Ekstrem vind på TRD

Re: Ekstrem vind på TRD

Dagens siste landinger:

22:05 Oslo SK378 SAS 1 Ny tid 22:31
22:40 København SK2884 SAS 4 Ny tid 22:46
22:50 Amsterdam KL1177 KLM 4 Ny tid 22:39
22:55 Oslo DY776 Norwegian 3 Ny tid 23:04
23:10 Oslo SK384 SAS 1 -
23:30 Bergen SK4196 SAS 3 Ny tid 23:40
23:40 London Gatwick DY1341 Norwegian 4 Ny tid 01:30
23:55 København DY911 Norwegian 4 -
23:55 Oslo SK386 SAS 1 -

Wizz-maskina fløy over hodet på meg da jeg var å gikk på ski i Granåsen ca. klokken 19.45, var det da den fikk juling?

Nei, ca over Vinnan på Skatval og inn Strindafjorden rett før Værnes...

SK380 kan også nevnes, den var nesten nedi på begge sider med WL/Vingen, skal ikke si det helt sikkert men enten var flyet nedi på høyre side eller så var det blinklyset som lyste opp, men hvis det hente kommer det sikkert noe om det på Avherald....

Skjønar at landinga med DY frå Oslo litt før fire ikkje var så ille då :-) rista litt, og la merke til at vi gjekk eit stykke nordover før dei jobba seg tilbake mot vinden... Merka det på lydnivået (folka) i flyet at det var litt meir spennande enn vanleg, det var mykje prat. Fin landing, synst eg.

Det var noen heftige landinger på TRD i går. Jeg var på pallene i en drøy time fra kl. 20 i går kveld. Wizz tok en go-around og prøvde ikke mere. Den dro direkte til OSL uten å forsøke å lande igjen.

SAS hadde også en maskin som gjorde en go-around. Vinden var da 180 grader 30 knop.... Den gjorde en veldig hårete landing på andre forsøk. Den så IKKE behagelig ut... ATC opplyste at det var vindkast opp til 45 knop...

Den så IKKE behagelig ut... ATC opplyste at det var vindkast opp til 45 knop...

Er det ikke noen av dere der oppe som har en iPhone med kamera og kan ta filmsnutter av dette da?

Værnes er jo et herlig sted å lande når det fyker fra sør/sørøst. Alltid moro! :D

Verste turbis: prøve lande på HAU i 70 knots. Hehe. Gikk jo ikke.
Landet dessuten som nest siste maskin før alt stengte (MD87) i CPH under orkanen 3. desember 1999. En opplevelse. :lol:

Likevel: Værnes er moro: :colgate:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article810462.ece

Det var noen heftige landinger på TRD i går. Jeg var på pallene i en drøy time fra kl. 20 i går kveld. Wizz tok en go-around og prøvde ikke mere. Den dro direkte til OSL uten å forsøke å lande igjen.

SAS hadde også en maskin som gjorde en go-around. Vinden var da 180 grader 30 knop.... Den gjorde en veldig hårete landing på andre forsøk. Den så IKKE behagelig ut... ATC opplyste at det var vindkast opp til 45 knop...

Ombord i SK1485 var vi litt usikre på om det var vind eller om finnen bak rattet hadde fått i seg litt for mye vodka :P

DY910 til CPH fikk den absolutt mest turbulente avgangen jeg har sett....

Tok av like før, kan skrive under på at det humpet litt. Heldigvis litt mer boltreplass på avgang enn landing :)

Hvis noen hørte på twr frekvensen så ble det lest opp vindverdier fortløpende for landende fly. 20 knop forrandring hvert 3. sekund er gust som vil noe!

De stengte også flyplassen på et tidspunkt da byggematerialer fra den nye teminalen blåste over banen...

-eggs

De stengte også flyplassen på et tidspunkt da byggematerialer fra den nye teminalen blåste over banen...

Jo takk - så det da vi boardet. Tror vi var førstemann ut etter at de ryddet opp. Nesten maks sidevind for dash'en .. merket godt at kjerra egentlig ville tippe sidelengs da vi tok av.

Jeg kom inn med Widerøe fra Brønnøysund søndag kveld.

Kapteinen informerte oss om at nedstigningen ville bli bratt, med turbulens og at vi måtte spenne oss godt fast.

Jeg lider fortsatt noe av flyskrekk, men under denne innflyvingen satt jeg bare full av beundring over hvor godt de jobbet der fremme.
Fy fader for en innflyving!

Rett og slett imponerende!

Litt OT, men var halve Flyprat på tur til eller fra Værnes på søndagskvelden? :P

Det er vel kjent for de fleste at TRD er verdens navle...

Dermed er vel alle innom ganske ofte.. hehehe. :)

Back