Endre Eurobonusbillett

Booket en t/r Osl-Hkg i plus på salget i mars.
Ser ut til at jeg må flytte reisen en uke, noen som vet om jeg da må ut med 20 000 ekstra for å fortsatt kunne reise i plus da?
Mulig en av barna vil være med, så om det blir å booke en billett til, er vel salgsprisen long gone?
 
Booket en t/r Osl-Hkg i plus på salget i mars.
Ser ut til at jeg må flytte reisen en uke, noen som vet om jeg da må ut med 20 000 ekstra for å fortsatt kunne reise i plus da?
Mulig en av barna vil være med, så om det blir å booke en billett til, er vel salgsprisen long gone?
Skal vel være mulig å flytte dato fram ti , vet ikke om dette stemmer
men du må vel betale differansen mellom salgspris og ordinær pris dessverre .. ta kontakt med sas
 
Tok kontakt via chaten, og der fikk jeg beskjed om at jeg kunne endre så fremt det er ledige plasser. Kun kostnad på 150,-
 
Har bestilt 2 Plus-billetter for Eurobonus-poeng BGO-OSL-LPA t/r i desember. Når jeg åpner reiseruten i SAS-appen, ser jeg nå at siste leg, OSL-BGO, på returen 9/12 er kansellert, og at vi har fått nytt fly som går fra Oslo 5 minutter etter at flyet fra LPA lander. Dette er siste fly OSL-BGO denne kvelden. Dette vil jo selvfølgelig ikke fungere.

Ved tidligere ruteendringer på bonusbilletter har SAS vært vanskelige, og kun tilbudt meg alternative avganger hvor det fortsatt er ledige bonusbilletter. Kan jeg kreve ombooking til en annen avgang LPA-BGO hvor det ikke finnes flere tilgjengelige billetter i bookingklassen for bonusbilletter - eller har SAS rett i at jeg må forholde meg til hvor de har tilgjengelige bonusbilletter?
 
Avbestilling av eurobonus-billett

I reglene til Eurobonus finner jeg følgende:

- Tickets and offers can be cancelled up to one (1) business day before they should have been used and valid points transferred back to the paying members EuroBonus account.

Vår flyvning starter i morgen 2/11 klokken 13:50. Må den eventuelt avbestilles før klokken 13:50 i dag? Jeg er usikker på begrepet "one business day before".

Jeg kan legge til at saken er aktuell fordi jeg ikke får svar fra Widerøe på et spørsmål om helse. Og det vil være surt å betale for billettene hvis det skulle vise seg at vi ikke får reise.
 
Re: Avbestilling av eurobonus-billett

12 timer før avreise.
Men da må du ringe.
24 timer online.
 
Re: Avbestilling av eurobonus-billett

I reglene til Eurobonus finner jeg følgende:

- Tickets and offers can be cancelled up to one (1) business day before they should have been used and valid points transferred back to the paying members EuroBonus account.

Vår flyvning starter i morgen 2/11 klokken 13:50. Må den eventuelt avbestilles før klokken 13:50 i dag? Jeg er usikker på begrepet "one business day before".
.

Innen midnatt dagen før. :)
 
Last edited:
Re: Avbestilling av eurobonus-billett

Takk for svarene! Kjekt å vite til eventuelle senere anledninger.

Widerøe har løst saken ved at mine opplysninger om nødvendige hjelpemidler er lagt inn i min bestilling. Og nå har vi sjekket inn på nett og gleder oss til å få se Bergen i pent vær i morgen - før det begynner å regne igjen.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hvor skal man ringe for å booke/endre Star Alliance award-billetter?

Skulle bestille online i går, men fikk teknisk feil med beskjed om å prøve igjen eller kontakte per telefon. Prøvde i flere browsere, men funket fortsatt ikke.

Ringte kundesenter-nummeret i går kveld som var i SAS-appen hvor de først prøvde å si jeg måtte kontakte Amex for å booke (har ikke Amex), men før de så kunne booke når jeg forklarte problemet.

