Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Foruten skyhøye forventninger om økning i innreise til Dubai fra Norge,

Takk for sammendraget.

Naturlig at lokalmarkedet er et fokusområde. Blir interessant å se om, eller hvor lenge, DY holder ut mot denne gorillaen ...

LN-MOW said:
Blir interessant å se om, eller hvor lenge, DY holder ut mot denne gorillaen ...

Trolig lenge, all den tid som beskrever, at Emirates bestemt ikke vil ha Thai pax fra Norge.

På spørsmålet om det viktigste destinasjonene for Emirates fra Norge kom det noe overraskende svar i at de overhode ikke var interessert i å prise seg for masse invasjon på Thailand trafikken.

Jeg skjønner deg ikke helt?

Emirates sier at de ikke vil ha Thailand pax fra OSL og at de ikke vil prise seg mot dette markedet. Da med pris som verktøy ved at Thailand ikke skal prises billig.

Jeg skjønner deg ikke helt?

Emirates sier at de ikke vil ha Thailand pax fra OSL og at de ikke vil prise seg mot dette markedet. Da med pris som verktøy ved at Thailand ikke skal prises billig.

Jeg var jo også på dette eventet, men om man ser på prisene så ligger ikke Emirates mye over konkurrentene hva gjelder priser til Thailand. Omtrent likt med Qatars priser. Bangkok blir uansett presset på pris uavhengig av hva Emirates vil og ikke.

Jeg henviser til det du skrev tidligere:

Foruten skyhøye forventninger om økning i innreise til Dubai fra Norge,

Så min tanke i så måte var at DY's rute til DXB fort vil slite ...

Emirates priser seg ofte høyt turretur DXB. Norwegian har fløyet ut fra ARN og CPH i konkurranse med Emirates i vinter som var og virker som resultetet er bra. Problemet denne sesongen må være at en kan ikke fly over restriksjonsområdet i Ukraina og 738 sliter allerede med rekkevidden fra før på denne sektoren.

Noen som vet hvorfor ruten er satt opp med 777-200LR allerede dagen etter?
(og dagen etter der igjen)

EMIR.jpg

Rart. Syns Grue sa at de bare skulle bruke 300ER?

Jupp, klinkende klar i sin tale til de oppmøtte nå på onsdag.
Om det er tilfelle, er det nok mer fornuftig enn -300ER. Selv om Emirates harver opp alt når de går inn i et marked, er en -200 mer fornuftig fra OSL. Førsteklasse beholdes og business har jo samme kapasitet. Er jo øko som er utfordringen å fylle.

Intet uvanlig i at man bytter litt om på flytyper ved behov. Det gjør stort sett alle selskaper.

Vel, jeg har -200LR hjem ôg gleder med... Dette er 777GT ! Herlig takeoff, har hatt DL sin...

Antar at det tar en tid før flyet blir fullt. 2. Sep kan vi i Reidarklasse velge og vrake 3 og 4 setere :up: Også tilbake...

Belegget er ganske glissent den første uka, kan være derfor det er satt inn 772.

2. sept nærmer seg stort. Yours truly har fått det ærefulle oppdrag å dispatche den første flighten. Håper på bra vær og lite kranglete Bonusfeber.no-pax. :colgate:

2. sept nærmer seg stort. Yours truly har fått det ærefulle oppdrag å dispatche den første flighten. Håper på bra vær og lite kranglete Bonusfeber.no-pax. :colgate:
Håhå, optimist! ;) Vet du når festivitetene på non-schengen skal starte (etter planen)?

Spent på hvordan dette går, for meg er det relativt uaktuelt å fly 7+7t til Asia istedenfor 0/2+11t med mindre de er veldig mye rimeligere. Men det samme gjelder forsåvidt Qatar, og de gjør det vel godt på OSL.

Spent på hvordan dette går, for meg er det relativt uaktuelt å fly 7+7t til Asia istedenfor 0/2+11t med mindre de er veldig mye rimeligere. Men det samme gjelder forsåvidt Qatar, og de gjør det vel godt på OSL.
Uavhengig av klasse? Jeg er enig hvis vi snakker C/F, men i økonomi er det greit å få turen delt opp på midten.

Back