• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ukas dykk i arkivet

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Da feirer jeg en bedre uke med å presentere nyscannning av LN-BRB som for min del dukket opp uventet i de nye fargene da jeg var spesielt heldig og fikk stå på taket av Koksa-verkstedet den nest siste dagen FBU var åpen, dvs 6.oktober 1998. Fulgte trafikken i herlig solskinn fra 9 til 15, og den kom inn mens det enda var noen timer før BU gikk ut i den berømmelige streiken. M.a.o. siste gang LN-BRB landet på FBU, her er den på slutten av reverseringa langs bane 06. (Faktisk var det stort sett bane 06 som var i bruk de siste 14 dagene på FBU).

LN-BRB "Inge Bårdsson" ble levert 29.juni 1989, og uka etter begynte BU å fly med B737-400 mest på charter i starten. LN-BRA kom noen uker tidligere, og begge ble satt i trafikk samtidig. Det finnes svært få bilder av -BRB i det blå skjemaet, fordi det bare gikk 6 mnd fra den ble malt om til den forlot flåten. 31.mars 1999 ble den OO-VEJ i Virgin Express. Der er den visst fortsatt.

Attachments

• BUbrb061098nc-800.JPG
    BUbrb061098nc-800.JPG
    129.5 KB · Views: 23
Et sjeldent bilde av flyet, ja! Også fra Fornebu......

Men jeg synes vi skal unne oss synet av flyet i skikkelige SAFE-farger også. Nylig er dette bildet kommet på airliners.net.

Vakkert, Fellowship. Har scannet inn et par hundre FBU-bilder de siste dagene. Rekker jeg det legger jeg ut noen som en liten markering på fredag...

Fløy hjem i dag med en søster; BRQ i nye Braathens farger som vel også snart forsvinner?

Flott bilde :) Jeg hører til det lille mindretallet som faktisk likte disse BU-fargene (de gamle fargene er selvsagt uten konkurranse, men dette var pent, det!)

Bildet til Fellowship var bra!! Men livery'n kommer ikke opp mot de gamle BU-fargene. Der har Andrev et stort poeng (..og det mindretallet du nevner kan jeg aldri tenke meg er målbart en gang:) ).
Håper på flere nostalgiske tilbakeblikk fra FBU!:up:

veldig bra, Ole Johan! Gi oss mer!
Kan se at Coronets Caravan amfibie står parkert i bakgrunnen også.

Jeg var aldri "tilhenger" av Braathens' nordlys-farger. Det var liksom ikke Braathens. Braathens hadde flagg på halen og greier...

De gamle fargene... *sukk*

Back