Ukas dykk i arkivet

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Da feirer jeg en bedre uke med å presentere nyscannning av LN-BRB som for min del dukket opp uventet i de nye fargene da jeg var spesielt heldig og fikk stå på taket av Koksa-verkstedet den nest siste dagen FBU var åpen, dvs 6.oktober 1998. Fulgte trafikken i herlig solskinn fra 9 til 15, og den kom inn mens det enda var noen timer før BU gikk ut i den berømmelige streiken. M.a.o. siste gang LN-BRB landet på FBU, her er den på slutten av reverseringa langs bane 06. (Faktisk var det stort sett bane 06 som var i bruk de siste 14 dagene på FBU).

LN-BRB "Inge Bårdsson" ble levert 29.juni 1989, og uka etter begynte BU å fly med B737-400 mest på charter i starten. LN-BRA kom noen uker tidligere, og begge ble satt i trafikk samtidig. Det finnes svært få bilder av -BRB i det blå skjemaet, fordi det bare gikk 6 mnd fra den ble malt om til den forlot flåten. 31.mars 1999 ble den OO-VEJ i Virgin Express. Der er den visst fortsatt.

Attachments

• BUbrb061098nc-800.JPG
    BUbrb061098nc-800.JPG
    129.5 KB · Views: 23
Et sjeldent bilde av flyet, ja! Også fra Fornebu......

Men jeg synes vi skal unne oss synet av flyet i skikkelige SAFE-farger også. Nylig er dette bildet kommet på airliners.net.

Vakkert, Fellowship. Har scannet inn et par hundre FBU-bilder de siste dagene. Rekker jeg det legger jeg ut noen som en liten markering på fredag...

Fløy hjem i dag med en søster; BRQ i nye Braathens farger som vel også snart forsvinner?

Flott bilde :) Jeg hører til det lille mindretallet som faktisk likte disse BU-fargene (de gamle fargene er selvsagt uten konkurranse, men dette var pent, det!)

Bildet til Fellowship var bra!! Men livery'n kommer ikke opp mot de gamle BU-fargene. Der har Andrev et stort poeng (..og det mindretallet du nevner kan jeg aldri tenke meg er målbart en gang:) ).
Håper på flere nostalgiske tilbakeblikk fra FBU!:up:

veldig bra, Ole Johan! Gi oss mer!
Kan se at Coronets Caravan amfibie står parkert i bakgrunnen også.

Jeg var aldri "tilhenger" av Braathens' nordlys-farger. Det var liksom ikke Braathens. Braathens hadde flagg på halen og greier...

De gamle fargene... *sukk*

Back