DY på vei til DXB

LN-KKY

ScanFlyer Blue
DY på vei til DXB

Da har jeg vært en tur på gate 50 og sendt av gårde LN-NOD til Dubai!

Gratulerer Norwegian med at første fly er på vei ned til varmen, 32 grader hørtes ikke ille ut :colgate:

Fortsatt fin dag alle!

Re: DY på vei til DXB

.. jeg hørte at det høytrykket over Dubai skulle sendes som frakt på returen, så da kan vi vente bra vær her i morgen og! :)

07:12 i en B738 = Mmmmm! :nor

Var det noe spesielt opplegg rundt oppstarten? Regner med at maskinen var så full den kan bli for en slik flygning - har det blitt klarhet i om flyet må stoppe på vei hjem mellom Dubai og Oslo?

Var det noe spesielt opplegg rundt oppstarten? Regner med at maskinen var så full den kan bli for en slik flygning - har det blitt klarhet i om flyet må stoppe på vei hjem mellom Dubai og Oslo?

Ikke helt fult, men så og si nesten.. ikke noe spesielt gitt.. syns kanskje DY kunne hatt litt promotion rundt avgangen, kanskje til og med på innsjekk.. men de er kanskje fult opptatt i CPH? ;)

Hadde de med returcrew ? Elller var de sendt på forhånd ?

Er det så ille komfort på disse flyene som noen vil ha det til. Drøye syv timer i en ny 737-800 er vel ikke så mye verre enn på økonomi i en 757 over Atlanteren?

Har DY noe underholdning ombord? Jeg mener det var snakk om filmer hos DY for ikke så lenge siden.

Grattis Norwegian - lykke til med satsningen på Dubai. En utrolig destinasjon!!!

Hmmm... på hjemmesiden til Dubai International Airport er det iallefall ikke lastet inn noen Norwegian- flight.
Den står ikke på listen over hverken ankomster eller avganger.

Er det så ille komfort på disse flyene som noen vil ha det til. Drøye syv timer i en ny 737-800 er vel ikke så mye verre enn på økonomi i en 757 over Atlanteren?

Det kommer jo veldig ann på 757en. AY sine 757ere er nok jævligere, mens CO sine er bedre. Og med tanke på at DY har flere seter i sine 738 enn det CO har i sine 757ere, og itillegg mangler AVOD og har Buy-on-board, så vet ihvertfall jeg hva jeg foretrekker

Last edited:

Det er sendt ned

Har DY en egen meny på denne ruten?

Ja, egen meny

Har DY noe underholdning ombord? Jeg mener det var snakk om filmer hos DY for ikke så lenge siden.

Ja Film og Musikk

Det kommer jo veldig ann på 757en. AY sine 757ere er nok jævligere, mens CO sine er bedre. Og med tanke på at DY har flere seter i sine 738 enn det CO har i sine 757ere, og itillegg mangler AVOD og har Boy-on-board, så vet ihvertfall jeg hva jeg foretrekker

Boy-on-board? Huff da...

Ser ut som de som flyr ned nå, skal fly hjem igjen i morgen. Er vel sikkert med et crew til ombord.

Har en venninne som skulle fly som crew på første avgang fra ARN som vel går i morgen. Hun ville få en dag fri i Dubai, med retur på søndagen.

LN-KKY said:
Ikke helt fult, men så og si nesten..

Vil det si nesten 189 eller nesten 150(som det har vært diskutert tidligere)?

7:12 i luften med en 738 høres veldig lenge ut ja! Regner ikke med at knyttenevetesten bestås der heller!

Hvor lang rekkevidde har egentlig en 738? 7:12 er vel nesten like lang tid som CO bruker OSL-EWR?

BF:cool2

Back