Endre Eurobonusbillett

Re: Endre bonusreiser ved SAS?

Etter påbegynt reise - Bonuspoeng kan ikke tilbakeføres etter at en EuroBonus reise er påbegynt, og returreisen kan ikke ombookes eller refunderes.

http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsvilkar/

Takk for svar! Det var det eg trudde - men nokon er betre på å lesa vilkår enn meg. Grunnen til at eg spurte var at ein kompis av meg gjorde det når me var på ferie i fjor, men då var det truleg eit anna * A-bonusprogram.

Jeg endra via telefon, det ble belasta 10000 poeng til. De nevnte ikke et ord om det da... :cry: Lurer på om jeg bare skal avbestille hele greia da.
Men har også sendt inn en klage til SAS for å se hva dem faktisk sier. De burde jo nevne dette per telefon.

Last edited:

De burde definitivt ha nevnt det på telefon, men dessverre har SAS kundeservice inkl EB blitt kraftig svekket etter de siste års sparerunder. Det er variabelt om man treffer på kompetente mennesker, litt avhengig av når man ringer. Regner med dette går automatisk på vanlig poengpris uten at callcenter gjør noe, så det kan være personen du snakket med ikke visste om det en gang.

Jeg har jeg gjort det samme selv og blitt charget ekstra iht til gjeldende poengpris, selv syntes jeg ikke dette er urimelig siden det står klart og tydelig i vilkårene.

Hm update - ble nå oppringt av SAS på en lørdag av alle dager hvor de sa at de ville tilbakeføre 10k poeng. Det må jeg si er service.

Endre Eurobonus billett kjøpt under en kampanje?

Hei!

Har familie som benyttet seg av et tilbud til 10 000poeng t/r CPH. Nå vil de gjerne reise dagen før det som er booket. Spm er om denne reisen kan endres til samme poengpris, eller må de nå betale fullpris?

Re: Endre Eurobonus billett kjøpt under en kampanje?

Må i utgangspunktet nå betale fullpris. Dette fikk jeg erfare når jeg ville bytte til en tidligere avgang noen dager i forveien.

Re: Endre Eurobonus billett

Vist man booker en EB reise i PLUS. Kan man da ta ett tidligere fly hjem når man sjekker inn?

Endre Eurobonus billett

Vist man booker en EB reise i PLUS. Kan man da ta ett tidligere fly hjem når man sjekker inn?

"Beste pris" EB billett sine vilkår sier at en påbegynt reise ikke kan endres på, uavhengig om det er Plus eller Go. Erfaringen er at hvis du spør i service senteret så er det greit for dem hvis det er ledig plass, men det kommer helt an på hvem du treffer på. Altså ingen "rett" til å ta en tidligere flight.

"Beste tilgjengelighet" EB Billett kan du endre påbegynt reise som det skulle passe deg så lenge du reiser i Plus.

Last edited:
Re: Endre Eurobonus billett

"Beste pris" EB billett sine vilkår sier at en påbegynt reise ikke kan endres på, uavhengig om det er Plus eller Go. Erfaringen er at hvis du spør i service senteret så er det greit for dem hvis det er ledig plass, men det kommer helt an på hvem du treffer på. Altså ingen "rett" til å ta en tidligere flight

Ok. Har selvsagt lest dette. Men lurte på om man fikk spørsmål om å bytte flight ved OlCI, slik man gjør når man har en vanlig Plus billett. Vist jeg har forstått riktig, så fører ikke endring av Plus billett ved OLCI til at ny e-ticket må utstedes. Derav lurte jeg på om same day change regnes som den type endring som nevnes over. Noen som har prøvd å endre en Plus EB billett ved OLCI?

Re: Sas EB billett

Hvor sent kan man endre en EB billett? kan den endres en time før avgang?

Kan endres/kanselleres inntil 24 timer før utreisen, etter det er hele billetten låst. Har lest i en annen tråd her inne at det ikke nødvendigvis er 24 timer før, men holder å gjøre det dagen før, altså innen midnatt.

Re: Endring av Eurobonusbillett?

Før midnatt har jeg fått beskjed om tidligere. Evt før kundeservice stenger dagen før, for de uten status.

Endre EuroBonus-booking etter avreise? Fra Business til First?

Godtfolk, det finnes én sak jeg ikke helt skjønner.

Vi vet at bl.a. Lufthansen slipper First-seter 14 dager før avreise, så si at jeg klarer å snappe opp to slike stoler på utreise men at det bare finnes C-tilgjengelighet hjem. Jeg vet at reglene tillater å endre en booking (fra C til F i dette tilfelle), før avreise -- men hva hvis F åpner mens jeg er på tur? Vil EuroBonus kunne endre hjemreisen min fra C til F? Jeg har jo betalt for F tur/retur...

Klarer ikke helt å finne/søke frem disse reglene.

Re: Endre EuroBonus-booking etter avreise? Fra Business til First?

Mener å huske at reisen ikke kan endres etter den er påbegynt.

Går ikke. Det er derfor man heller bør bestille to enkeltreiser, men det koster jo litt ekstra da...10% er det vel.

Går ikke. Det er derfor man heller bør bestille to enkeltreiser, men det koster jo litt ekstra da...10% er det vel.

20%, og ikke en mulighet hvis man planlegger å bruke Amex Companion Ticket.

Eurobonus

Er det mulig å endre eller å få igjen eurobonuspoengene om man ikke benytter reisen ?

Back