EB eller M&M

EB eller M&M

Jeg har ikke alt for god oversikt over bookingklasser etc. Vil mange reiser, selv med Full Flex billetter hos SAS gi kun 25% hos M&M?

Nei, det er billigklassene som gir 25%. Fant denne oversikten på Flyertalk - sist oppdatert i 2009, så vet ikke om noe har endret seg:

Business Flexible - A,C
Business Discounted - D,J,O,Z
Economy Flex - Y,S
Economy - E,H,M,Q,V
Economy Discounted - G,K,L,T,U,W

Ved dummybookinger på SAS.no ser du bookingklassen på høyresiden.

EB eller M&M

Takker for svar! Så det vil si at det er klassene under "Economy Discounted" som gir 25% og resten av klassene gir 100%?

EB eller M&M

Takker så mye! Mye å sette seg inn i når man er såpass nybegynner med alle begrepene etc. Har stort sett alltid flydd uten å ta spesiell notis av bookingklasser etc.

Utrolig usikker på om jeg burde gå for EB eller M&M. Vet ikke om jeg vil klare å oppnå SEN og ville vært kjipt å sitte med FF når man istedet da kunne hatt EBG.

EB eller M&M

Oppfølgingsspørsmål (igjen): Hva menes med "a given calender year"? Har M&M samme løsning som SAS med ulike startmåneder etter når du registrerte deg eller baserer de seg på kalenderår (januar - desember 2013 feks)?

Re: EB eller M&M

M&M baserer seg på kalenderår. 1. januar hvert eneste år nullstilles alle statusmiles fra foregående år.

EB eller M&M

Takker så mye for svar!

Slik det ser ut for meg nå blir det ikke mye reising før august ca. Snedig nok starter EB-perioden min da. Tenkte å kanskje ta alt på EB til jeg når gull og deretter starte på MM over nyttår. Da har jeg EBG i ca 2 år som "backup" om jeg ikke skulle nå SEN hos MM.. Om noen har andre meninger/tips er de hjertelig velkommen! :-)

Back