Noen bilder fra flyaktiviteten i 2007

LN-RRE

Data warehouse consultant
Hei alle sammen! Jeg er ny på forumet her! Legger ut noen bilder fra 2007 som jeg og LN-KRF blandt annet har vært på. Først ser vi et bilde fra Honningvåg, valan. Fin liten flyplass langt i nord. Skjeldent alle fly går på rute herifra i løpet av en dag ;) (Nå blir jeg hengt av Avinor)

På nr to ser vi vår første (og siste) tur med Widerøes Dash 8 Q400. Morsomt var det i alle fall så lenge det varte (bråkte og rista kraftig, PS: ingen turbulens heller).

På nr tre ser vi en av mine turer mellom Oslo og Tromsø i løpet av 2007. Denne gangen med SAS sin LN-RPL faktisk. En av 737-800 maskinene deres. Fin maskin som jeg har fløyet flere ganger i cockpit med. På tur tilbake fra København. LN-KRF reiste også fra Gardermoen samme kveld. Da i cockpit på en 737-400 fra samme selskap (LN-BRQ med litt snag på).

Helt til sist ser vi et av SAS sine MD80 fly. SE-DIN. Her avbildet på bakken i København da jeg og LN-KRF var på heisatur i København.
 

Attachments

  • ENHV.jpg
    ENHV.jpg
    145.8 KB · Views: 311
  • dash 8 q400.jpg
    dash 8 q400.jpg
    117.7 KB · Views: 306
  • 737800.jpg
    737800.jpg
    38.7 KB · Views: 301
  • MD802.jpg
    MD802.jpg
    100.5 KB · Views: 297
Last edited:
Fine bilder og meget varierte motiver. Tipper Jumper (Rolf-Jumper'n) blir nostalgisk av det siste bildet?
 
Skjeldent alle fly går på rute herifra i løpet av en dag ;) (Nå blir jeg hengt av Avinor)
Det er ikke bare Avinor, mulig at Honningsvåg Flyekspedisjon også vil ha en prat med deg...
Fine bilder og meget varierte motiver. Tipper Jumper (Rolf-Jumper'n) blir nostalgisk av det siste bildet?

Helt enig med mr. Seilfly og det er nok ikke bare jumpern som blir nostalgisk av det siste bildet. Jeg blir det selv fordi det nå de siste årene ikke er alt for ofte man ser MD-80 her oppe i Tromsø. Det kan jo kanskje rette seg til det bedre når SAS Sverige starter sin nye sommerrute!:up:
 
Ja du sier noe der... Da disse MD-80/DC-9 osv holdt på i Norge tenkte jeg ikke noe videre på de... de bare var der. Dessuten var vingene så "rette" (ikke like dihedrale som 737 i alle fall) og det var så mange tekniske lyder under flygingen. Tydeligvis et gammalt fly. I dag er det morsomt å se litt tilbake på disse flyene. Det som fascinerer mest med MD-80/90/DC-9 osv er avgangen, tilsynelatende høy nese og to motorer som blåser all sin kraft så og si rett ned i RWY'en.
 
Ikke sååå interessant at akkurat når du tror at de har en fin klatrehastighet - så flater de ut for å plukke opp speed. Litt uberegnelig sett fra vår side av radarskjermen...
Men gode å klatre hvis de vil. Eller blir bedt om det.

Yup.
 
Back
Top