KristianSk
Joker
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9
Noen som vet hvordan salget av F er?
Av ren norsk nysgjerrighet så lurer jeg også på hvilke kunder dette er? Er det folk på tur fra Norge eller til Norge?
Av ren norsk nysgjerrighet så lurer jeg også på hvilke kunder dette er? Er det folk på tur fra Norge eller til Norge?
I følge Emirates selv er det noe shipping men, mest private.
Mulig jeg er kjempedårlig til å se men ankom med EK159 nå på tirsdag. Så ingen F klasse jeg. Kan det ha vært et individ uten? Var for øvrig i underkant av halvfullt i Biz.
Og ikke minst ID.![]()
Jeg har tenkt litt på denne ruten. Nå er jeg ikke rute-planlegger eller har full oversikt, men hvorfor velger EK å fly på ettermiddagen? Et par poeng:
1) Avgang tidspunkt ødelegger liksom en hel arbeidsdag
2) Ankomsten er også midt på dagen og ødelegger sånn sett hele dagen også...
3) Qatar / Thai flyr samtidig
4) Når jeg reiser til Asia ellers flyr jeg på kvelden (se for eksempel på flights ut fra LHR og FRA; nesten samtlige ANA/JAL flights flyr på kvelden fra Europa, og 4x CX fra LHR (http://airlineroute.net/2013/11/04/cx-lhr-s14update1/))
Mao., jeg vil ikke fly EK pga. dårlige reisetider![]()
Jeg har tenkt litt på denne ruten. Nå er jeg ikke rute-planlegger eller har full oversikt, men hvorfor velger EK å fly på ettermiddagen? Et par poeng:
1) Avgang tidspunkt ødelegger liksom en hel arbeidsdag
2) Ankomsten er også midt på dagen og ødelegger sånn sett hele dagen også...
3) Qatar / Thai flyr samtidig
4) Når jeg reiser til Asia ellers flyr jeg på kvelden (se for eksempel på flights ut fra LHR og FRA; nesten samtlige ANA/JAL flights flyr på kvelden fra Europa, og 4x CX fra LHR (http://airlineroute.net/2013/11/04/cx-lhr-s14update1/))
Mao., jeg vil ikke fly EK pga. dårlige reisetider![]()
Hvordan får man ID i C-klasse på EK? Upgrade??
Ruter fra Europa er "bank" tilpasset for avganger videre fra DXB.
Det er hele prinsippet til Emirates og Qatar.
Qatar varierer fra OSL for å tilpasse ankomst opp mot 2 forskjellige banks i DOH med en større bredde av destinasjoner. Med en daglig avgang löser det dette ved å fly tidlig/sent forskjellige dager av uken.
Jeg forstår svært godt at ikke alle kundene er fra Norge - don't judge - men når EK har kveldavganger fra eksempelvis HAM, DUS og VIE så kan man begynne å lureDet er ikke uten grunn at de fleste som reiser kengeru-ruten til Australia reiser helst på kveldstid fra Europa (selvfølgelig ikke de mest prisbeviste).
Mon tro om EK har laget et business case?
Derimot så syns jeg det er litt dårlig kundefokus fra EK - det viktigste for et selskap er å klare å sette kunden foran seg selv og ikke nødvendigvis la selskapsfokus > kundefokus.
Jeg forstår svært godt at ikke alle kundene er fra Norge - don't judge
Nå høres det ut som "det passer ikke for meg" = "dårlig kundefokus", og det er bare delvis riktig - og du motsier deg selv. Som stort selskap så må de selvfølgelig se på alle kundene, og forholdet kostanader og inntekter, dermed balanserer man det på best mulig måte. Selvfølgelig det beste kundefokuset ville jo vært å fly privatfly til hver eneste småflyplass, til det tidspunktet som passer kunden og nesten gratis, det ville vært å sette kunden foran seg selv.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.