Endring av flybilett SAS - min eller deres feil?

jch1

Newcomer
Min første post på dette forumet.

Historien utarter seg slik:

Jeg skal fly nedover til Køben imorgen 01. juli med Norwegian. enveis. Hadde bestilt SAS ungdomsbilett en stund tilbake siden tidlig morgen i 8-tiden neste søndag den 08. juli CPH-BGO direkte (enveis). Da jeg skjønte at dette kom til å bli hakket tidlig (roskilde festivalen holder på kvelden før) ringte jeg inn til SAS for å høre om de hadde biletter som gikk senere samme dag. Jeg fikk endret biletten min til 8-tiden om kvelden for 500kr pluss litt ekstra siden jeg ble satt på et fly via Oslo. På tlf-samtalen som varte i 20-30 min (hun virket litt ny i gamet hun jeg snakket med) fikk jeg henne til å konfirmere hundre ganger at det nye tidspunktet stemte med tid og at det var samme dag. Jeg ba om å få tilsendt en ny bilett-bekreftelse på mail selv om hun sa til meg at jeg bare kunne bruke den gamle da referansenr. er likt. I farten som jeg var den dagen for et par-tre uker siden, noterte jeg meg at jeg hadde fått mailen og siden vedlegget ikke kan åpnes på tlf. så tok jeg det for god fisk og tenkte ikke mer over det.

Nå oppdaget jeg nettopp at de har prestert å endre biletten min til 25. juni, altså for 5 dager SIDEN. Sløvhet av dem såklart da jeg gang på gang fikk bekreftet muntlig at det faktisk var den 08. juli det var snakk om, siden denne damen virket litt ny i gamet som sagt. Sløvhet av meg og selvsagt for ikke å sjekke at det som stod i mail-vedlegget stemte der og da.

Men nå lurer jeg på, har jeg overhodet noen rettigheter her? Altså, jeg fikk jo mailen for en god stund tilbake siden nå, selv om dette var en mail hun i utgangspunktet ikke skulle sende men som jeg eksplisitt ba om å få. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg stått på Kastrup nå om en drøy uke, bakfull, og ikke ant verdens ting.

Nå er tlf. stengt til imorgen, men lurte bare på om noen her inne kunne gitt meg svar! mange takk, mvh J
 
Har samme erfaring med SAS sitt kundesenter. En ny ansatt gjorde feil og glemte å utstede billetter etter en endring av dato. Dette var da med bonuspoeng. Vi måtte kjøpe nye billetter på flyplassen (Tallinn) da kundeservice var stengt. Da kundeservice åpnet ville de kun refundere bonuspoeng og ikke penger for nye dyre billetter.
En post på Facebook løste saken - da ble jeg ringt opp fra HK i Stockholm og de fikset og jeg fikk penger tilbake. Så bruk Face.
 
SAS kundesenter 05400 er outsourcet og ikke lenger en del av flyselskapet. Eierskapet til salg og endring av billetter er ikke helt den samme som før er min erfaring...
 

Det var en artikkel tidligere som sa at det fortsatt skulle være en viss bemanning for *G/C-KS. Er dette fortsatt riktig?

Jeg har ikke opplevd en endring i service hos SAS i alle fall, men så er sjeldent mine henvendelser særlig komplekse... Faktisk har jeg opplevd at 24/7-avdelingen leverer vesentlig bedre service enn tidligere.
 
Gull, Biz og corporates er vel fortsatt inhouse, mulig andre kundesegmenter også.
Så hvis man ringer 05400 og trykket inn EBG-nr., blir man da automatisk overført til noen som faktisk jobber i selskapet, eller må man ringe spesialnr.?

Å snakke med outsourcet kundeservicepersonell er like givende som å ringe tanten til din kompis og late som hun er din egen...
 
Min første post på dette forumet.

Historien utarter seg slik:

"Jeg skal fly .....
Nå oppdaget jeg nettopp at de har prestert å endre biletten min til 25. juni, altså for 5 dager SIDEN. Sløvhet av dem såklart da jeg gang på gang fikk bekreftet muntlig at det faktisk var den 08. juli det var snakk om, siden denne damen virket litt ny i gamet som sagt. Sløvhet av meg og selvsagt for ikke å sjekke at det som stod i mail-vedlegget stemte der og da.

Nå er tlf. stengt til imorgen, men lurte bare på om noen her inne kunne gitt meg svar! mange takk, mvh J

Be dem sjekke "history`en". Alle endringen blir liggende på en booking. Da vil det etter hva du skriver her lett kunne dokumenteres hva som er gjort og hvor feilen ligger. Er den tilbakedatert finner jeg det underlig. Men nå er jeg ikke oppdatert på alle bookingsystemene.
Kontakt SAS lokalt er mitt råd.
 
Du får ikke tilbakedatert historien uten noen virkelig deep cover agent shit. Så lenge PNRen er aktiv, så er det noen få tastetrykk, så har du hele historien foran deg. Der kan de se hva som ble endret, når det ble endret (dato og tid), insigningskoden til vedkommende og hvilket kontor/byrå vedkommende hører til.

Er PNRen ikke aktiv lenger, så kan man "bestille" historien og få frem akkurat det samme.

Så det er definitivt mulig å se nøyaktig hvem som har gjort hva og når, men det står selvfølgelig ingenting om endringen er gjort grunnet en misforståelse eller pga at du ba om det. Det må bevises/sannsynliggjøres på andre måter.
 
Så hvis man ringer 05400 og trykket inn EBG-nr., blir man da automatisk overført til noen som faktisk jobber i selskapet, eller må man ringe spesialnr.?

Å snakke med outsourcet kundeservicepersonell er like givende som å ringe tanten til din kompis og late som hun er din egen...

Ja, du blir automatisk rutet til rett kundebehandler. Hvis det er overflow (kø) kan du vel havne til hvem som helst, hvilket jeg mistenker at jeg opplevde i dag. En samtale som normalt sett bare tar et minutt tok fem-sek minutter og mye knoting i dag.
 
Back
Top