Endringer i servicekonspet (og andre endringer) hos British Airways

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)


Du store alpakka... Someone får løpe og kjøpe aksjer.

På den andre siden bryr jeg meg strengt tatt ikke lenger. De mistet meg i Mars 2017 og så til de grader igjen i Juli 2017. Siden den gang har jeg ikke kjøpt noen skikkelige billetter for penger. Bare brent gamle poeng og fornyet GGL status med å fly OW-partnere eller fløyet BA på AA flight nummer/billetter.

Nå virket det faktisk som om vi fikk bedre lunch enn i fjor da vi fløy club hjem i går, så jeg var på gang til å poste her at BA kanskje hadde pyntet bittelitt på CE serveringen sin fra og med 1/1. Men ja.

Jeg og pellefanten har 3 long hauls med dem nå i Q1, så forberede dere evt på å kjøpe enda mer aksjer i Q2 :)
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Enda flere gledelige nyheter fra BA. Denne gangen er det Club World som beefes opp Cruz-style:

www.turningleftforless.com/ba-chang...ick-routes-charters-100-off-sale-etihad-sale/

- Du slipper nå pute på dagflighter i business, så det endelig blir mulig å krølle sammen jakken sin til en ball og legge under hodet!!!
- Den forbaskede oljen til salaten slipper vi omsider
- Salt og Pepperbøssene - som har vært ekstremt irriterende - fjernes. Takk og lov
- Alle som hater for stort utvalg i brød kan også strekke armene i været og juble
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Snakk om kjøpssignal. Jeg ringer megleren sporenstreks :p
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

- Salt og Pepperbøssene - som har vært ekstremt irriterende - fjernes. Takk og lov
Det er de som ble introdusert med nye CW-konspetet som forsvinner, det var jo bare poser med salt og pepper tidligere. Så det er jo bare en stor u-sving på noe som ikke har vært der (unatt noen mnd på JFK-ruta)

En annen ting jeg merker meg er at de har gjort en del justeringer fordi folk klaget på at det tok alt for lang tid med servering (surprise...)
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

- Du slipper nå pute på dagflighter i business, så det endelig blir mulig å krølle sammen jakken sin til en ball og legge under hodet!!!

Buuhuuu... og jeg som er så glad i puter.. jeg trenger minst tre. En under den litt gufne setegropen mellom korsryggen og bena, en under hodet, og (minst) en å holde rundt. Ellers føler jeg meg ikke trygg. Og pledd.

Men det som mest av alt gjør dette til en trist historie, er jo at man føler seg bittelitt (eller big time) sviktet av sin store kjærlighet. For min del har jeg i et par år vært i en prøvende Forelskelsperiode, og bestilte for kort tid siden en F-tur til YVR, men alle disse raritetene gjør meg litt betenkt og molefonken ... det hele minner mistenkelig om den effekten man gjerne får av jentelus.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Buuhuuu... og jeg som er så glad i puter.. jeg trenger minst tre. En under den litt gufne setegropen mellom korsryggen og bena, en under hodet, og (minst) en å holde rundt. Ellers føler jeg meg ikke trygg. Og pledd.

Men det som mest av alt gjør dette til en trist historie, er jo at man føler seg bittelitt (eller big time) sviktet av sin store kjærlighet. For min del har jeg i et par år vært i en prøvende Forelskelsperiode, og bestilte for kort tid siden en F-tur til YVR, men alle disse raritetene gjør meg litt betenkt og molefonken ... det hele minner mistenkelig om den effekten man gjerne får av jentelus.

Du er - som alltid - ett verbalt orakel, RobertH. Du ser ting på helt rett vis. 3 puter er nøyaktig hva man trenger. Minst. Jeg liker en fjerde oppå hodet, faktisk.

Men i F får du puter! Så det er ingenting å bekymrulere seg for.

Ellers får vi si det sånn - de kan ikke ta fra oss minnene om gammel kjærlighet. :)
 
Nå skal det oppgraderes bak i balja også:

British Airways is today announcing a multi-million pound investment in its World Traveller (long-haul economy cabin) catering, introducing an exciting and expanded new menu, which provides more quantity and quality to both meals and great snacking options throughout the flight.

