Farmer
ScanFlyer Crusty
Elendig bagasjeoppfølging av BA
Tenkte jeg skulle sjekke ut med ekspertisen her om denne historien er slik virkeligheten hos BA / Servisar er ?
17/11 reiste vår nye Au Pair fra Paraguay til Oslo hvor BA ble benyttet RIO-LHR-OSL. Ved ankomst OSL var det ingen bagasje som kom på båndet. Det ble laget savnet rapport på bagasjen, men det ble ikke der og da gitt ut noen toalettsaker eller gitt tilbud om noen form for kompensasjon. Hun reiste så til slektninger i Ski, og de brukte mye tid de første ukene for i det hele tatt få tak i Servisair for å høre om status om denne savnede bagasjen. I følge rapporten var den funnet og lokalisert i Madrid! 20nov ..
I desember kom hun til oss, og jeg har også brukt ganske så mange tellerskritt til både BA og Servisair uten at det har hjulpet i det hele tatt. Nå vet jeg at det ligger noen tusen bags i London, men denne var savnet lenge før problemene i desember.
Så, endelig.. i romjula fikk vi melding om at bagasjen var funnet og at den var sendt til oss OBX i Italia for at den skulle sendes til oss. Dette var den 28/12.. Delivery within 24 hrs stod det å lese på nettutgaven av Worldtracer...
Men ingenting skjedde og på ny var det å forsøke å få tak i Servisair for å få oppdatering på om de hadde noe leveransenummer hos OBX. Ondsag 3/1 brukte jeg over 2,5 timer på å komme i kontakt med Servisar på OSL. En evigvarende telefonsvarer som etter 20 minutter bare koblet ut.. slik at jeg måtte ringe opp igjen. Er DETTE et servicenivå BA synes er tilfredsstillende?
Til slutt nådde jeg gjennom, bare for å få vite at BA ikke hadde lagt inn leveransenummer hos Fedex ...
Snakk om å være like langt.
Men så ..på torsdag kveld ble jeg oppringt av FedEx på Gardermoen som kunne opplyse om at de hadde en leveranse, men at denne måtte sendes med Posten da vi var utenfor Oslo området. Han skulle bare sjekke adressen. Nå tenkte jeg at dette tar vi ikke sjansen på, og ettersom jeg skulle reise via Gardermoen dagen etter avtalte vi at jeg skulle plukke opp bagasjen og ta den med selv. Alt dette gikk greit, og glad og fornøyd kom jeg hjem med bagasjen på fredag.
Men, vår unge gjest hadde aldri sett den kofferten jeg kom hjem med
Vi åpnet den og etter litt undersøkelser fant vi ut at denne kofferten tilhørte hennes tante, som bor ved Kristiansand. Hun hadde reist samme strekningen 16/12 .. og her har da tydeligvis BA mixet det hele. Etternavnet på kofferten stemte, men fornavn, tagnummer , fargebeskrivelse etc var ikke i nærheten. Så nå stod vi der med en koffert som ikke tilhører "vår" savnetrapport .
På ny var det å stille seg i en timelang telefonkø hos Servisair, hvor vi ved å opplyse tagnummer på den bagasjen vi hadde fikk opplyst DEN rapportens referanse. Denne kofferten sendes nå på Rush til Kristiansand.
Så var det å få gjenåpnet den opprinnelige rapporten.. Ikke mulig ble det sagt, og en ny rapport ble åpnet, men som bestod av kopi av den opprinnelige...
Ved sjekk via andre kanaler i dag, 48 timer senere viser det seg at INGENTING er gjort i saken. Første melding som står inne er at bagasjen er levert, og ingen purring er sent til LON, MAD etc .... Ikke noe underlig at BA-bagasje ikke kommer fram når den er savnet.. Og dette er jo bare EN av mange tusen historier ...
ld
Tenkte jeg skulle sjekke ut med ekspertisen her om denne historien er slik virkeligheten hos BA / Servisar er ?
17/11 reiste vår nye Au Pair fra Paraguay til Oslo hvor BA ble benyttet RIO-LHR-OSL. Ved ankomst OSL var det ingen bagasje som kom på båndet. Det ble laget savnet rapport på bagasjen, men det ble ikke der og da gitt ut noen toalettsaker eller gitt tilbud om noen form for kompensasjon. Hun reiste så til slektninger i Ski, og de brukte mye tid de første ukene for i det hele tatt få tak i Servisair for å høre om status om denne savnede bagasjen. I følge rapporten var den funnet og lokalisert i Madrid! 20nov ..
I desember kom hun til oss, og jeg har også brukt ganske så mange tellerskritt til både BA og Servisair uten at det har hjulpet i det hele tatt. Nå vet jeg at det ligger noen tusen bags i London, men denne var savnet lenge før problemene i desember.
Så, endelig.. i romjula fikk vi melding om at bagasjen var funnet og at den var sendt til oss OBX i Italia for at den skulle sendes til oss. Dette var den 28/12.. Delivery within 24 hrs stod det å lese på nettutgaven av Worldtracer...
Men ingenting skjedde og på ny var det å forsøke å få tak i Servisair for å få oppdatering på om de hadde noe leveransenummer hos OBX. Ondsag 3/1 brukte jeg over 2,5 timer på å komme i kontakt med Servisar på OSL. En evigvarende telefonsvarer som etter 20 minutter bare koblet ut.. slik at jeg måtte ringe opp igjen. Er DETTE et servicenivå BA synes er tilfredsstillende?
Til slutt nådde jeg gjennom, bare for å få vite at BA ikke hadde lagt inn leveransenummer hos Fedex ...

Men så ..på torsdag kveld ble jeg oppringt av FedEx på Gardermoen som kunne opplyse om at de hadde en leveranse, men at denne måtte sendes med Posten da vi var utenfor Oslo området. Han skulle bare sjekke adressen. Nå tenkte jeg at dette tar vi ikke sjansen på, og ettersom jeg skulle reise via Gardermoen dagen etter avtalte vi at jeg skulle plukke opp bagasjen og ta den med selv. Alt dette gikk greit, og glad og fornøyd kom jeg hjem med bagasjen på fredag.
Men, vår unge gjest hadde aldri sett den kofferten jeg kom hjem med

Vi åpnet den og etter litt undersøkelser fant vi ut at denne kofferten tilhørte hennes tante, som bor ved Kristiansand. Hun hadde reist samme strekningen 16/12 .. og her har da tydeligvis BA mixet det hele. Etternavnet på kofferten stemte, men fornavn, tagnummer , fargebeskrivelse etc var ikke i nærheten. Så nå stod vi der med en koffert som ikke tilhører "vår" savnetrapport .
På ny var det å stille seg i en timelang telefonkø hos Servisair, hvor vi ved å opplyse tagnummer på den bagasjen vi hadde fikk opplyst DEN rapportens referanse. Denne kofferten sendes nå på Rush til Kristiansand.
Så var det å få gjenåpnet den opprinnelige rapporten.. Ikke mulig ble det sagt, og en ny rapport ble åpnet, men som bestod av kopi av den opprinnelige...
Ved sjekk via andre kanaler i dag, 48 timer senere viser det seg at INGENTING er gjort i saken. Første melding som står inne er at bagasjen er levert, og ingen purring er sent til LON, MAD etc .... Ikke noe underlig at BA-bagasje ikke kommer fram når den er savnet.. Og dette er jo bare EN av mange tusen historier ...
