ut Jeg har snakket med noen som mener å ha hørt at varmmat kan komme tilbake, men det er jo bare rykter.

Vil du nå anbefale Lufthansa Business foran BA Club World også?

Neeeei... jeg vil ikke anbefale noe som helst. Skal forsøke masse rart først.

Men håper det er noe sannhet i ryktene.

Jeg reiste hjem med BA770 på onsdag og det er kjipt at varmmaten har forsvunnet fra denne avgangen.

Når det er sagt så var servicen bedre enn på lenge (samme på vei ut på morgenen) og den lille maten som var smakte faktisk ikke så verst.

Når jeg sammenlignet med bilder av maten vi fikk på SK til EWR i påsken så må jeg si at BA kommer ganske heldig ut. Frokosten på BA ut onsdag morgen var bedre enn hjem fra EWR på SK og maten på BA 770 bedre enn måltid nummer to på vei over til EWR.

Men igjen - hvorfor BA ikke kan servere oss et skikkelig måltid på denne kveldsavgangen forstår jeg ikke og jeg ser at de får til noe veldig bra på ruten til ARN.

Hvis de hadde fått til dette så ville det ikke ha vært en eneste grunn til å fly SAS. BA føles fortsatt som et skikkelig skritt opp.

Last edited:
Litt nytt vedr. ClubWorld:
  • Nye amenity-kit
  • Nye pledd, puter og madrass
  • Nytt serveringskonsept (nevn før) kommer i september
  • Nye CW-seter med "direct aisle access" kommer i 2019

Virker som alt det som kommer på kort sikt rulles ut på LHR-JFK-rutene først

A super-soft woven day blanket with satin trim and a specially developed luxurious duvet will improve your quality of sleep, with a new padded mattress topper to provide an extra layer of comfort. The new bedding from The White Company will be rolled out across long haul routes throughout 2018.

Mer her: https://www.britishairways.com/en-gb/information/about-ba/whats-new/the-white-company

Nå sier BA også opp all ground staff i USA, i flg denne bloggen.

All ground-staff som allerede ikke var satt bort er vel mer korrekt. De har så vidt jeg husker hatt noen runder før. Veldig synd med JFK, der de har egen terminal og så mye folk gjennom hver dag. Det er jo litt som "lille-London".

The airports affected are San Francisco, Los Angeles, Chicago, Houston, Miami, Washington, Philadelphia, New York Newark, New York JFK and Boston. All of the other BA US bases are already outsourced, I understand.

Synd med den trenden. BA har alltid stått for noe trygt og traust. For meg ikke top notch selv i C, men solid og ordentlig. LHR har vært min viktigste sperre. Skal bruke opp poengene mine og så er det vel slutt.

Hva flyr du nå som du vil anbefale utenfor BA og SK universene?
Kort oppsummert er vel "alt bare bæsj'. Så nå flyr jeg ikke noe spesielt :)

Foruten Air France La Premiere da, så ofte jeg får råd. Det har så langt skjedd en gang. Håper det skjer flere ganger.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Last edited:
Sitter i BA First nå. Venter på departure til London.

Ser ut til at de også har forbedret bort konseptet med å følge F pax til setet. Var ingen crew i F kabinen i det hele tatt.

De har også forbedret sammen mat og drikkemenyene.

Nå høres jeg ut som en skikkelig grinebiter her, men det er faktisk også skikkelig skittent. Fullt av smuler og ting i setet. Sølt drikke oppover veggene... dette er ikke bra altså.

Føles litt tustete når man sitter der med en full fare F billett og tenker at det ville vært bedre i C hos AA

Last edited:
Fanten blir bare å finne fremst hos AF heretter..

Spøk til side, skjønner at du synes det er kjipt, når du har brukt egne surt opptjente midler for setet ditt!

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Å neiii..... jeg har krysset fingrene for at de er på vei opp igjen med noen gode initiativ for å investere mer i premium segmentet. Gode gamle BA.....

Sitter i BA First nå. Venter på departure til London.

Ser ut til at de også har forbedret bort konseptet med å følge F pax til setet. Var ingen crew i F kabinen i det hele tatt.

De har også forbedret sammen mat og drikkemenyene.

Nå høres jeg ut som en skikkelig grinebiter her, men det er faktisk også skikkelig skittent. Fullt av smuler og ting i setet. Sølt drikke oppover veggene... dette er ikke bra altså.

Føles litt tustete når man sitter der med en full fare F billett og tenker at det ville vært bedre i C hos AA

Hvordan ble resten av turen? Jeg krysser fingrene for BA.... Lufthansa er rent og pent, men veldig lite sjarmerende

1. sept. går startskuddet for det nye serveringskonseptet i CW LHR-JFK

Menyen:
Starters:

Loch Fyne smoked salmon tartare with wasabi crème fraîche
Burrata and tomato carpaccio with olive oil and balsamic dressing
Creamy butternut squash soup with chive and sour cream
Fresh seasonal salad, grilled vegetables and a choice of French dressing or olive oil and balsamic dressing

Entrees

Best of Heritage beef homemade gnocchi in Café de Paris sauce and pan-fried green asparagus
Line-caught grilled Cornish Dover sole with Mediterranean lentils, celeriac mousseline and lemon butter
Homemade artichoke ravioli Parmesan

Dessert:

DO & CO‘s double chocolate medley
Lemon tart
Viennese-style apple strudel with vanilla sauce
Fresh strawberries
Cheese board with Somerset brie, Keen’s cheddar, Cropwell Bishop stilton, walnuts, grapes and fig chutney
Kilde: pressemelding

Back