Når jeg ringte tidligere i dag kom jeg til det norske kundesenteret som sa jeg måtte ringe etter kl 1900 for å komme til de som kunne endre award-billetten

Forøvrig er eneste grunnen til at jeg må endre at availability var forskjellig i online-systemet og på telefon. Det var alltid mer enn 5 billetter igjen på avgangene jeg så på, så lite trolig at det skyldes at jeg var "inne" i bookingprosessen

Fees var også forskjellig fra telefon til online, faktisk noen hundrelapper billigere
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

SAS-poeng: SAS Eurobonus. Er det et annet program, må du ringe det selskapets bookingtjeneste. Kun selskapet som du tjener poeng hos som har tilgang til din konto.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Jeg har SAS Eurobonus og ringte SAS kundeservice, så det er ikke problemet :)
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Noen ganger er SAS kundeservice litt...ja...
Men skal du bruke, eller har booket med Eurobonus er det SAS kundeservice du skal snakke med. Frem til 19 for de uten gull/diamond eller 24/7 for de som har det. Noen ganger er det lurt å ta agentrouletten og ringe opp med en gang igjen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Kom igjennom igjen, de fikk ingenting opp som ledig på dagene jeg kunne endre til, selv om online-bookingen fortsatt sier det er ledig :/

edit: ANA som jeg brukte før for å sjekke slikt viser nok det samme som kundeservice ser, ihvertfall ikke noe ledig der :)
 
Last edited:
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Mulig det har blitt spurt om før, men tråden er altfor lang..

Er det ikke mulig å endre bonusbilletter på nett? Får opp valget om å endre, og velger ny avgang, men det er ikke mulig å trykke på «NESTE» når flyene er valgt og det står ny totalsum av poeng.

Syns det var litt rart at det ikke bare står differansen på poeng. For om de skal trekke ny totalsum og deretter refundere det jeg tidligere har betalt, så har jeg jo ikke så mye på kontoen.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Syns det var litt rart at det ikke bare står differansen på poeng. For om de skal trekke ny totalsum og deretter refundere det jeg tidligere har betalt, så har jeg jo ikke så mye på kontoen.

Er dessverre slik at du må ha nok poeng på konto for å endre selv, så eneste mulighet er vel å ta kontakt med kundeservice slik at de kan endre for deg.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hei,

Jeg prøver å kansellere en poengflight, men får ikke dette opp som valg (kan kun endre). Jeg får ikke poengene igjen, men tenkte det er greit å gi SAS beskjed så de kan selge setet. Kanskje få en 20-kroning refundert i skatter/avgiter. Er tanken at jeg må ringe inn, eller pleier folk bare å ikke møte opp? Og hvorfor er ikke dette et valg på sas.no? (Det er ikke aktuelt å stå i telefonkø for dette).
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hei,

Jeg prøver å kansellere en poengflight, men får ikke dette opp som valg (kan kun endre). Jeg får ikke poengene igjen, men tenkte det er greit å gi SAS beskjed så de kan selge setet. Kanskje få en 20-kroning refundert i skatter/avgiter. Er tanken at jeg må ringe inn, eller pleier folk bare å ikke møte opp? Og hvorfor er ikke dette et valg på sas.no? (Det er ikke aktuelt å stå i telefonkø for dette).

Jeg fikk faktisk kansellert en poengflight tidligere i sommer. Det skjedde på telefon i morgentimene og innen lunsj samme dag var poengene tilbake på konto. Avgiftspengene kom på konto i løpet av en uke. Akkurat der ble jeg veldig imponert over SAS.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hei,

Jeg prøver å kansellere en poengflight, men får ikke dette opp som valg (kan kun endre). Jeg får ikke poengene igjen, men tenkte det er greit å gi SAS beskjed så de kan selge setet. Kanskje få en 20-kroning refundert i skatter/avgiter. Er tanken at jeg må ringe inn, eller pleier folk bare å ikke møte opp? Og hvorfor er ikke dette et valg på sas.no? (Det er ikke aktuelt å stå i telefonkø for dette).

En får poengene igjen hvis avbestiller før midnatt dagen før avgang, så sant ikke de er utgått da.
Enig, det burde selvsagt være mulig å avbestille dette online.
 
Forsøker å avbestille en EB billett søndag, men blir sendt over til classic.sas med melding om bad gateway. Noen steder man kan sjekke om de sliter, eller bare ikke vil at jeg skal be om refusjon?

Kom litt videre men da kom dette opp:

Pardon Our Interruption
As you were browsing something about your browser made us think you were a bot. There are a few reasons this might happen:

You're a power user moving through this website with super-human speed.
You've disabled cookies in your web browser.

Ikke hver dag jeg blir tatt for å gjøre ting i super-human speed :D
 
Last edited:
Back
Top