DYs Dreamliner - på innsiden

Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Ser trangt ut, 3+3+3 der kan bli trangt til BKK, men menigheten synes nok det er flott...Tror jeg flyr ANA i stedet.

Dette var trøtte greier ja. Men burde hvertfall hatt samme farge på stolene som det er i 738'ene..

Eg har ikke tall på hvor mange ganger eg har prøvd slike super-kampanjer, men ikke vært i nærheten av utrops-pris når eg kommer til "kassen"... Selvsagt finnes nok av andre selskaper som også holder på med slikt...

H

Det er vel hele konceptet at de vil sælge et absolut minimum af de billige billetter og i praksis bliver de nok yderst svære at finde. De "fine" ord om at "ville gøre det billigere for alle at rejse" er og bliver bulls***. DY skal som alle andre tjene mest muligt på kunderne (og de ansatte) for at fylde aktionærernes lommer. Hvis de kunne sælge alle billetter til 10.000 kr så gjorde de det.

Klager ikke på friske farger, men gnisse skuldere og kanskje knær, nei takk... Tror nok man får minst like gode priser med regulære selskap inkl. seating, koffert, mat og drikke...

Det er vel hele konceptet at de vil sælge et absolut minimum af de billige billetter og i praksis bliver de nok yderst svære at finde. De "fine" ord om at "ville gøre det billigere for alle at rejse" er og bliver bulls***. DY skal som alle andre tjene mest muligt på kunderne (og de ansatte) for at fylde aktionærernes lommer. Hvis de kunne sælge alle billetter til 10.000 kr så gjorde de det.

Ja slik markedsføring har vært et hett tema i Norge tidligere, da det i mine øyne (selv om eg jo vet bedre:-) ) kan virke som at nå er det bare å hive seg på data`en, så kommer eg til NY for kr 2000,-. Men dette har jo vært diskutert ovenfra og ned tidligere, så det er vel ikke så lurt å nevne dette... Men at det irriterer meg, ja det må eg innrømme. Greit å være første mann til mølla, men når det kanskje er sådan at mølla er 10% av totalen, ja det skal en jammen løpe fort...!

H

Noen som har noe kjennskap til hvordan de 32 stolene fremst i flyet blir da? Eller noen som tør å gjette? Som sas' premium +\- ?

Interiøret virker nitrist og kjedelig. Ikke akkurat mye å hoppe i taket for.

Hjelpe meg, for en negativitet:headbang Her flyr DY rundt med splitter nye B737-800 med SKY interior og Wifi og med en benplass som er bedre enn BA, LH, KLM etc på longhaul. Det blir slettes ikke noe dårligere på "Dreamlineren" folkens. Lyst og moderne interiør og komfortable seter, dette blir topp:D

Hjelpe meg, for en negativitet:headbang Her flyr DY rundt med splitter nye B737-800 med SKY interior og Wifi og med en benplass som er bedre enn BA, LH, KLM etc på longhaul. Det blir slettes ikke noe dårligere på "Dreamlineren" folkens. Lyst og moderne interiør og komfortable seter, dette blir topp:D

Mener du virkelig du har bedre plass i DY sitt 738 enn i BA sine flyene foran i kabinen? Det kan bare stemme dersom du kikker pa ECO, men totalt sett er slik en formulering som du gi her ikke helt korrekt.

For folk som er villige a betale dyrt, sa har iallefall BA en produkt som er overlegen til DY. For en LH eller KL med sitt ny ECO ville jeg likevel ikke underskrive dette

for en frisk farge!!! :D

Folkens : slutt å syt om kor kjedelig det ska se ut i flyet. Norwegian er jo ikke en "Emirates" !!!!!

Jeg synes interiøret så veldig fint ut, lyst og luftig. Kan helt klart trives her:) Men likte ikke at det blir 3-3-3 konfigurasjon i monkey-class.

Jeg er spent på deres 'Biz'-seter og hva det faktisk vil koste å bruke DY på IC.

Når jeg reiser langdistanse alene i monkey class så foretrekker jeg 3-3-3-konfigurasjon. Da kan jeg reservere et av setene i midten mot midtgang, så ender jeg som regel opp med to som reiser sammen ved siden av meg. Da forstyrrer de ikke meg, og jeg forstyrrer ikke de :-)

Men likte ikke at det blir 3-3-3 konfigurasjon i monkey-class.

Jeg er spent på deres 'Biz'-seter og hva det faktisk vil koste å bruke DY på IC.

Det skulle vel noe til at de skulle sløse med plassen... Det blir da 1,25 cm smalere seter på moncey enn f.eks. SAS 330 om bord, hvis kildene (Wiki og Seatguru) stemmer.

