Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

I dag er i hvertfall EK tilbake med 77W i form av A6-ENQ.

Den har '2014 FIFA World Cup' farger!

Ser ut som det er 77W resten av uka også, foruten tirs og sønd. Neste uke er også en mix av 77W og 77L. Får håpe det er bookingtallene som gir mye 77W. Ser likevel mye 77L i oktober og november, men det kan vel snu hvis bookingtallene øker.

Noen som vet noe om bookingtallene (og kan si noe)? Litt spennende om EK klarer å fylle opp flyene på sikt, med mange konkurrenter østover. Mulig PIA taper pax til EK?

Får håpe det er bookingtallene som gir mye 77W.

Kan og være at de har mye cargo booket inn.
Husk at cargo, særlig mot østen, er det også blitt bra konkurranse på med ER sitt inntog.

Jeg sender en del cargo i jobbsammenheng og min flymegler bruker nesten alltid Thai Cargo østover...

Doof.

En av gutta ville ha en langhelg hos oss I oktober og sjekket litt mens vi pratet på telefonen.. I hele oktober var billettene på 2950,- direkte til DXB så plutselig var den langhelgen klar. Det er jo helt sinnsykt? Dette går jo mot alle spådommer om at de kommer til å være dyre til DXB. Da vil jeg tro DY er ferdige her ganske kjapt.

Per i dag så er jo OSL-DXB en av de rimeligste rutene EK har. DXB-BKK (som er en billig rute) koster lett 4.500 kroner.

Eneste er jo nå at huset blir fullt utover og at vi ukentlig får reiselystne kollegaer fra hovedkontoret.. Og ikke minst – plutselig er byen full av norske fotgjengere igjen som ikke er redde for biler..:wow:

Spennende..

En av gutta ville ha en langhelg hos oss I oktober og sjekket litt mens vi pratet på telefonen.. I hele oktober var billettene på 2950,- direkte til DXB så plutselig var den langhelgen klar. Det er jo helt sinnsykt? Dette går jo mot alle spådommer om at de kommer til å være dyre til DXB. Da vil jeg tro DY er ferdige her ganske kjapt.
Jeg skal ned en tur med DY før jul, betalte 1900,-. Vet ikke hvor pris-senstiv ruten til DXB er, men DY lå nå godt under EK hva gjelder pris på de fleste alternativene.

Jeg skal ned en tur med DY før jul, betalte 1900,-. Vet ikke hvor pris-senstiv ruten til DXB er, men DY lå nå godt under EK hva gjelder pris på de fleste alternativene.

OK – De datoene han sjekket i oktober er (for langhelg) 21 oktober til søndagen etter kostet 3950 med DY + bagasje og setebestilling, samt at de var ikke direkte som ikke er helt sammenlignbart.

Eneste er jo nå at huset blir fullt utover og at vi ukentlig får reiselystne kollegaer fra hovedkontoret.. Og ikke minst – plutselig er byen full av norske fotgjengere igjen som ikke er redde for biler..:wow:

Spennende..

Aldri så godt at det ikke er vondt for noe..

Uansett, nordmenn bør lære seg at biler er farlige dyr, jeg holdt på å lære meg det for et par uker siden i Tyrkia..
Man trenger strengt tatt ikke dra veldig langt utenfor Norges grenser før biler blir farligere og farligere..

Tror EK matcher LX som en tid nå også tilbyr til 2.959, med plagsomme korte connection i ZRH. Done it, will never do it again...

Noen som vet hvordan konkurransen går mellom NAS og Emirates på Oslo-Dubai ruten? Ser NAS ligger på rundt 2000 kroner tur - retur og Emirates på rundt 3000,-.

Dette har jo tidligere vært en svært lønnsom rute for NAS. Taper de penger nå?

Noen som vet hvordan konkurransen går mellom NAS og Emirates på Oslo-Dubai ruten? Ser NAS ligger på rundt 2000 kroner tur - retur og Emirates på rundt 3000,-.

Markedet er stort nok for begge. EK feeder også en hel masse pax videre i Asia og til Australia.

Vil tro at en stor del av EK sine passasjerer er transfer pax i forholt til DY sine. Så QR er nok en større konkurrent enn DY.
Tviler på at DY taper penger fordi EK nå har begynt å fly på OSL. De henvender seg hovedsakelig til to forskjellige kundegrupper.

Vil tro at en stor del av EK sine passasjerer er transfer pax i forholt til DY sine. Så QR er nok en større konkurrent enn DY.
Tviler på at DY taper penger fordi EK nå har begynt å fly på OSL. De henvender seg hovedsakelig til to forskjellige kundegrupper.

Enig i at de henvender seg til 2 ulike kundegrupper. Men ser at prisene til Dubai nå er mye lavere enn tidligere. Har de en CASK på 0,35-0.40 vil det si en kostnad for NAS per sete på 1700-2000. Mens flesteparten av billettene ligger for salg til 999 kroner. La si 1200 inkludert Lowfare+, men selv NAS klarer neppe å fly dit så billig. Og med Emirates på 3000 tur/retur kan ikke NAS legge seg høyere i pris.

Jeg har fått forståelsen av at DY benyttes mer til "hoppere" som bestiller separate billetter fra Dubai. Da videre til sære destinasjoner der Emirates ikke flyr.
Etter å ha sett innsjekkingen til ARN-DXB på søndag, fikk jeg bekreftet inntrykket.
Mange rare pass som ikke skulle ha en langhelg i Dubai.

Så kanskje er det plass for dem begge?

Enig i at de henvender seg til 2 ulike kundegrupper. Men ser at prisene til Dubai nå er mye lavere enn tidligere. Har de en CASK på 0,35-0.40 vil det si en kostnad for NAS per sete på 1700-2000.

Som den lengste ruten (unntatt operated by DU) gir nok ikke gjennomsnittlig CASK et riktig bilde på kostnadsnivået.

Er Emirates nå "fast" tilbake til 777-300ER nå, eller er det bare et unntak i dag?

Noen som vet hvordan belegget er på EK sin rute?

Det har ca halvfullt siste måned, men tar seg opp veldig nå og fremover med godt belegg til vinteren. Business selger visst meget bra.

Noen som vet hvordan belegget er på EK sin rute?

Det var mindre bra i starten men har tatt seg opp og er i rute ift hvor de ønsker å være samt hvordan oppbyggingen var ifm oppstarten på ARN og CPH. Frakt går så det suser.

Det var mindre bra i starten men har tatt seg opp og er i rute ift hvor de ønsker å være samt hvordan oppbyggingen var ifm oppstarten på ARN og CPH. Frakt går så det suser.
Takk for svar! :)

Er Emirates nå "fast" tilbake til 777-300ER nå, eller er det bare et unntak i dag?

Ser det ligger inne en mix av 773ER og 772LR resten av vinteren. Sommerprogrammet viser for øyeblikket 772LR daglig.

Back