Endringer i servicekonspet (og andre endringer) hos British Airways

BA er sannsynligvis på vei til å fjerne platen som er "montert" i club europe sete B og E. NEO-maskinene blir levert uten, så det skulle ikke forundre meg om de forsvinner helt etter hvert på andre maskiner og at det heller kommer opp noe "reserved for your comfort" som de har på KLM.
 
Fra IAGs investorpresentasjon:

WiFi: Short-haul complete Q2 2019, Long-haul over 80% complete by the end of 2019

Nye CW-seter med "All-aisle access" kommer på A350 og blir skiftet på andre fly etter hvert. Plenen er 2x777 ila 2019, så aksellerert roll-out i 2020.

For de som reiser å World Traveller så får man "Grow - seat count via competitive configuration" så kan man jo tenke seg hva det betyr...

Under avsnittet "policies" står det - "Increased flexibility for top tier customers"

WT Plus catering & soft product upgraded from Q1

Ny(oppusset) loinge på JFK, SFO JNB og GVA ila. 2019.


Man ser på miks av 14 og 8 seter for First fremover (antagelig pga. 787ene og A350ene), men også fordi man ser etter måter å få plass til flere WTP-seter.


http://phx.corporate-ir.net/Externa...WxkSUQ9LTF8VHlwZT0z&t=1&cb=636767387686116875
 
Last edited:
Oppgraderingen av CE catering er forøvrig også merkbar.

Det skal sies at sammenlignet med før har de kledd oss nakne... latt oss stå i kulden og fryse til vi nesten gir opp... og så jubler vi når vi får en truse.

Men det er merkbart bedre. Gode valg og mer på tallerkenen.

Champagne småflaskene er omsider også tilbake. Juhuuu.

Bildene er fra gårsdagens BA766. Den fjerde eller femte jeg har med ny catering. De lengre rutene har varm mat.

21106729096cf01c182db45d98c9a68c.jpg


2c5e3d0d1d6442ade11395e90a27be09.jpg


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Og så er det en konkret ting på gang og et rykte:

* Man skroter den nye ClubWorld "restaurant-servicen" for det viste seg (surprise, surprise) at den var alt for treeeeeg

* Spekuleres i om gratis softdrinks og/eller kaffe/te kommer tilbake på shorthaul economy, samt gratis alkoholholdig drink til status-pax. (AA og AY har pt. gratis alkoholholdig til OneWorld Emerald)
 
Og så er det en konkret ting på gang og et rykte:

* Man skroter den nye ClubWorld "restaurant-servicen" for det viste seg (surprise, surprise) at den var alt for treeeeeg

* Spekuleres i om gratis softdrinks og/eller kaffe/te kommer tilbake på shorthaul economy, samt gratis alkoholholdig drink til status-pax. (AA og AY har pt. gratis alkoholholdig til OneWorld Emerald)
Hmmm... Får håpe de beholder kvaliteten på maten i det minste da.

Men servicen var altfor treg som du sier.

Står det noe om timeframe?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Kom pressemelding når med div saker bl.a. dette (noe nevnt tidlgere):
An industry-leading makeover for World Traveller Plus. Never will this business-class challenger have looked so good. Look out for a new seat, new bedding, new dining and classy new drinks in this intimate and exclusive cabin.
...
Digital bag tags. A UK airline first. Sync your personal baggage tag with the BA app, drop your luggage at the airport, and fly.
...
Hotel reservations. Investment in new technology will see rooms automatically booked for customers who miss their flights due to disruption.
 
BA kom med denne for to dager siden. Flyprat har ikke et ikon som er dekkende for min himling med øynene, men :rolleyes: får duge.