Men ellers kan jo tråden tyde på at det blir få passasjerer om bord, ettersom interiøret betraktes "kjedelig, trist, nitrist og lite innbydende", så da kan man jo håpe at setet ved siden av er ledig. ^_^

Dette var skuffende, er det noe jeg ikke liker så er det grått, det er så, eh, ja akkurat, grått og kjedelig. Har den store fargeslukeren vårt innom i Oksenøyveien?? Dette minner om Lufthansa, der er det grått, grått og atter grått. Jeg liker blått, Det er tidløst og en av landets nasjonalfarger. Kombinert med litt rødt som er DY sin farge så hadde det blitt kjempebra. Jeg har i tråder om IC satsingen til DY ofte nevnt Hamburg som mulig detinasjon, da byen har relativt lite IC trafikk i forhold til at det er Tysklands nest største by. Kan virke som DY med dette fargevalget virkelig ønsker å satse i det nordtyske marked. Med bilde av Katarina Witt på veggen så vil mange oppvokst i DDR sikkert føle seg veldig hjemme.
Jeg er fra noe så uvanlig som en familie på 2 voksne og 2 barn, totalt 4 personer. Tydeligvis er vi ikke en del av markedssegmentet DY ønsker å profilere seg mot. De ønsker kun familier på 3, 6 eller 9 ev. par i trekantforhold. Så da får vi som er i noe så sjelden som familier på 2, 4, 5, 7 eller 8 heller finne selskaper med annen sete kofigurasjon en 3+3+3.
Jeg hadde virkelig håpet på en tur med DYs 787 neste sommer, men dette virket ikke fristende i det hele tatt.

Det spørs vel om mange av DYs kjernekunder på det nye langdistansemarkedet bryr seg så fryktelig mye om setekonfigurasjon og farger. Mange av dem er nok vel vant med trangbølte chartermaskiner, og så lenge prisene er billige, ja, så tar man det meste.

Det spørs vel om mange av DYs kjernekunder på det nye langdistansemarkedet bryr seg så fryktelig mye om setekonfigurasjon og farger. Mange av dem er nok vel vant med trangbølte chartermaskiner, og så lenge prisene er billige, ja, så tar man det meste.

Er det noen som sier at denne ikke blir like trang som
trangbølte chartermaskiner
? Billig i DY sammenheng er ganske relativt når kun et fåtall av setene går til 2000.- kr. Men Norwegians menighet tror jo hele flyet skal fylles opp med billetter til kr 2000.-

Jeg er fra noe så uvanlig som en familie på 2 voksne og 2 barn, totalt 4 personer. Tydeligvis er vi ikke en del av markedssegmentet DY ønsker å profilere seg mot. De ønsker kun familier på 3, 6 eller 9 ev. par i trekantforhold.

ikke helt ulikt det man finner i de fleste short-/medium haul maskiner, som også har 3+3...;) De fleste familier på 4 klarer å finne en ordning på dette - vi gjør iallefall det.

Dette ser vel helt greit ut. Hverken revolusjonerende eller imponerende, men foråpentligvis funksjonelt.

Mener du virkelig du har bedre plass i DY sitt 738 enn i BA sine flyene foran i kabinen? Det kan bare stemme dersom du kikker pa ECO, men totalt sett er slik en formulering som du gi her ikke helt korrekt.

For folk som er villige a betale dyrt, sa har iallefall BA en produkt som er overlegen til DY. For en LH eller KL med sitt ny ECO ville jeg likevel ikke underskrive dette

Det er selvsagt ECO jeg snakker om, enig med deg, jeg skulle formulert frem det. Jeg reiste selv med KLM Eco + nå til DXB og testet samtidig setene i vanlig Eco og det var trangere enn i de nye -800 til DY. Det var seter som brukes i KL M11, A332 og 777.

3 + 3 + 3 har man eksempel på her, videoen tok jeg på vei til DXB, ombord på MD11.

http://www.youtube.com/watch?v=xGfJYGG7zxc

Last edited:

Nå er MD'en nesten en meter bredere, da... det merkes godt.

Men jeg synes 787'en ser fin ut, jeg.

Må også gi en positiv stemme til designet. Liker det stramt og tidløst.
Men jeg er også litt overrasket over mangelen på lie flat. Selv om de ikke tilbyr sprudlevann og stor servering, hadde jeg forventet at de ville tilby et business-produkt som kunne appellere til forretningsreisende.

Jeg er ganske sikker på at DY hadde vært et attraktivt alternativ for min arbeidsgiver hvis de hadde hatt et fornuftig produkt. Med dette produktet vil de mest sannsynlig ikke være del av vurderingen en gang.

Back