• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS styret hindret vekst i Widerøe

Gulboble

ScanFlyer Silver
Medlem
SAS styret hindret vekst i Widerøe

Nedenstående hentet fra ØP viser på nytt hvordan SAS-styrets avgjøresle ang. Q 400 er til stor skade for Widerøe og reisende (les kunder) på TORP.
Hvorfor skal vi lide for SAS sine uhell med Q-400?............., men samtidig skal vi fortsette og være tolmodige slik informasjonssjef i Widerøe, Siw Sandvik ber om.
Widerøes bidrag til SAS sin økonomi svekkes også tilsvarende noe som setter hele SAS systemet i fare. :nor
...........................................................................................


Fremdeles Widerøe-trøbbel på Torp
Ombookinger og tekniske problemer er ikke et ukjent fenomen for Widerøe på Sandefjord Lufthavn Torp.

Av Kristin Bjørntvedt 33 16 30 50 kristin.bjorntvedt@op.no Publisert 02.04.2008 - 06:14 Oppdatert 02.04.2008 - 13:15 Tips en venn om denne saken Skriv ut denne siden - Innleide selskap har ikke levert de det har lovet oss, sier informasjonssjef i Widerøe, Siw Sandvik.

Widerøes drift på Sandefjord Lufthavn Torp er fremdeles problematisk etter at fire av flyselskapets Dash 8-Q400-fly ble satt på bakken med tekniske feil i høst. Ombookinger og tekniske problemer framtrer som de største utfordringene, noe som fører til at passasjerene må smøre seg med ekstra tålmodighet.

- Vi har leid inn fly fra andre flyselskaper. Disse flyene har imidlertid opplevd tekniske feil og da har de ikke hatt reservefly av samme type, orienterer informasjonssjef Sandvik.

Widerøe har i utgangspunktet regnet med store maskiner til flygningene deres. Ved tekniske problemer har flygningene blitt erstattet med mindre maskiner. Dette fører til overbooking.

- Vi flyr med all den reservekapasitet vi har tilgang på, men vi har ikke en veldig robust drift, innrømmer informasjonssjefen.

I høst ble fire av Widerøes Dash 8-Q400-fly tatt ut av drift for godt.

- Når vil situasjonen være normalisert?

- Det er vanskelig å si. Vi håper at flysituasjonen på Torp skal være en helt annen enn den er i dag i løpet av sommeren og høsten, sier Sandvik.

Samtidig håper hun at passasjerene vil fortsette å være tålmodige med flyselskapet.

- Vi gjør alt vi kan for å unngå overbooking eller andre driftsforstyrrelser, bedyrer hun.

- Vi tar alltid kontakt med passasjerene i det øyeblikket vi blir gjort oppmerksomme på driftsforstyrrelser. Dette pleier vi å gjøre dagen før, men noen ganger har vi ikke oversikt før passasjerene er kommet på flyplassen. Det er veldig beklagelig, sier Sandvik.

Widerøe har imidlertid bestilt syv fabrikknye Dash 8-Q400-fly. Fire av disse skal erstatte dem som ble satt på bakken på Torp i fjor høst. Disse vil være i drift i løpet av 2008. Ett til vil også leveres i løpet av året. De resterende to vil være kjøreklare i 2009.

- Vår ambisjon er å rendyrke Dash 8-Q400 på Torp. De er lønnsomme for både forretningsmarkedet og fritidsmarkedet.


Widerøe og Dash 8-Q400

* I fjor høst var Dash 8-Q400-fly innblandet i åtte ulykker.

* På et ekstraordinært styremøte i oktober 2007 avgjorde SAS å ta alle Dash 8-Q400-fly ut av trafikk.

* Denne avgjørelsen omfattet også datterselskapet Widerøes fly av samme type.

* Fire fabrikknye Dash 8-Q400-fly skal erstatte dem som måtte tas ut av drift på Sandefjord Lufthavn Torp i høst. Disse vil være på plass i løpet av 2008.
 
Re: SAS styret hindret vekst i Widerøe

Eller man kan snu på det å lure på hva WF hadde vært uten SAS... eid av islandske investorer - for Fred. Olsen hadde vel solgt seg ut til slutt av WF også med da eventuelt islandske investorer som kjøper.

Ikke akkurat den beste reportasjen jeg har lest - men hva er egentlig ØP???
 
Re: SAS styret hindret vekst i Widerøe

ØP er vel Østlandsposten i Larvik.
 
Back
Top