• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En liten Brasillia og ymse på Flesland i kveld

Utflyttet

Ute på tur
En liten Brasillia og ymse på Flesland i kveld

Satt hos noen venner og lekte med min nye lille dings i hagen der og de bor rett under innflygingen på sørsiden så jeg fikk øve på å knipse flybilder også. Her er en noe uvanlig gjest som kom forbi:

ha-fai.jpg

Og en F50 som er s langt jeg kan se på a.net VLM sin?

ph-kxm.jpg

Og rakk ikke hive meg rundt før den var for nær på, men Norwegian kom forbi også:

ln-kkf.jpg

Er fett hvor små detaljer som kommer frem, her snuten av en BU-maskin:

bu-closeup-1.jpg

Og til slutt kom LN-WIE forbi:

ln-wie.jpg

Baklys og fælt men det ble jo litt pent :)

-A

Replying to Topic 'En liten Brasillia og ymse på Flesland i kveld'

Flott :up: Jeg har også observert den mystiske F-50 på Flesland

Nederlandske greier... er nok hasj-smugling eller ecstacy, det er alle tollere i US og Oz overbevist om når jeg kommer på dagsbesøk, blir gransket for det samme hver gang.

-A

There were no photos in the database matching your query. airliners.net

Keywords: ph-ndr

Mystisk du også..... :skep

hehe...du reiser med stil :up: Har du noen bilder av flyet utvendig? Ukjent fly i databasen til airpics og airliners

Originally posted by MountainDew

hehe...du reiser med stil :up: Har du noen bilder av flyet utvendig? Ukjent fly i databasen til airpics og airliners

Hehe... det flyet der er nok en SQ 773 :)

-A

Satt hos noen venner og lekte med min nye lille dings i hagen der

Ble beroliget da jeg skjønte at det antakeligvis var en linse det var snakk om....:wow: :spin:

Flotte bilder, forresten!:)

PH-KXM tilhører Denim Air, burde ikke være noen overraskelse i seg selv det, er jo stort sett de som flyr med hvite Fokkere her i traktene. ;)

Forresten så har samme maskin tjenestegjort på berget tidligere, for NAS. Da med samme reg, leid fra KLM cityhopper.

og i følge flightsim.no-forumet er den hvite Fokkeren innleid av DAT som følge av en liten hendelse med en av deres ATR-maskiner på OSL for en tid tilbake.

Originally posted by LCH78

og i følge flightsim.no-forumet er den hvite Fokkeren innleid av DAT som følge av en liten hendelse med en av deres ATR-maskiner på OSL for en tid tilbake.

F-50 høres uegnet ut for Florø...sikker på den flyr for DAT?

Re: En liten Brasillia og ymse på Flesland i kveld

Originally posted by MountainDew

Originally posted by LCH78

F-50 høres uegnet ut for Florø...sikker på den flyr for DAT?

Som jeg sa: I følge flightsim.no-forumet.. (ikke det at jeg tar alt som er skrevet der inne for God fisk da ;))

Florø har ganske lang rullebane. Det var jo det som gjorde at Coastair (og deretter DAT)kunne by Widerøe konkurranse der med ATR.

Og jeg regner følgende innlegg på flightsim.no-forumet som meget pålitelig:

"PH-KXM er leid inn for Danish Air Transport som flyr til og fra Florø/Flora. Den kom hit forrige helg, etter at ene ATR`en til DAT ble tatt ut av trafikk. Grunnen til at ATR`en (OY-JRY) ble tatt ut av trafikk, var fordi det måtte gjennom en større sjekk etter et uhell på Gardermoen; Uhell på Gardemoen Så etterhvert fikk de leid inn Fokkeren til å fly for OY-JRY fram til den var klar for å fly igjen. Nå har Fokkeren flydd her i en uke, men i løpet av morgendagen eller søndag skal OY-JRY vere tilbake i Florø.

For å legge til noe da, så var det et litt morsomt øyeblikk på Florø lufthavn (som ikke er så veldig stor) da var både en Dash 8 300-serie,en ATR 42 og en Fokker 50 stod på oppstillingsplassen foran terminalbygget. Var ikke mye plassen igjen da

--------------------
Fredrik Helland
DAT Teknisk Florø"

(Og jeg kan legge til at det var LN-WFA som var det nevnte Dash 8 300-flyet på Flora. Det skulle fly charter til Torp med ankomst kl.1325 14. juli.)

F-50 høres uegnet ut for Florø

Det fløy en innleid F-50 fra VLM på Florø for en del år tilbake, funket greit den!!
Skinnseter var det også i den!!

Back