• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dykk i arkivet, Sola 1. juni 2007.

Piddien

ScanFlyer Silver
Driver og arkiverer bilder jeg har tatt de siste årene, og fant noen jeg tok på kvelden før flystevnet på Sola i 2007. Håper noen av dere har glede av å se litt tilbake i tid, noen av maskinene her er jo ute av LN-registeret nå.
Kvaliteten er så som så, men poster nå likevel.

Først ut er Dornier 328-110 TF-CSB fra City Star Airlines.

801fc0a1.jpg


Neste er Saab-Scania 340B SE-LJR Avitrans Nordic.

1155f23a.jpg


De neste to er de Havilland Dash-8 Q-400 fra Widerøe, LN-WDA og LN-WDB.

19e5c67f.jpg


76749dfd.jpg


Nok en Dash-8 Q-400, men denne gangen er det SAS sin LN-RDR.

88196640.jpg


e388182f.jpg


Noen bilder av Lockheed C-130H 953 "Tor" må også med.

479995a7.jpg


72f5565b.jpg


3c8538e1.jpg


Så følger vi opp med noen fra RAF, og først ut er Hawker Siddeley HS-125-2 Dominie T-1 XS731.

0b1817bb.jpg


Eurofighter EF-2000 Typhoon F-2 ZJ917 og ZJ922 er de to neste.

0e1239e4.jpg


4021c7e4.jpg


Sist ut fra RAF er Hawker Siddeley Nimrod MR-2 XV248. Denne har flaps større en velvoksne låvedører.

9868db46.jpg


ebd383ec.jpg


50cf1b72.jpg


Avslutter med WON sin Dakota LN-WND og Harvard LN-WNH.

d32a2f1d.jpg


4f102179.jpg


f077e5ba.jpg


Takk for titten.
 
Artig serie med flere varianter som ikke flyr hos oss lengre. Mye som forandrer seg på 3 år, det er tydelig at luftfart er en dynamisk bransje! Og Nimrod'en er jo styggtøff!
 
Last edited:
Back
Top