Hur har Widerö Embraer E195-E2 fungerat i norskt vinterklimat i nordnorge?
Og i tillegg er denne stillingen hos «SAS teknisk», ikke «SAS flyselskap».
Hvis det så skal være snakk om Embraer opf SAS, så tipper jeg på at Xfly skal fly deres E195 for SAS fram til SAS har funnet ut av deres nye selskaper.
Hva betyr i tilfelle dette for CityJet? De driver vel utelukkende med CRJ-operasjoner for SAS nå?
Regner med SAS ikke vil ha både CRJ-900 og E195 i flåten samtidig. 90 vs 116 seter blir vel for likt til å holde to flytyper på sikt? Og om man skulle behøve mindre fly ville det vel naturlig å supplere med samme familie (E175,E190)?
I rapporten fra Q1 2020, hvor SAS Midsize bliver nævnt for første gang, er planen for Midsize at det skal være en direkte erstatning for A319 & 737-600/-700 og at CRJ dermed forbliver i flåden.Hva betyr i tilfelle dette for CityJet? De driver vel utelukkende med CRJ-operasjoner for SAS nå?
Regner med SAS ikke vil ha både CRJ-900 og E195 i flåten samtidig. 90 vs 116 seter blir vel for likt til å holde to flytyper på sikt? Og om man skulle behøve mindre fly ville det vel naturlig å supplere med samme familie (E175,E190)?
Team & Fleet Manager Embraer (EMB)
We are looking for a Team & Fleet Manager Embraer (EMB) to join our team in Stockholm. As a part of the SAS CAMO, we are responsible for the airworthiness and economical operation of the airline’. The Team & Fleet Manager will secure airworthy, safe and economical operation of assigned aircraft types by cross- functional control, support, and follow up of all required processes and services internally and externally with authorities, OEM’s, MRO’s, and other suppliers. The Engineering Team & Fleet Manager will act on behalf of the Head of Engineering to ensure that strategic and tactical as well as financial targets are met by adequate and transparent communication required to provide visibility, predictability, and timely deliverables.
Bak betalingsmur: https://check-in.dk/sas-skal-have-embraer-fly/SAS har truffet beslutning om flytype til det såkaldte Midsize-projekt, og det bliver Embraer E195, der kommer til at erstatte de aldrende Boeing 737-700. “Det er det mest effektive fly,” lyder det fra SAS.
Synd. Hadde heller håpet på Airbus A220-serien.
Räkna också med att alla flyg över 100 stolar är 3 kabin istället för 2 som ökar på kostnaderna.
Vet att både Cityjet och XFly ju håller på med sina egna EMB projekt så detta kan bli intressant.
Snakker vi brukte E195s her? Hvor stort er egentlig bruktmarkedet for slike? Eller er det nyere 195-E2s?