Options now include:

· Pretzels with the welcome drink

· Four-course meal with starter, main, dessert, cheese and biscuits, accompanied by a bread roll and bottle of water

· Second meal or substantial snack depending on the length of the flight

· Regional meal options served according to destination

· Magnum ice-creams

· Tuck box with chocolates and crisps

· Hot breakfast on longer overnight flights

· Graze movie-snack box on longer* flights

· Complimentary drinks from the bar
http://mediacentre.britishairways.com/pressrelease/details/86/News_1/9099
 
E-post fra Mr Cruz:

Dear Mr Discus,

I'm writing to thank you for your continued custom in 2017. Your business is incredibly important to us and we don't take it for granted. We have learned some lessons in this past year and where we have fallen short, we have listened and are putting things right.
Dear Mr Cruz

Thank you for your letter. I am writing this answer to you because it looks like previous communication does not get through customer surveys or feedback-forms. I am very surprised that it is only the last year you see that you have fallen short, this has been going on for a long time. If my business is "incredibly important" you should have seen this long time ago.

British Airways is and always will be a premium airline and we are investing £4.5bn over the next 5 years to give you the best flying experience possible.
You are doing that by removing even more legroom on shorthaul, reducing catering both in ET and CE?
One example of this is our transformation of the dining and bedding in our Club World cabins. This has started on services to and from New York and will roll out across all routes in the coming year. We are also committed to improving your experience on the ground and have opened a series of new lounges including Gatwick and Boston, opened our First Wing at T5 and introduced premium car transfers between terminals at Heathrow.
I never fly from Gatwick as I am connecting from Norway. Also the First Wing is only for passengers starting in London, and car transfer is only for domestic passengers, so does not really apply to me. Please show me an advantage when connecting at LHR compared to AMS/FRA/MUC, just one is sufficient.
We know how important it is to you to get away on time and, in the course of last year, we have strengthened our position as the most punctual of the three-big short-haul carriers flying from London. Additionally our baggage performance in 2017 was at its best level for a decade.
And I never check bags, your records should clearly show that. Reason for not doing it is not because I am afraid of loosing my bags, but because it normally takes forever to get them at the destination. Punctuality does not matter when it takes 45 mins to get a bag after "Pri-tags" were enhanced away.
We are also committed to giving you choice by offering more low fares than ever before. Additionally this month we will be introducing improved catering in our long-haul World Traveller cabin, and we plan to install at-seat power points in all cabins as well as the best wifi in the sky.
And I never travel in WT, your records should clearly show that as well.
This year, we will be taking delivery of 18 new aircraft, including our first Airbus A320 and A321 'NEOs' with their significantly improved environmental performance.
Fine, but as long as the service inside is falling apart, I could not care less.
We will also be operating our biggest-ever route network, with new long-haul services launching to Nashville and the Seychelles. On short-haul, we will be adding the Greek island of Kefalonia to our network - with twice-weekly flights between May and October from Heathrow. Our new summer routes, which also include Figari in Corsica and Almeria, mean we will be flying 39 more routes in 2018 than we did in 2016. And that is without including our new slots at Gatwick. We look forward to choosing which destinations to fly them to, and we will let you know as soon as we can.
I have told your colleagues this a lot of times - I don NOT want to transfer at LHR so I am for sure not flying shorthaul out of LHR to EU-destinations as long as the failing security-transfer is present.
So, there is a great deal to look forward to for all of us.
I can't say I agree on that one.
Once again, thank you for your valued custom, we look forward to welcoming you on board soon and I would like to wish you a very Happy New Year.
I am sorry, but this letter will not change anything. If I am really a valued customer, show it by action, not words. You have a lot of employees wanting to do that, but they are not in the position to do it anymore.
Kind regards

Alex Cruz
Chairman and CEO
Kind regards
Mr Discus
a once loyal customer and long time BAEC Gold
 
Last edited:
Vedr E-post fra Mr Cruz som jeg fikk i går:

.....Altså dette var nå mitt 'svar tilbake' på hva jeg tenker om BA for 2018..:

I will drop from BA Gold mid summer 2018 and I am not putting any efforts to renew my current BAEC status coming period because.....

