Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Originally posted by SAJblue

ja men ikke glem at de aller fleste nordmenn som reiser til Australien velger aller billigste alternativer, og jeg tviler vel på at Emirates vil legge seg så lavt i prisleia som f.eks Thai. Men hvem vet!

Nå vet jeg ikke hvordan de vil prise fra OSL, men ellers så ligger de billigste prisene til EK ca på samme nivå som andre selskaper.
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Et kjapt søk på wideroe.no ga EK som billigste alternativ OSL-SYD på C klasse. (NB. Det er 2 mnd siden jeg gjorde det søket)
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Kilder innen EK nevner følgende flyplasser som nye destinasjoner i "nær" fremtid i tillegg til dagens:
Europa:
Edinburgh, Newcastle, Belfast, Dublin, Lisboa, Barcelona, Madrid, Amsterdam, Brussels, Praha, Budapest, Zagreb, Warszawa, Copenhagen, Stockholm, Berlin, Marseille, Thessaloniki, Oslo, Beograd, St.Petersberg

Nord- og Sør-Amerika:
Toronto, Montreal, Vancouver, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Houston, Miami, Atlanta, Washington, Newark, Buenos Aires, Sao Paolo, Rio de Janeiro, Mexico City, Santiago, Lima

Midtøsten og Afrika:
Alexandria, Luxor, Kabul, Algiers, Tunis, Baghdad, Abuja, Mombasa, Cape Town, Windhoek, Antanarivo, Kinshasa, Bamako, Lusaka, Luanda, Harare, Asmara

Asia:
Kathmandu, Ahmedabad, Calcutta, Bangalore, Phuket, Yangon, Ho-Chi-Minn City, Cebu, Tokyo, Taipei, Bandar Seri Begawan, Sylhet

Australia og Stillehavsområdet:
Adelaide, Cairns, Darwin, Canberra, Fiji

Videre ser det ut til at Emirates ikke er mett på A380er - på Paris Airshow vil det trolig annonseres at 40 stk. i tillegg til dagens direkte bestilling av 43 stk. Mange av disse nye vil bli cargo-varianter, men ryktene sier at Emirates har uttrykt ønske om A380-900.

Kanskje vil det også komme annonsering på årets Paris Airhow at Emirates velger A350-800 til å erstatte dagens 29x A330-200?

Alle disse ordrene ovenfor vil bli effektuert i perioden 2010-2015

De flyene Emirates i dag har i bestilling er:
2x A340-500
20x A340-600 (inkludert to som skal leies fra ILFC)
30x 777-300ER (inkludert 26 som skal leies fra ILFC og GECAS)
43x A380-800 (inkludert to som skal leies fra ILFC)
2x A380-800F
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Originally posted by MartinLangaas
det har jo blitt diskutert her på forumet om en eventuell potensiell rute fra Osl.

Hvorfor ikke Dubai-Siddisbyen? Oljå, vettu...:)
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Originally posted by LN-KGL
Kilder innen EK nevner følgende flyplasser som nye destinasjoner i "nær" fremtid i tillegg til dagens:

Jeg kan godt lide din fortolkning!

Her er hvad vedkommende skrev på A.net:

Where will all these aircraft be flying to? All current destinations will definately have increased frequency or/and seat capacity. These are all the potential EK destinations where all these aircraft could fly to:

Muligt at vedkommende der har skrevet det er Cabin Crew hos EK, men de nævnte muligheder destinationer er vist på hans egen regning og ikke inside info fra EK.
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Originally posted by PP
Originally posted by LN-KGL
Kilder innen EK nevner følgende flyplasser som nye destinasjoner i "nær" fremtid i tillegg til dagens:

Jeg kan godt lide din fortolkning!

Her er hvad vedkommende skrev på A.net:

Where will all these aircraft be flying to? All current destinations will definately have increased frequency or/and seat capacity. These are all the potential EK destinations where all these aircraft could fly to:

Muligt at vedkommende der har skrevet det er Cabin Crew hos EK, men de nævnte muligheder destinationer er vist på hans egen regning og ikke inside info fra EK.

Så den fortolkningen også og derfor gjorde jeg også det opprinnelige medling jeg fikk litt mildere. Men min kilde er på Emirates-innsiden i UK, og har full tilgang til flåteplanleggingen i EK - både dagens og fremtidens.
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Oppdaget denne tråden litt sent:

AYs rute til DXB er, som noen hadde oppdaget, en s k "Leisure Flight", og for å være enda mere presis, en scheduled "part charter". Det betyr at deler av flighten settes av til "ticket only" salg og legges ut for salg i GDSene. Største delen av setene eies dog av turoperatører (f eks Finnmatkat).

Leisure Flights opereres av B757 og det er IKKE AYs vanlige servicekonsept på disse flightene (énklassekonsept). Bland annet så betaler man for drikke. På leisure flights til USA/Canada så er det 20K allowance som gjelder.

Mener å huske at det er flightnummer i 2000-serien som benyttes til disse part charters.

Men hva vet jeg, jobber jo ikke der lenger... Malaysia, any one?
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Originally posted by LN-KGL
Originally posted by PP
Originally posted by LN-KGL
Kilder innen EK nevner følgende flyplasser som nye destinasjoner i "nær" fremtid i tillegg til dagens:

Jeg kan godt lide din fortolkning!

Her er hvad vedkommende skrev på A.net:

Where will all these aircraft be flying to? All current destinations will definately have increased frequency or/and seat capacity. These are all the potential EK destinations where all these aircraft could fly to:

Muligt at vedkommende der har skrevet det er Cabin Crew hos EK, men de nævnte muligheder destinationer er vist på hans egen regning og ikke inside info fra EK.

Så den fortolkningen også og derfor gjorde jeg også det opprinnelige medling jeg fikk litt mildere. Men min kilde er på Emirates-innsiden i UK, og har full tilgang til flåteplanleggingen i EK - både dagens og fremtidens.

Så er du tilgivet! :) :) :)

Håber så også til tigiver mig :p

Men nu når du har en kilde - er der så nogen oplysninger om årstal? Håber stadig på CPH i 2006!
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Ingen datoer er satt forløpig. Men publisert er HAM med start 30.11.05 og GVA med start 01.12.05, så går vel en tid siden bare fire fly (773ER) blir lagt til flåten i løpet sensommeren/høsten i år. Det blir en del omrokkering i flåten, og slik det ser ut nå så får MAN erstattet en av sine daglige EK-flighter (de har to pr. dag til Dubai) som flyr med A332 til B772. Det var også en del rykter at noen få A332 leveres tilbake til ILFC i løpet av våren/sommeren, men dette ble avvist av min kilde. Med andre ord ser det ikke ut til at det er noen kapasitet før tidligst 2006 for noen av de nye destinasjonene, og da står MAD og AMS først på listen.
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Originally posted by The Ticketor

Men hva vet jeg, jobber jo ikke der lenger... Malaysia, any one?

Å? MH med OSL-KUL-DXB kanskje? :D
 
Re: Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller?

Å? MH med OSL-KUL-DXB kanskje? :D

Det ville om ikke annet generert en hel haug med bonuspoeng i forhold til OSL-DXB :up:
 
Back
Top