DY og Boeing 787 ??

Status
Not open for further replies.
"Norske" og norske flyselskap var i startgropen på 737-200, 737NG, F28 og sikkert flere, så om tradisjonen beholdes med 787 får vi se. Man har lært mye siden da, og å "avhjelpe" Boeing med sine første hvite elefanter blir nok godt mottatt når regningen skrives. Mye prestisje i serviceability for Boeing der, så oppfølgingen i starten blir nok veldig tett. Det kan bli et hyggelig regnestykke for Norwegian.

Det er mange selskaper som ligger i startgropa med longhaul-maskiner nå, så dette kan være hvem som helst ...

Last edited:
hehe .. ja, delvis. Den første setningen var ment som svar til post 138 .. den andre var feil post, ja ... ryddet nå. ;)

DY bør vel ikke fyre altfor godt oppunder muligheten for 787, for skulle det likevel ikke bli 787 så kan det bli en liten nedtur hvis man må ta til takke med en "gammeldags" Airbus :)

All PR er god pr, er det ikke så de sier?

Har en følelse av at "alle" nordmenn tror at Norwegian bare har nye fly,
selv om det er flest 737-300 i flåten ennå. Media har nok bidratt sterkt her.

DY bør vel ikke fyre altfor godt oppunder muligheten for 787, for skulle det likevel ikke bli 787 så kan det bli en liten nedtur hvis man må ta til takke med en "gammeldags" Airbus :)

"Gammeldagse" Airbus er god butikk. Med kapitalkostnadene forbundet med 787 kan man gjøre god butikk i mange år med A332 til dømes.

Spennende hvis Norwegian bestemmer seg for 787!
Liker flyet veldig godt, jeg! Interiøret frister veldig, og hvis det blir 787 - DA ER JEG MED PÅ DEN FØRSTE TUREN PÅ RAD 1 !

Jøje, veldig moro hvis dette er sant. Hørte forresten et rykte fra en DY-pilot i går om at de hadde fått kastet etter seg et par gamle 777-er fra ILFC, men det ville vært rart om de skulle bli brukt.

Håper forresten de satser på MCO og ikke MIA hvis det blir Florida. MIA er en internasjonal hub for amerikanere som skal reise ut, MCO er nå større og en domestic hub for iallfall to lavprisselskaper der borte, og ligger dessuten nærmere de fleste store attraksjonene.

Virkelig spennende blir det også når de kan fly på mer obskure destinasjoner som f.eks. KTM... :-)

Jeg mener å ha sett en annen liste enn den som ble linket tidligere i tråden over hvilke dreamlinere som skal hvor, men nå finner jeg den ikke igjen... Noen som kan tenke seg hvor den er?

Det er vel andre selskaper som står foran DY i køen...
Er jo heller ikke sikkert at det genialt å være førstemann med denne nye generasjonen fly. Her er det mye nytt terreng som må pløyes opp, kanskje bedre at et selskap med mer erfaring på slikt håndterer det?
Dem flyr vel en par-tre år med 330, så kjøper de seg opp i 787 klubben, da de værste barnesykdommene er luka ut.

Kanskje.... Det er det som er litt kult med Dy, dem finner på så mye rart, og har baller av stål.

Er jo heller ikke sikkert at det genialt å være førstemann med denne nye generasjonen fly.

Ikke minst pga at de foerste maskinene er 10 tonn tyngre enn de som kommer senere i rekka ...

Jeg har mindre og mindre tro paa dette og det var heller ingen roedneser aa se paa Everett .. :p .. men STORE menger ANA-maskiner ... hele produksjonrekka med linjenummer 13-17 var ANA-maskiner.

...og # 12 som stod paa 767 linjen var vel ogsaa ANA...pluss 2 ANA ute paa Flightline - den ene er ZA 002 ... men jeg mener den andre er ZA 10x....

Det stemmer sikkert. De klaget jo på at det allerede begynte å bli trangt, og verre blir det. De vil trolig ha 30-40 maskiner parkert rundt om på Everett/BFI når sertifiseringsperioden er over ....

Status
Not open for further replies.
Back