Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Uavhengig av klasse? Jeg er enig hvis vi snakker C/F, men i økonomi er det greit å få turen delt opp på midten.

Noe "lavere" enn Premium Economy er veldig uaktuelt for min del på longhaul (over 4t), men hadde Premium Eco blitt tilbydt av Qatar/Emirates skal du ikke utelukke at jeg kunne valgt de et par ganger.

Last edited:

OSL DXB BKK comming up soon! 2. september drar jeg på langtur! Gleder meg så utrolig mye til å fly 380 med disse gutta :)

Belegget er ganske glissent den første uka, kan være derfor det er satt inn 772.

Terje Grue nevnte at de ikke hadde store forhåpninger om høyt belegg i September og Oktober hvor han samtidig innrømmet at September er den dårligste måneden å lansere en ny langrute. I følge han var det mye av det samme da de åpnet ARN og CPH med lav pågang i September og deler av oktober.

Ser man på tall fra trafikstyrelsen var det i snitt 171 pax pr avgang i September ved oppstarten til EK fra CPH i 2011, som nok gir en pekepinn på hva man kan forvente fra OSL de første månedene. Fordelene ved dette sa Grue, er at OSL har laksen som vi gi lønnsomme flighter selv ved halvfullt fly. Nok et eksempel for øvrig på hvor viktig det er å knytte eksportindustrien opp mot ruteutvikling. Ikke rart at nærliggende hovedflyplasser i andre land, legger til rette for at norsk laks kan transporteres gjennom deres flyplasser. Da er det hyggelig å konstatere at OSL og Avinor fortsatt ikke ser penger i frakt av fisk fordi det ikke direkte genererer noen store inntekter til Avinor og at investeringene for å tilrettelegge enda mer for denne aktiviteten uteblir fullstendig.:headbang

Ser man på tall fra trafikstyrelsen var det i snitt 171 pax pr avgang i September ved oppstarten til EK fra CPH i 2011, som nok gir en pekepinn på hva man kan forvente fra OSL de første månedene.

Jeg vil i alle fall bli meget overrasket over om EK klarer i nærheten av et slikt tall på sine ruter fra OSL i september.

ARN-DXB-ARN flögs med 777-200LR Sep-Oct 2013, därefter har det varit daglig 777-300ER.

ARN-DXB-ARN flögs med 777-200LR Sep-Oct 2013, därefter har det varit daglig 777-300ER.

Sjekket en dato for å se på menyen (2september) ARN-DXB den var satt opp med 200LR på emirates.com

Norsk pilot både på DXB-OSL og OSL-DXB 2/9 så tydelig det jobber endel nordmenn i selskapet

Norsk CPT og norsk FO på EK160 2SEP. Kilde LN-KRF (og det pleier å stemme bra)

Da var Business opp på 2 September confirmed og Suite 2K confirmed gjem til Dubai 4 September. Så da kommer jo spørsmålet – have slags bil blir jeg hentet med for First Class i Oslo og hvilken lounge blir man plassert i? Hvordan tror dere cateringen blir på First når den er levert i Oslo?

Artig å bli en av de første ut av Norge i Suite ;)

Da var Business opp på 2 September confirmed og Suite 2K confirmed gjem til Dubai 4 September. Så da kommer jo spørsmålet – have slags bil blir jeg hentet med for First Class i Oslo og hvilken lounge blir man plassert i? Hvordan tror dere cateringen blir på First når den er levert i Oslo?

Loungen blir OSL lounge, dette finnes jo i skrivende stund ikke annet, men alle loungene ved OSL skal utvide med ca 1000 m2

Mercedes.
Menyen for biz og F er overraskende lik, selv om F selvsagt får litt ekstra ,som kaviar.

Kan tyde på at det er mer utfordrende å fylle eco, ser ut som det ligger inne 772LR til minst 17.nov. Får håpe at det fylles opp så vi ser 300ER fast!

Har fått mail om endret type fra 773ER til 772LR den 6 og 10 nov. Er det vesentlige forskjeller i kabinen på disse, annet enn mindre eco seter i 200?

Ser at QR kjører C-class tilbud ned i TNOK 9 - t/r DXB i romjulen med retur tidl. januar.
Noen som tror at EK vil matche dette ?
QR har litt dårlige avgangstider på returen, hvis man skal ta med podene - og det skal man jo det er jo jul.....

Ser at QR kjører C-class tilbud ned i TNOK 9 - t/r DXB i romjulen med retur tidl. januar.
Noen som tror at EK vil matche dette ?
QR har litt dårlige avgangstider på returen, hvis man skal ta med podene - og det skal man jo det er jo jul.....

Er vel liten vits for EK å matche dette, de flyr direkte og kan ta bedre betalt selv med et dårligere produkt.

Cateringen fra OSL blir nok bra. Når jeg jobbet i QR hadde vi LSG, og det er dem EK har nå, og vi på stasjonen var meget fornøyde med dem.

I dag er i hvertfall EK tilbake med 77W i form av A6-ENQ.

Den har '2014 FIFA World Cup' farger!

Back