DY på vei til DXB

Re: DY på vei til DXB

De hadde vel ikke lov å selge mer en 135 seter totalt på flighten på grunn av komfort, å vekt..

At noen seter skulle være ledige så folk får mulighet til å legge seg ned å sove.

En fullasta Boeing 737-800 med Y189 config kan IKKE fly NON-STOP OSL-DXB uten mellomlanding.

Kanskje de skulle ha refittet et par av B738'ene med 135 seter slik at de kan kjøre på med litt mer komfort og kanskje åpne til NY?

DY flyr ikke direkte, men de har vel en mellomlanding et eller annet sted, har de ikke?
Kan noen bekrefte/avkrefte?

Saa lenge vaeret (vind og luftstroemmer) samarbeider flyr DY Nonstop, det samme som CO til EWR...noen ganger blir det teknisk mellomlanding, slik vil det vel ogsaa bli for DY

Jeg kan BEKREFTE at de flyr NON-STOP uten en eneste mellomlanding!

Det er det vel flere med tilgang til enkelte systemer og kontakter kan bekrefte?

Etter det jeg vet/ser så flyr de NON-STOP OSL-DXB, samme med retur.

OSL-EWR er 5.949 km. OSL-DXB 5.140 km. Aner ikke om det er noen "are ekstra svinger" grunnet mye war-zones etc ???

Vel, om de har folk i 135 av 189 seter, så betyr det at 54 seter står ledig etter min regning. Nesten så alle 3-setere blir 2-setere, men ikke helt (Det er 31.5 seterader ombord). Om DY har startet denne flighten så kan de jo like gjerne starte til NY også. Skaffe seg en god flåte med langdistanse 737... Da kunne de jo også ha en egen seteløsning for disse, hvor det faktisk er litt benplass. Hvor mye koster egentlig biletten til DXB?

Iflg flightplan på dagens rute er distansen 3223 NM (5969 KM). Routing Sverige, Polen, Tyrkia, Østlige Jordan og Saudi Arabia - ser ut som de lett unngår Irak.

.. jeg hørte at det høytrykket over Dubai skulle sendes som frakt på returen, så da kan vi vente bra vær her i morgen og! :)

07:12 i en B738 = Mmmmm! :nor

Hei Thomas!! Skal pakke hoytrykket ned i kofferten jeg!! Aapnes etter ankomst OSL i morgen tidlig!! Er forovrig godt og varmt her nede:colgate:

DYA

Trenger dere topp crew, kan dere vel lease MD11 fra TRD-basen !:exclaimation:nor

Mener jeg har sett og hørt at det er en radar for Saudi Arabia som kanskje kan få DY maskinen inn på radaren?
Mener ATC-Jan hadde noe om det før....

Og maskinen brukte faktisk nøyaktig 7t 13 min på turen nedover også. Den var on-block der nede kl. 1945 norsk tid...

Hehehe!! Naa skal jeg jobbe ombord da, saa vi faar se. Blir ivertfall ikke i morgen, det kan jeg love!!:D

Åja, da er du fritatt. Lykke til, hadde uansett vært spennende å høre mer om hva slags konsept Norwegian legger opp til.

Back