Here are some of the reasons to fly with British Airways this year:
1. The January sale – on now. Bag a bargain to dozens of top global destinations. Do it now, before everyone else does.
2. New routes. Customers can try out the airline’s new routes to Charleston y’all, with Pittsburgh, Osaka, Kos and Corsica, Ljubljana, Montpellier, among others. It’s the airline’s most extensive route network in more than a decade.
3. New aircraft. Customers can fly on one of the carrier’s 15 plush new aircraft being delivered this year – including four fabulous A350 aircraft.
4. A brand-new Club World seat, featuring on the new A350 aircraft, and two 777 aircraft by the end of the year.
5. WiFi. The best, live streaming WiFi on all short-haul flights and the vast majority of long-haul flights so customers can sit back and enjoy films and TV shows from their favourite streaming service.
6. A new look for First. New first-class dining, bedding and amenity kits from one of the UK’s best-loved designers.
7. An industry-leading makeover for World Traveller Plus. Look out for new bedding and new dining in this intimate and exclusive cabin.
8. New lounges for customers to relax and enjoy ahead of their flight, in San Francisco, Johannesburg, Geneva and JFK.
9. An extended partnership with premium dining supremo Do&Co, the airline’s new in-flight caterer from Heathrow and already providing meals in Club Europe.
10. A new ba.com homepage, making booking with British Airways even easier and more intuitive.
11. New partners for the British Airways Executive Club, offering even more ways to collect and spend Avios.
12. Digital bag tags. A UK airline first. Sync your personal baggage tag with the BA app, drop your luggage at the airport, and fly.
13. Self-service baggage drops at Heathrow T3 offering customers the same service as T5.
14. Facial recognition technology. More biometric technology at Heathrow, London City and Gatwick, New York JFK, Orlando, Los Angeles, Miami and many more. The system makes boarding faster and more convenient, helping British Airways depart flights on, or ahead of time.
15. New emissions-free, remote-controlled pushback vehicles for long-haul aircraft to continue to improve punctuality. Short-haul versions reduced pushback delays by more than 70 per cent.
16. New winter equipment – helping British Airways safely de-ice its fleet of almost 300 aircraft quicker than ever during the frosty winter months.
17. Hotel reservations. Investment in new technology will see rooms automatically booked for customers who miss their flights due to disruption.
18. Enhanced customer service. Almost 30,000 staff will receive the airline’s all-new customer service training. At T5 – more airport hosts than ever before are being re-trained to manage any customer issue, from re-booking to upgrades, lounge access, baggage and transfer queries and flight information.
19. And last but not least – look out for British Airways’ Centenary celebrations. It’s going to be 100 years’ old this year, and will be celebrating in style, sharing its heritage and looking at what to expect from flying in the future
 
Åpner stadig for tilgang i nye tredjepartslounger - sommeren står for døren og de har åpnet opp i Thessaloniki, Paphos, Heraklion, Dalaman, Olbia, Palermo, Rhodes and Split.

JFK-T7-loungen er også ferdig med oppussingen. Iflg. andre kommentarer på nettet er det nå hvertfall bra med ladekontakter ved alle sitteplasser.


Og så har sommermenyene for BoB i Europa kommet, ny kaffeleverandør, BA transatlatic IPA (BrewDog), justeringer på Gin-utvalget (Pickering for high altitude) og en del annet plukk. Og kanskje viktig for noen - "scone, jam and clotted cream" er tilgjengelig for kjøp.


(Kilde: pressemeldinger)
 
Last edited:
Ny lounge i San Francisco iflg. pressemelding:
The new contemporary lounge is spread across 665 square metres with fantastic views of the runway, thanks to floor to ceiling glass windows that run along the side of the lounge letting natural light flow in.
Og så kan man jo lure på om de mener rullebaneutsikt eller bare taxevei-utsikt.
 
Med mindre det er tilfeldigheter som har avgjort (bank i bordet, salt i skuffen etc) så har de virkelig øst på med GL service de siste par mnd.

1) hentes ved flydør og leveres ved flydør på korte LHR connections
2) Special Services er klar hver gang man går igjennom connections på LHR og på Gold Wing på LHR
3) Special Services hentet meg ut av immigrasjonskøen på JFK

Om dette er ny standard gir jeg flatt blaffen i upgrades og sånt om bord. Det er helt fantastisk og det mest lojalitetsskapende jeg har opplevd fra noe selskap.
 
Denne poppet opp i news feeden min

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/british-airways-m-s-inflight-food-waitrose-greggs-b1344901.html?amp




British Airways has confirmed that it is ending its contract with Marks & Spencer to provide inflight food on short-haul flights in economy class.

A spokesperson for BA said: “We proudly launched our buy-on-board catering in 2017 with high street favourite, M&S.

“After a successful journey, we are headed off on a new flight path. We look forward to announcing our exciting new buy-on-board proposition with a great British brand that customers have told us they love.”

An M&S spokesperson said,: “We are proud to have been a supplier to BA’s short-haul food service since 2017.
 
Da har BA annonsert endringene på shorthaul economy

British Airways will continue to offer complimentary refreshments introduced in response to the pandemic, alongside its new Speedbird Café pre-purchase menu

Customers wanting to order from the Speedbird Café must pre-purchase their meal before flying. This will ensure that customers receive their first choice of meal, while reducing onboard waste

The airline is also introducing a Buy Before You Fly for Highlife Shop products

Så vann og en snack er gratis i ET, resten av BOB-sakene beholdes med ny leverandør, og kan nå også forhåndskjøpes: https://highlifeshop.com/speedbird-cafe

I tillegg er det kun mulig å kjøpe duty-free på forhånd.

Kilde:
https://mediacentre.britishairways....e-as-part-of-its-2021-focus-on-euro-traveller
 
Da har BA annonsert endringene på shorthaul economy



Så vann og en snack er gratis i ET, resten av BOB-sakene beholdes med ny leverandør, og kan nå også forhåndskjøpes: https://highlifeshop.com/speedbird-cafe

I tillegg er det kun mulig å kjøpe duty-free på forhånd.

Kilde:
https://mediacentre.britishairways....e-as-part-of-its-2021-focus-on-euro-traveller

Ser ikke så galt ut det der da. Gleder meg bare til å faktisk kunne prøve noe on board servering igjen.
 
Back
Top