- I see no firm dates for when BA will be rolling out its new CW concept on the routes I fly (mainly Asia).
- I see no signs of possible upgrade of todays CE catering on Norway - LHR routes...
- I have no idea of BA having any ambitions to lift its F class to the levels offered by other competitors F class.. This would at least make it a bit more attractive to continue accrue Avios and burn them on BA F upgrades or redemptions..
- The introduction of the next generation CW seats and configuration are long overdue and I am not quit sure if the eventual 'big news' later this year could lurk my interest back to BA.. I read rumors all over that the current long haul fleet will not get these fantastic new CW seats.. , ..so we shall see... Good luck
 
Last edited:
Da har jeg omsider fått testet "nye" Club World, og selv en gammel grinebiter som meg må innrømme at det faktisk er en betydelig oppgradering.

Maten først og fremst. Det er rett og slett svært mye bedre mat. BA har gått fra å være totalt uspiselig til å være nesten på SAS-nivå. Og SAS er vel best på TATL om dagen.

Servise, glass, sovesaker og puter er også kraftig oppgradert.

Så dette er skikkelig gode nyheter.

Eneste nedsiden er at det gikk tregt og særlig drikkeservering var helt krise. Men det får de vel øvd inn. Det hadde tatt 1.5 time fra første vinglass til påfyll. Og du kunne ikke få vann og vin på første servering av drikke. Bare enten eller.

Men over all var det stor opptur
 
Vår alles Erlend Osnes har flydd BA (jeg regner med turistklasse) San Diego-London. Her er hans ord oppsummert i mine ord og oversatt til bokmål:

"Maten, holy moly... Det var en slags butter chicken som så ut som diaré, så helt j*vlig ut, noe ris som var som plastikk, det var noe kjøtt nedi der som smakte h*lvete. Den kyllingen var så disguisting at jeg gadd f**n ikke å spise den. Så jeg spiste et rundstykke og en million dollar short pudding som faktisk var ganske god. Den smakte sjokolade og kjemikalier. Og så hadde jeg en kopp kaffe. Like før vi landet fikk vi noe slags frokost, en breakfast burrito. Den smakte HELT j*vlig. Så da spiste jeg litt frukt og en yogurt."

:lol:
 
Siste nytt på "Overraskelser fra BA" på LHR-OSL: Som vanlig er kveldsflyene på hverdager BA768/770 ganske koselige av en eller annen grunn. Ofte er de ikke helt fullpakket, og crewet virker ofte i godt humør. Så også denne onsdags kvelden som ble testet bak gardina. Før avgang kom av FA rundt og hilste på de med gullkort, og vi med gullkort som satt i ET fikk en flaske vann og en pose nøtter før avgang - "I am sure you would like some water and a snack on the flight, Sir".
 
Vår alles Erlend Osnes har flydd BA (jeg regner med turistklasse) San Diego-London. Her er hans ord oppsummert i mine ord og oversatt til bokmål:

"Maten, holy moly... Det var en slags butter chicken som så ut som diaré, så helt j*vlig ut, noe ris som var som plastikk, det var noe kjøtt nedi der som smakte h*lvete. Den kyllingen var så disguisting at jeg gadd f**n ikke å spise den. Så jeg spiste et rundstykke og en million dollar short pudding som faktisk var ganske god. Den smakte sjokolade og kjemikalier. Og så hadde jeg en kopp kaffe. Like før vi landet fikk vi noe slags frokost, en breakfast burrito. Den smakte HELT j*vlig. Så da spiste jeg litt frukt og en yogurt."

:lol:

Det er noe med at om man banner nok så faller budskapet litt igjennom...
 
Det er noe med at om man banner nok så faller budskapet litt igjennom...

Nja, det er noe med at om en nordlening har podcast så er og blir det et muntlig språk som vanskelig lar seg oppsummere i bokmålsk tekstformat. Men poenget kommer iallefall fram, han var alt annet enn fornøyd :p
Han var forøvrig fornøyd/hadde mye ros å komme med om SAS' produkt Oslo-Stockholm-Chicago. Så det var ikke bare standup-diaré-gag-jokes han kom med :)
 
Back
Top