• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY761 i dag

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Reiste med DY 761 TRD-OSL i ettermiddag. Denne flighten ble 2 1/2 time forsinket. Dagens arbeid for dette flyet (LN-KKM) hadde vært en rundtur til Nice før Osloturen fra Trondheim.
Etter å ha vært nede i Sør-Europa en lørdag i ferietiden, er det ikke overraskende at det oppstår forsinkelser. Men, det som overrasket meg har at de sa at forsinkelsen skyldes restriksjoner i luftrommet over Østlandet. ATC er noe jeg ikke har greie på i det hele tatt, men i min uvitenhet tenker jeg at det kanskje hadde vært mulig å fly via Sverige eller Nordsjøen for å unngå Østlandsområdet.
Håper det er noen som kan gi meg en forklaring på dette!
:fly

Vanskelig å unngå Østlandet hvis du skal til OSL....

:D
Poenget ,som kanskje ikke kom klart nok fram, er at forsinkelsen oppsto under Niceturen. Avgangen fra TRD til OSL gikk så fort som mulig da flyet først kom til TRD!

Bort i mot samtlige fly inn og ut fra Nice har vært forsinket i dag og til dels har det vært store forsinkelser. DY1444 pushet 1 minutt før tiden, men i Nice landet den 33 minutter etter planlagt tid (lav hastighet underveis på grunn av sterk motvind?). Avgangen fra Nice med DY 1445 var 2:40 forsinket og underveis knappet de inn 25 minutter og landet 2:15 forsinket i TRD.

Back